AGENDA EXTERNA: Interconnection Consulting a elaborat topul primelor 200 de firme de tamplarie din Europa |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 27 Nov 2009 11:30 |
Recent, institutul austriac de cercetare a pietei Interconnection Consulting Group a lansat pe piata un studiu comparativ cu un grad ridicat de complexitate, in care sunt prezentate cele mai importante 200 de companii specializate in executia de tamplarie termoizolanta din Europa (atat din zona de vest, cat si din cea de est a continentului). Documentul include previziuni pe termen scurt pentru toate segmentele de piata, o analiza competitiva a firmelor din top (precum si o prezentare comprehensiva a acestora), structura acestui segment (ordonata pe criterii de material, de tip al obiectivului etc.), precum si informatii despre tipul de profile, feronerie si vitraje pe care il utilizeaza fiecare producator din lista. Statele incluse in cercetarea Interconnection sunt: Marea Britanie, Irlanda, Portugalia, Spania, Italia, Franta, Belgia, Olanda, Luxemburg, Germania, Austria, Elvetia, Danemarca, Norvegia, Suedia si Finlanda (pentru Europa Occidentala), respectiv Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Croatia, Slovenia, Bosnia-Hertegovina, Serbia, Lituania, Letonia si Estonia (pentru Europa de Est). Date relevante despre piata europeana de ferestre Astfel, conform informatiilor furnizate, gradul de incredere s-a diminuat considerabil atat in industrie, cat si in domeniul constructiilor, la sfarsitul acestui an acest indicator urmand sa fie cu peste 30% mai scazut fata de nivelul din ianuarie 2008. Cu toate acestea, in ansamblu, piata de tamplarie termoizolanta s-a mentinut la acelasi nivel, cu o tendinta de usoara crestere pana in 2011. Evident, respectiva evolutie figureaza o tendinta mediana, intrucat o analiza pe tari ar releva rezultate eterogene (de exemplu, in Romania, regresul bransei este evaluat la mai mult de 50%). In ceea ce priveste companiile, topul primelor 15 firme include agenti economici cu o putere financiara remarcabila, avand cote de piata (raportate la intreaga regiune analizata) cuprinse intre 1% si 3,6%. Studiul realizat de specialistii din Austria poate fi un instrument deosebit de util pentru firmele locale, nu atat pentru a se pozitiona in comparatie cu societatile incluse in top, ci pentru a-si contura o imagine corecta despre modul de actiune al acestora si a afla detalii despre locul in care companiile autohtone ar trebui sa se afle peste putin timp. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com (O.V.S.) |