ALRO SA: Produsele din aluminiu procesat, livrate mai ales in Europa de Vest |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 16 Aug 2017 10:07 |
La 11 august a.c., in cadrul unei teleconferinte cu analistii si investitorii, managerii companiei Alro SA - Slatina au dat publicitatii rezultatele (neauditate), la nivel de grup, aferente activitatii din primul semestru al lui 2017, ce denota faptul ca profitul net a crescut cu +433,7% in comparatie cu perioada similara din anul precedent, acest indicator multiplicandu-se peste asteptari (spre deosebire de 2016), in pofida problemelor ce greveaza, inca, industria aluminiului, dar care tind sa se finalizeze, odata cu majorarea cotatiei acestui metal usor pe pietele internationale. In consecinta, daca se are in vedere bilantul societatii, ce reprezinta, in opinia conducerii sale, „cel mai mare producator de aluminiu din Europa continentala (excluzand Federatia Rusa si Peninsula Scandinava)”, se remarca faptul ca grupul „a inregistrat un profit net al perioadei de referinta de 186,8 milioane de lei, comparativ cu 35 milioane de lei, la nivelul aceluiasi interval din 2016. Insa, profitul net ajustat, care constituie rezultatul net plus/(minus) cheltuiala/(venit) cu/din deprecierea imobilizarilor, plus/(minus) pierdere/(castig) din instrumente financiare derivate care nu se califica pentru aplicarea contabilitatii de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amanat, a fost, la nivel de grup, de peste 218,5 de milioane de lei in ianuarie-iunie 2017, comparativ cu un profit net ajustat de circa 55,9 milioane de lei, in primele sase luni din 2016. De asemenea, cifra de afaceri (tot la nivel de grup) a crescut cu +16,67%, la circa 1,4 miliarde lei, de la 1,2 miliarde lei, cat a fost in primele sase luni ale anului anterior”. Dupa cum explica oficialii companiei, in prima jumatate a anului in curs, pretul aluminiului la Bursa de Metale din Londra (LME) a continuat sa inregistreze un trend crescator, media semestrului intai din 2017 fiind de 1.880 USD/tona, in crestere fata de perioada similara a anului trecut, cand aceasta a fost de 1.544 USD/tona. „Reducerile de capacitati anuntate de autoritatile chineze, ca parte a politicilor de scadere a poluarii industriale, precum si inchiderea capacitatilor ilegale au inceput sa devina o realitate cu un puternic impact pozitiv asupra acestui sector. De asemenea, cererea puternica in domeniile in care activeaza clientii Alro a contribuit la o performanta sanatoasa a companiei. Aceasta evolutie a pietei, strategia grupului de integrare pe verticala si cea de crestere a productiei si vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare au ajutat compania sa iasa mai puternica si mai eficienta din perioada de recesiune a industriei aluminiului”, se arata intr-un comunicat al Alro SA. In consecinta, pe segmentul de aluminiu primar, grupul Alro a inregistrat vanzari mai mari cu 13%, acestea ajungand la o valoare de circa 579,2 milioane de lei, comparativ cu 512,3 milioane de lei in semestrul intai din 2016. Interesant este faptul ca acest segment a avut un aport de 42% la veniturile totale ale grupului, in favoarea livrarilor de aluminiu procesat catre terti, care au avut o pondere de 52,4% din total si au devenit, astfel, preponderente. Astfel, in cadrul segmentului de aluminiu procesat (benzi, tabla, placi, profile extrudate), vanzarile au inregistrat, de asemenea, o crestere, de 13,2%, in linie cu strategia companiei pe termen mediu si lung (de la 637,9 milioane de lei la 722,2 milioane de lei), iar acestea s-au majorat din punct de vedere cantitativ, fiind cu aproape 1.500 de tone mai mari in perioada analizata, fata de intervalul similar al anului trecut. Referindu-se tot la structura cantitativa a livrarilor, dar de aceasta data pentru principalele piete de desfacere, managerii Alro au mai explicat ca, daca la nivelul segmentului de aluminiu primar vanzarile se efectueaza prioritar in Romania si apoi in alte state din Europa de Est, pentru aluminiul procesat principalii clienti sunt cei din Europa de Vest, urmand cei din partea estica a continentului (fara tara noastra), apoi, in ordine, din Asia, Romania, SUA, Canada, America de Sud si altele.
„Eforturile noastre sustinute de-a lungul anilor trecuti, de a continua sa investim in modernizarea echipamentelor si in eficientizarea fluxurilor de productie, in timp ce am monitorizat indeaproape evolutia pietei, astfel incat sa putem profita de oportunitatile oferite de aceasta, se transpun acum in aceste rezultate pozitive, in marje de profitabilitate vizibil imbunatatite si, in acelasi timp, si in abilitatea companiei de a genera lichiditate. Ultimii cinci ani au fost deosebit de grei, ani in care am fost nevoiti sa luptam in conditii de piata dificile, cu reglementari tot mai stricte si care ne-au determinat sa cautam cele mai bune solutii pentru eficientizarea activitatii tuturor operatiunilor din grup, prin imbunatatirea consumurilor specifice, cresterea productivitatii, negocierea achizitiilor de materii prime in conditii semnificativ imbunatatite atat din perspectiva preturilor, cat si a termenelor de plata, respectiv, prin orientarea tot mai mult catre produse cu marje de profit importante. Astfel, actualmente, in contextul unor conditii de piata mult imbunatatite, cu un nivel bun al pretului aluminiului si o cerere in crestere, reusim sa transformam in profit pentru actionarii nostri rezultatul eforturilor depuse in ultimii ani de intreaga echipa Alro”, a declarat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro SA.
Componenta investitionala reprezinta un element-cheie pentru grup
In contextul intern si, mai ales, international amintit, managerii companiei au mai precizat ca, in semestrul intai din 2017, Alro a inregistrat un nivel al EBITDA de 227,47 milioane de lei, aproape dublu fata de primul semestru din 2016, in timp ce profitul net a fost de patru ori mai mare in aceasta prima jumatate a anului 2017 fata de perioada similara a anului trecut. Rezultate comparabile au fost obtinute si la nivel de grup, indicatorul EBITDA fiind de 291,5 milioane de lei, fata de 136,7 milioane de lei, cat s-a inregistrat in semestrul intai din 2016, in timp ce profitul net a fost de 186,8 milioane de lei in prima jumatate a anului 2017, comparativ cu 35 milioane de lei in perioada similara a anului trecut. Vanzarile au inregistrat, de asemenea, cresteri in aceasta prima jumatate a anului 2017, la nivelul Alro fiind cu 13,4% mai mari comparativ cu semestrul intai din 2016, iar la nivelul grupului, cresterea inregistrata in semestrul intai din 2017 a fost de 15% fata de perioada similara a anului trecut. „Si pentru 2017, la nivelul Alro a fost alocat un buget pentru investitii de aproape 41 milioane USD, componenta investitionala fiind un element-cheie pentru viitorul companiei si al grupului, pentru a se asigura o crestere organica si sustenabila. Compania si-a propus si asumat rolul de «organizatie verde» inca de acum cativa ani, cand responsabilitatea sociala corporatista si fata de mediu era inca la inceput in Romania si cand a ramane un operator viabil, intr-o industrie fragila si marcata de lupta pentru supravietuire, erau prioritatile operatorilor care activau pe piata aluminiului. Si in aceste conditii, grupul a continuat sa monitorizeze indeaproape efectele activitatii sale asupra mediului inconjurator, cu scopul de a le diminua si compensa si a fost in permanenta un membru activ in viata comunitatilor in care isi desfasoara activitatea, prin actiuni si evenimente cu un puternic caracter social, cultural si educativ”, se mai precizeaza in comunicat.
Managerii grupului subliniaza, in final, ca „toate cifrele pentru grupul Alro si Alro SA sunt raportate in conformitate cu Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2844/2016, care este in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) adoptate de Uniunea Europeana, cu exceptia IAS 21- efectele variatiei cursurilor de schimb valutar cu privire la moneda functionala”.
***
Alro SA este o subsidiara a Vimetco NV - Olanda, holding implicat pe piata de aluminiu primar si procesat, societatea din Romania fiind asimilata prin metoda integrarii pe verticala. Pe piata din Romania, Vimetco NV detine mai multe companii, cum ar fi Alum SA, Conef SA, Vimetco Extrusion, Vimetco Management Romania, Vimetco Power Romania si Vimetco Trading. Capacitatea totala de fabricatie a Alro SA este de 265.000 de tone pe an. La nivelul lui 2013, societatea a raportat o cifra de afaceri de 1,95 miliarde lei (fata de 2,3 miliarde lei in 2012), iar in 2014 s-a ajuns la doua miliarde lei, insa cu pretul unei adanciri a pierderii nete ajustate, de la -86 milioane de lei la -134 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se evidentieze un rulaj de 2,3 miliarde lei si un profit net ajustat de 45 milioane de lei. De asemenea, cifrele finale pentru 2016 atesta ca, strict pentru companie, veniturile din vanzari s-au cifrat la 2,1 miliarde lei, in conditiile unui profit net ajustat de 101 milioane de lei. In acelasi timp, pentru grup, la nivelul lui 2016 s-a raportat o cifra de afaceri de 2,3 miliarde lei (in scadere de la 2,4 miliarde lei, cat a fost in anul anterior) si un profit net ajustat de 100 de milioane de lei. Principalele piete de desfacere pentru sortimentele Alro sunt reprezentate de tarile din Uniunea Europeana (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania si Romania), insa compania deruleaza exporturi inclusiv in Statele Unite ale Americii si Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calitatii si are certificatele NADCAP si EN 9001 pentru unitatile de productie pentru industria aerospatiala, produsele sale respectand standardele de calitate pentru aluminiu primar ale Bursei de Metale din Londra (LME), precum si normele internationale pentru produsele laminate plate. Informatii suplimentare, la www.alro.ro, iar pentru a descarca raportul managerilor, reliefat la teleconferinta, click aici!
|