Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 28 Martie 2025
BUCINMOB
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO SA: Sporire de 23% a veniturilor din vanzari
ALRO SA: Sporire de 23% a veniturilor din vanzari
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Nov 2015 16:52
In primele noua luni ale anului in curs, compania Alro SA - Slatina a reusit sa obtina rezultate financiare optime, care confirma justetea masurilor aplicate in vederea cresterii eficientei, anuntand in consecinta ca acestea au generat o apreciere a indicatorului rentabilitatii, reprezentat de profitul net ajustat, iar vanzarile de produse cu valoare adaugata mare, din aluminiu procesat, au inregistrat un avans usor, de 1% (sau +800 de tone in termeni cantitativi). In acelasi timp insa, chiar si pe fondul cotatiei mai reduse a aluminiului primar la Bursa de Metale din Londra (London Metal Exchange – LME), consemnate in primele trei trimestre a.c. (care a marcat un context dificil pentru Alro), a fost constatata o sporire a livrarilor pentru acest metal usor (+3% sau cu 3.000 de tone mai mult ca in ianuarie-septembrie 2014). De asemenea, productia totala de aluminiu primar a societatii, din ianuarie-septembrie 2015, a fost de 203.100 de tone, in crestere fata de cele 194.300 de tone din primele trei trimestre ale lui 2014, iar cea de aluminiu procesat s-a plasat la 59.800 de tone, comparativ cu 59.200 de tone. Managerii societatii subliniaza, insa, ca aceste majorari reprezinta confirmarea deciziei grupului de a implementa strategia de extindere a productiei si a vanzarilor de aluminiu cu valoare adaugata mare si foarte mare, la care se adauga investitiile pentru cresterea eficientei operatiunilor si pentru reducerea consumurilor specifice. Totodata, s-a constatat o imbunatatire vizibila a rezultatelor operationale, cu impact direct asupra rezultatului net al companiei, ceea ce a generat, la nivelul Alro SA, un indice EBITDA de 218 milioane de lei in intervalul de referinta, ducand la un profit net ajustat de 145 milioane de lei, comparativ cu o pierdere neta ajustata de 115 milioane de lei in primele noua luni din 2014. In consecinta, cifra de afaceri a grupului, raportata pentru perioada analizata, a fost de 1,77 miliarde lei, in timp ce in ianuarie-septembrie 2014 Alro a consemnat 1,44 miliarde lei (+23%).
„Rezultatele financiare pe care le-am inregistrat in primele noua luni a.c. reprezinta un semnal clar ca strategia pe care o aplicam de peste zece ani este cea corecta si cea care a mentinut compania viabila in cele mai grele conditii de piata. Cresterea calitativa a mixului de produse vandute ne-a ajutat sa ne imbunatatim marjele si sa fim profitabili operational, in conditiile in care piata aluminiului este in continua scadere. In plus, reducerea schemei de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile a avut un impact pozitiv asupra activitatii noastre, eliminand distorsiunile cu care s-a confruntat industria in care activam si permitandu-ne sa concuram de pe pozitii egale cu alte companii din interiorul sau din exteriorul Uniunii Europene”, a explicat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro SA. Dupa cum se arata anterior, tendinta pozitiva pe care s-a inscris valoarea vanzarilor a fost remarcata in contextul consemnarii unui profit net ajustat la nivel de grup de 145 milioane de lei (comparativ cu o pierdere neta ajustata de -115 milioane de lei), mai ales ca managementul societatii sustine ca rezultatul net ajustat reprezinta un indicator mult mai relevant pentru a urmari performanta companiei.
Program de modernizare si de crestere a eficientei
Potrivit oficialilor Alro SA, societatea continua sa implementeze un program de investitii axat pe modernizare si pe cresterea eficientei operatiunilor, cu accent pe marirea capacitatii de reciclare si pe continuarea extinderii portofoliului de produse. Acest plan ambitios continua sa se deruleze chiar si intr-un context relativ nefavorabil pentru companie, mai ales in cazul in care se are in vedere contextul international. „Daca in primele noua luni ale anului 2014, cotatia medie a aluminiului la Bursa de Metale din Londra (LME) a fost de 1.833 de dolari pe tona, anul acesta aluminiul a inregistrat o scadere, atingand un nivel mediu de 1.717 USD/tona, in primele noua luni ale lui 2015 si ajungand, in august a.c., la un prag minim al perioadei, situat putin sub 1.500 de dolari pe tona. In aceasta perioada dificila, Alro a continuat sa aplice strategia sa de investitii, ale carei rezultate indica un succes”, se precizeaza intr-un comunicat al companiei.
In ceea ce priveste alti indicatori financiari, managerii Alro explica faptul ca, in conditiile cresterii vanzarilor, societatea a inregistrat un cost al bunurilor vandute de 1,45 miliarde lei, in primele trei trimestre a.c., de la 1,34 miliarde lei, in perioada similara a lui 2014. Insa, trebuie avut in vedere ca, in intervalul de referinta, veniturile din vanzari au crescut cu 23%, fata de perioada similara a lui 2014, datorita strategiei Alro de promovare a vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare, atat pentru sectorul primar, cat si pentru sectorul procesat, precum si pe fondul aprecierii dolarului american. In acest context, Alro a inregistrat o crestere a marjei brute la 18%, in primele noua luni ale lui 2015, fata de 7%, in 2014.
***
Alro SA este o subsidiara a Vimetco NV - Olanda, holding implicat pe piata de aluminiu primar si procesat, societatea din Romania fiind asimilata prin metoda integrarii pe verticala. Pe piata din Romania, Vimetco NV detine mai multe companii, cum ar fi Alum SA, Conef SA, Vimetco Extrusion, Vimetco Management Romania, Vimetco Power Romania si Vimetco Trading. Capacitatea totala de fabricatie a Alro SA este de 265.000 de tone pe an. La nivelul lui 2013, societatea a raportat o cifra de afaceri de 1,95 miliarde lei (fata de 2,3 miliarde lei in 2012), iar anul trecut s-a ajuns la 2 miliarde lei, insa cu pretul unei adanciri a pierderii nete ajustate, de la -86 milioane de lei la -141 milioane de lei. Principalele piete de desfacere pentru sortimentele Alro sunt reprezentate de tarile din Uniunea Europeana (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania si Romania), insa compania deruleaza exporturi inclusiv in Statele Unite ale Americii si Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calitatii si are certificatele NADCAP si EN 9001 pentru unitatile de productie pentru industria aerospatiala, produsele sale respectand standardele de calitate pentru aluminiu primar ale Bursei de Metale din Londra (LME), precum si normele internationale pentru produsele laminate plate. Informatii suplimentare, la www.alro.ro
 
SISECAM
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
REYNAERS
Editia
IANUARIE-FEBRUARIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza