AKZO NOBEL POWDER COATINGS SA tinteste o cota de piata de peste 35% |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 06 Sep 2018 06:10 |
Compania Akzo Nobel Powder Coatings SA, sucursala autohtona a diviziei de vopsea-pulbere a corporatiei AkzoNobel (Olanda), a comercializat in ultimul timp pe piata din Romania, in principal, marcile de vopsele Interpon si Resicoat. Viorel Ungur, managerul sucursalei din Bucuresti a Akzo Nobel Powder Coatings SA - Atena, arata ca, pe segmentul de vopsea-pulbere, se intentioneaza, pe termen scurt, ca societatea sa atinga o cota de piata de peste 35%, fara a face rabat de la eficienta si calitatea care au caracterizat activitatea pana in prezent. Acesta mai precizeaza ca nu sunt planificate investitii notabile pentru 2018 in vederea dezvoltarii segmentului ce implica livrarile de vopsea-pulbere, insa se remarca pentru divizia Deco (vopsea lichida), achizitia grupului Fabryo, care aduce grupul AkzoNobel pe primul loc in acest domeniu al pietei de vopsele din Romania.
- Cum au evoluat, in ultimul timp, rezultatele financiare ale firmei?
- Cifra de afaceri de la finalul anului 2017 a crescut cu peste 35% comparativ cu 2016, datorita accelerarii consumului din industrie, dezvoltarii unor noi investitii si colaborari in acest domeniu, precum si ca urmare a unor sporiri de pret, care au fost cauzate de explozia costurilor materiei prime. Majorarea incasarilor din 2017 a fost una peste asteptari si previzionam o continuare a acestei tendinte si in 2018, chiar daca nu la acelasi nivel, ci la unul situat undeva intre 10% si 15%, in raport cu anul precedent. Pentru a sustine dezvoltarea financiara a firmei, incercam, constant, sa eficientizam costurile si sa ne dezvoltam echipa, atat prin extinderea acesteia, cat si prin perfectionarea profesionala a componentilor actuali, pe care o sustinem prin organizarea de cursuri profesionale si oferirea unor optiuni multiple de evolutie in cariera. Totodata, ne-am propus sa ne concentram pe cresterea gradului de eficienta a gamelor de produse pe care le comercializam in prezent, fara sa lansam altele noi. Totusi, vor fi aduse o serie de imbunatatiri produselor care se adreseaza pietei constructiilor si vor fi diversificate cele care se adreseaza industriei auto si sectorului electrocasnicelor.
- Care sunt cele mai solicitate produse de pe segmentul arhitectural?
- In primul rand, trebuie spus ca produsele destinate segmentului arhitectural (fatade, tamplarie din aluminiu, constructii metalice, mobilier de exterior etc.). detin o cota de aproximativ 33% din incasarile totale. In al doilea rand, din gama Interpon (cea mai raspandita marca Akzo Nobel de vopsea-pulbere pe plan international), cele mai numeroase solicitari le-am inregistrat pentru seriile 610, D2525 si 700. As vrea sa mai adaug doar ca peste 70% din produsele pe care le distribuim sunt fabricate pe baza de rasini epoxidice sau amestec (epoxi-poliesterice), diferenta revenind celor pe baza de rasini poliesterice.
- Oferiti detalii despre evolutia comenzilor din acest an.
- Comenzile proprii sunt mai mari anul acesta, in raport cu 2017, urmand tendinta generala de crestere economica. Zonele catre care se indreapta preponderent produsele noastre sunt cele dezvoltate in mod traditional, respectiv Bucuresti si judetele Arges, Prahova, Brasov, Sibiu, Cluj, Timis, Bihor, Arad, Iasi si Bacau.
|