ALRO: Cifra de afaceri consolidata de 1,1 miliarde lei, in primul trimestru din 2022 |
Furnizori de sisteme Publicat de Stelian DINCA 17 Mai 2022 09:30 |
ALRO S.A. unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, masurati dupa capacitatea de productie, isi anunta astazi Situatiile Financiare Interimare Consolidate Simplificate pentru primul trimestru al anului 2022. Grupul ALRO a inregistrat, in T1 2022, o cifra de afaceri de 1,1 miliarde lei, cu 48% mai mare fata de trimestrul I al anului 2021 cand s-a situat la 744 de milioane lei. Cresterea cifrei de afaceri este rezultatul cotatiilor mai mari ale aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME), combinata cu cererea in crestere pentru produsele cu valoare adaugata mare si foarte mare ale Grupului, in special pentru sectorul aero si cresterea cursului de schimb valutar. Conditiile favorabile de piata au fost, insa, contrabalansate partial de cresterea preturilor utilitatilor si materiilor prime pe pietele internationale. Presiunea ridicata pentru decarbonizarea energiei din Romania si din Europa a condus la anomalii pe piata de energie, incepand din a doua jumatate a anului 2021, ceea ce a determinat o crestere a preturilor de furnizare a energiei electrice, tendinta care a continuat si in T1 2022. Toti acesti factori externi au condus la o pierdere neta de 18 milioane lei in T1 2022, mai mica fata de pierderea neta de 62 milioane lei, inregistrata in T1 2021.
„Provocarile cu care ne-am confruntat in 2021 sunt, de asemenea, o realitate dura si in 2022, cu un impact si mai mare asupra intregii industrii europene a aluminiului. Avand in vedere contextul actual, UE se asteapta sa piarda in 2021-2022 aproximativ 50% din capacitatea sa de aluminiu primar. Pentru Grupul ALRO, flexibilitatea, adaptarea si o noua mentalitate definesc modelul nostru de afaceri pentru a ne continua activitatea, una strategica la nivel national si european. Continuam sa dovedim ca masurile pe care le-am implementat pentru reducerea costurilor, optimizarea proceselor, continuarea investitiilor strategice si, in plus, asumarea unei productii mai mici de aluminiu electrolitic si suspendarea treptata a trei din cele cinci hale de electroliza in primul trimestru al anului 2022 ne-au ajutat sa limitam pierderea neta, pastrandu-ne in acelasi timp lichiditatea si indeplinindu-ne toate obligatiile noastre financiare, inclusiv platile aferente salariilor, impozitelor sau imprumuturilor”,a declarat Marian NASTASE, Presedintele Consiliului de Administratie ALRO. „Punem accent, mai mult ca oricand, pe produsele din aluminiu cu valoare adaugata mare si foarte mare si pe profilele extrudate personalizate, in timp ce ne directionam majoritatea resurselor pentru a creste capacitatea facilitatii de reciclare din Eco-Topitorie. Intre timp, am suplimentat necesarul de aluminiu cumparand metal primar rece de pe piata si procesandu-l. Toate aceste decizii si eforturi ne-au ajutat sa limitam impactul imens al preturilor la energie electrica asupra rezultatului nostru final”,a adaugat Marian NASTASE, Presedintele Consiliului de Administratie ALRO.
Analiza de piata si operationala
In T1 2022, pretul aluminiului LME a inregistrat o medie record de 3.280 USD/tona, mai mare cu 56% decat in T1 2021, cand media era de 2.096 USD/tona. Nivelul maxim al cotatiilor LME din perioada de raportare a fost de 3.985 USD/tona, comparativ cu un maxim de 2.261 USD/tona in T1 2021.
Pentru a profita de conditiile favorabile ale pietei si de cererea in crestere, Grupul ALRO s-a concentrat pe cresterea productiei si a vanzarilor de produse prelucrate.Ca atare, productia de placi, pentru sectorul aero, produsele cu cea mai mare profitabilitate ale Grupului, a crescut cu 5.000 de tone fata de T1 2021. Vanzarile au crescut cu aproape 23% in volum in perioada raportata.
Grupul a continuat sa vanda produsele sale pe pietele traditionale din UE. Grupul ALRO nu are o expunere fata de partile afiliate si/sau clienti sau furnizori cheie din Rusia sau din Ucraina si nu exista alte sanctiuni care sa afecteze afacerile Grupului.
Cresterea veniturilor a fost, insa, contrabalansata partial de majorarea fara precedent a preturilor energiei, care a dus la cresterea cu 48% a costului bunurilor vandute, in primul trimestru din 2022, fata de primul trimestru din 2021si, in final, la o pierdere neta de 18 milioane lei, in primul trimestru al acestui an. Grupul a reusit sa limiteze pierderea totala prin suspendarea temporara a activitatii in trei din cele cinci hale de electroliza si cumparand si procesand metal primar rece de pe piata, reducand astfel consumul total de energie electrica. Mai mult, Grupul ALRO si-a continuat investitiile in cresterea capacitatii de reciclare din Eco-Topitorie pentru a furniza metalul necesar productiei de laminate plate cu doar 5% din consumul de energie electrica in comparatie cu aluminiul electrolitic.
Desi s-a confruntat cu un mediu international volatil, Grupul ALRO a continuat angajamentul fata de comunitate.Astfel, Grupul a sprijinit UNICEF in Romania cu donatii de 300.000 lei pentru a-i ajuta pe cei afectati de conflictul din Ucraina. De asemenea, s-a alaturat campaniei Guvernului Romaniei „Ucraina – Impreuna ajutam mai mult” prin donarea de medicamente, echipamente medicale, obiecte personale si combustibil pentru refugiati, in valoare de 300.000 lei si prin oferirea de cazare refugiatilor.
Mai mult, de la inceputul pandemiei de COVID-19, ALRO a donat aproximativ 2,5 milioane lei institutiilor implicate in prevenirea si combaterea efectelor pandemiei si a devenit partener pentru autoritati in efortul lor de a accelera campania de vaccinare prin deschiderea a doua centre de vaccinare pentru angajatii Grupului si familiile acestora in Slatina si Tulcea.
|