ALCOA: Diminuarea pretului aluminiului incetineste rata de crestere a veniturilor |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Oct 2011 07:54 |
![]() Majorare de 17% a veniturilor diviziei EPS
In ceea ce priveste activitatea fiecarei divizii in parte, in al treilea trimestru a.c. toate departamentele au raportat rezultate optimizate fata de anul trecut, cel care deruleaza afaceri in domeniul produselor si solutiilor integrate (inclusiv operatiuni de extrudare), denumit Engineered Products and Solutions (EPS), avand o activitate optima. Astfel, indicatorul ATOI (venituri operationale - dupa achitarea taxelor) s-a plasat la 138 milioane de dolari (+21% fata de trimestrul al treilea din 2010 si -7% comparativ cu trimestrul al doilea a.c.), scaderea secventiala datorandu-se diminuarii livrarilor catre partenerii de afaceri si regresului productivitatii, ca urmare a efectului negativ al inundatiilor asupra unitatii din Bloomsburg – Pennsylvania (SUA). Cu toate acestea, diversificarea gamei sortimentale si a portofoliului de clienti au facut ca EPS sa consemneze un nivel mai mare al incasarilor (raportat la anul trecut), pe fondul promovarii mai multor produse inovatoare, destinate atat industriei aerospatiale, cat si sectorului de constructii (cu precadere pe segmentul de tamplarie termoizolanta si fatade cortina). In cazul EPS, veniturile efective au insumat 1,4 miliarde USD (+17% la o baza de comparare anuala si +2,19% la cea secventiala), cu un indicator EBITDA ajustat la un nivel de 18%, mai mic cu un punct de baza fata de al doilea trimestru a.c. (cand s-a consemnat un record de 19%) si similar in raport cu intervalul iulie-septembrie 2010. Cea mai semnificativa majorare s-a consemnat la divizia specializata in efectuarea operatiunilor de extractie a aluminei (ATOI de 154 milioane USD, in crestere cu 120% comparativ cu trimestrul similar al anului anterior, ceea ce corespunde unui indicator EBITDA de 311 milioane USD, reprezentand un regres de 7% in ceea ce priveste raportarea secventiala). Cu toate acestea, productia din intervalul analizat a ramas stabila, la circa 4,1 milioane de tone metrice (mt), fata de 4,1 milioane mt in trimestrul anterior. Pe segmentul de fabricare si livrare a produselor prelucrate plate si sub forma de role (prin intermediul unor companii terte), ATOI a fost de 60 milioane USD, in scadere cu 9% fata de trimestrul anterior si cu 39% fata de trimestrul al treilea din 2010, desi veniturile au ramas relativ semnificative, la doua miliarde USD. In continuare, divizia de aluminiu primar a redevenit profitabila, fabricile din cadrul acesteia generand un nivel al indicelui ATOI de 110 milioane USD, ceea ce constituie o crestere de 41% pe baze de comparare anuale. Diminuarea cotatiei in cadrul Bursei de Metale din Londra (LME) a determinat, insa, scaderea cu 5% a pretului aluminiului primar realizat de terti pentru Alcoa, ceea ce a avut un impact negativ asupra veniturilor, desi majorarea rentabilitatii, redeschiderea liniilor de fabricatie de la unitatile din Massena (New York), Intalco si Wenatchee (Washington) – toate din SUA, au anulat acest efect. Totusi, productia de metale s-a diminuat cu 4%, iar performanta diviziei continua sa fie afectata de situatia din cadrul LME, se precizeaza intr-un comunicat al grupului Alcoa. In document se mai arata faptul ca, din incasarile realizate in trimestrul al treilea de firmele terte afiliate la diviziile Alcoa (alumina, aluminiu primar si EPS – insumand 4,38 miliarde USD), o pondere de 6% a fost detinuta de sistemele utilizate in constructii si ramura de tamplarie (137 milioane USD), iar aluminiul primar a fost comercializat in proportie de 33% din total (753 milioane USD).
***
Cu 61.000 de angajati si avand activitati specifice in 31 de tari din intreaga lume, concernul Alcoa reprezinta liderul pietei de aluminiu primar, alumina si elemente prelucrate. Potrivit datelor furnizate de managerii holdingului, circa 75% din produsele de aluminiu utilizate din anul 1888 pana in prezent se afla inca in exploatare si au fost realizate de Alcoa. In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, planul de afaceri pentru 2011 a fost revizuit, insa are ca principal obiectiv majorarea vanzarilor pe toate pietele vizate, la nivel mondial, astfel: industria aerospatiala (+7%), cea de autoturisme (intre +3% si +5%), sectorul de transporturi comerciale (cota de +2%), domeniul produselor pentru ambalare (+3%), segmentul sistemelor pentru tamplarie si constructii (+1% pana la +3%), respectiv cel al turbinelor industriale de gaz (+10%). In calitate de membru al Institutului International al Aluminiului (IAI), Alcoa estimeaza ca nivelul consumului de aluminiu se va majora cu 12% pe plan global, urmand unei cresteri de 13% raportate in 2010. De asemenea, pornind de la nivelul cantitativ din 2010, cererea se va dubla pana in 2020, daca se mentine o rata de majorare anuala de 6,5%. In 2010, cifra de afaceri Alcoa a totalizat 21 miliarde USD, fiind cu 14% mai mare in comparatie cu anul anterior. Informatii suplimentare, la www.alcoa.com
|