ALPROF SA: Suntem interesati sa ne extindem la nivel regional si international |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 03 Feb 2022 06:21 |
Compania Alprof SA detine in prezent o fabrica proprie in judetul Constanta si are peste 130 de angajati. In cadrul unitatii de productie se realizeaza profile din aluminiu extrudat pentru o gama extinsa de industrii, precum cea auto sau imobiliare, dar si pentru toate segmentele domeniului de constructii sau sub-segmentul HVAC. Enis Ibraim, directorul de productie al firmei, precizeaza ca sunt fabricate profile sub marca privata inclusiv pentru cateva companii foarte mari atat locale, cat si internationale.
- Cum ati dezvoltat, in ultima perioada, segmentul profilelor arhitecturale?
- In domeniul profilelor arhitecturale ne-am specializat in ultimul timp in extrudarea de profile speciale, personalizate dupa desen, pentru mari proiecte imobiliare. De asemenea, in 2021, ne-am axat pe productia de profile de tip «custom made» (marca privata) pentru clientii din domeniul fatadelor de aluminiu. Reusim sa producem astfel de profile dupa desen intr-un timp de livrare scurt, avand in vedere ca detinem suficiente capacitati de extrudare in Romania. Pentru distributia sistemelor arhitecturale marca Alprof, detinem o retea de dealeri proprie, iar in acest moment, suntem prezenti mai activ in zona Moldovei. Suntem interesati insa de o extindere la nivel regional (in toate marile regiuni ale Romaniei), dar si pe plan international. Astfel, ne dorim sa incheiem in continuare parteneriate de «dealership», precum si sa identificam alte oportunitati pentru extinderea distributiei. Fiind in general un business de productie, procesul de contractare are loc la sediul central din Constanta, unde este localizata si fabrica Alprof.
- Ce investitii ati planificat pentru 2022 in vederea expansiunii activitatii?
- Pentru anul 2022 planuim derularea de investitii semnificative in capacitatile de productie, in valoare de aproximativ un milion de euro. Dorim sa crestem capacitatea de productie a fabricii, prin achizitia de utilaje noi si moderne si ne dorim sa devenim un operator si mai important pe piata de profile extrudate de aluminiu. De asemenea, vom continua sa investim in echipa de lucru atat pe segmentul productiei de la fabrica, cat si pe cel al managementului sau cel al specialistilor care sa contribuie la cresterea business-ului propriu. Din punct de vedere financiar, pentru 2022 vrem sa ne continuam expansiunea si sa ne majoram cifra de afaceri cu inca 30%, dupa ce in 2021 am inregistrat o crestere substantiala a cifrei de afaceri, de 45%, fata de 2020, cand rezultatele financiare proprii au atins valoarea de 34,8 milioane de lei.
- Care sunt cele mai mari provocari carora a trebuit sa le faceti fata in ultima perioada?
- Cotatia materiilor prime, a aluminiului in cazul nostru, a suferit o majorare semnificativa. Preturile pentru aluminiu sunt la acest moment cu 50% mai mari decat in 2020 si estimam ca aceste scumpiri vor continua si in 2022. La inceputul crizei sanitare, am avut intreruperi ale activitatii, in principal din cauza blocajelor generale pe lanturile de aprovizionare. Insa, odata ce aceste provocari s-au rezolvat, piata de profile extrudate din aluminiu a fost nevoita sa scurteze lanturile de aprovizionare si majoritatea clientilor-companii partenere au cautat furnizori de proximitate.
|