Grupul Nippon Sheet Glass Co (NSG) - Japonia, care coordoneaza activitatea companiei Pilkington, important producator mondial de sticla arhitecturala, a anuntat rezultatele financiare consolidate pentru intervalul 1 aprilie - 30 septembrie a.c., corespunzator anului fiscal 2009-2010. "In perioada mentionata, vanzarile totale s-au situat la 2,18 miliarde euro, in scadere fata de cele 3,2 miliarde euro inregistrate in intervalul similar al anului fiscal 2008-2009. De asemenea, venitul operational la nivel de grup s-a diminuat usor, la 120,7 milioane de euro, nivelul acestui indicator fiind de 128 milioane de euro in aprilie-septembrie 2008. In aceste conditii, la data de 31 martie 2010, cand se incheie exercitiul financiar al ultimelor 12 luni, s-ar putea consemna livrari totale in valoare de 4,39 miliarde euro", a declarat Katsuji Fujimoto, presedinte-director general al corporatiei. Analizand structura vanzarilor, rezulta faptul ca ponderea acestora este detinuta de vitrajele pentru constructii (48% din total), in timp ce sticla pentru industria auto are o cota de 42%, iar geamul pentru aplicatii speciale se furnizeaza in proportie de 10%. Din punct de vedere al pietelor pe care actioneaza, zona europeana este cea mai bine reprezentata (contand cu 47% la cifra de afaceri), urmata de Japonia (28%), America de Nord (13%) si alte regiuni, cum ar fi America de Sud, Asia de Sud-Est si China (12%). "In ceea ce priveste evolutia Diviziei de Produse pentru Constructii (BP), rezultatul cumulat a fost negativ, scaderea importanta a veniturilor datorandu-se, in principal, volumului redus al livrarilor si scaderii pretului, ca urmare a crizei economice mondiale. Totusi, in Europa, unde se consemneaza majoritatea vanzarilor Diviziei BP a NSG (49% din total), desi toti indicatorii s-au situat pe un trend descendent, cresterea tarifului de comercializare (acceptata de piata) a determinat o usoara redresare. Totodata, NSG a decis restructurarea filialelor din Elvetia si Franta. Afacerile BP in Japonia au avut o tendinta aproape similara celei de pe piata europeana, declinul fiind, insa, mai pronuntat in contextul prabusirii sectorului local de constructii atat pe segmentul rezidential, cat si comercial. In America de Nord, unde efectele recesiunii au persistat, corporatia a decis sa aplice o strategie diferita. Scaderea pretului - ca masura inevitabila - a dus la deprecierea rezultatelor financiare, dar situatia a fost echilibrata printr-o sporire a profitului, aplicandu-se procedee de reducere a costurilor interne si promovandu-se produse inovatoare. Astfel, vanzarile Diviziei BP in intervalul analizat au insumat 942,5 milioane de euro, iar pierderile operationale s-au situat la 63,3 milioane de euro", se arata intr-un comunicat al NSG. Informatii suplimentare, la www.nsggroup.net (C.D.)
|