Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 04 Martie 2025
BUCINMOB
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO: Vanzarile de produse procesate din aluminiu au crescut cu 30% in anul 2024
ALRO: Vanzarile de produse procesate din aluminiu au crescut cu 30% in anul 2024
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 03 Mar 2025 11:11
Alro S.A. (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta rezultatele financiare preliminare consolidate si separate pentru anul 2024. Grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 3,4 miliarde lei mai mare cu 20%, in 2024, fata de 2023. Grupul Alro a atins un EBITDA pozitiv de 369 milioane lei, in 2024, comparativ cu un EBITDA negativ de 164 milioane lei in 2023. Grupul a inregistrat un profit net consolidat de 5,7 milioane lei in 2024, comparativ cu o pierdere neta de 561,7 milioane lei, in 2023.
"Rezultatele financiare pentru anul 2024 sunt efectul direct al viziunii noastre clare pe termen lung, concentrata pe investitii strategice care au dus la extinderea portofoliului de produse, cu accent pe cerintele clientilor. Acest lucru, impreuna cu initiativele stricte de control al costurilor, au contribuit la imbunatatirea performantei noastre”, a declarat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro. "Desi conditiile generale ale pietei raman provocatoare, suntem increzatori ca ne-am pozitionat corect pentru a putea creste in continuare, intr-o maniera durabila, pe termen lung”, a adaugat Marian Nastase.
 
Evolutia pietei
In 2024, cotatia aluminiului a crescut fata de 2023, cotatia LME (London Metal Exchange) la trei luni majorandu-se cu 7,5%, pana la 2.457 dolari/tona, fata de 2.285 dolari/tona, in 2023. Per total, in 2024, reducerile de dobanzi implementate de atat de catre FED (Federal Reserve), cat si de catre ECB (European Central Bank) imbunatatirea cererii pentru aluminiu procesat si pentru aluminiu primar au dus la cotatii si prime mai mari. Pe de alta parte, piata de electricitate din Romania a inregistrat cotatii de 550-565 lei/MWh, cu un pret mediu pentru 2024, pe piata pentru ziua urmatoare de 515 lei/MWh, continuand sa puna presiune asupra costurilor totale de productie.
Analistii prevad o usoara crestere a cererii din industriile europene cheie, cum ar fi sectoarele de inginerie generala, aeronautica si auto, precum si din piata nord-americana, din cauza taxelor majorate aplicate furnizorilor chinezi. Cu toate acestea, impactul deplin al noilor taxe vamale impuse de SUA asupra produselor UE nu a fost inca determinat.
 
Actualizare financiara si operationala
In 2024, pe fondul imbunatatirii mixului de produse si al cererii mai mari de pe pietele internationale, vanzarile de aluminiu ale Grupului Alro au crescut semnificativ fata de 2023. Vanzarile de produse procesate din aluminiu au crescut cu 30%, in timp ce vanzarile de produse din aluminiu primar au crescut cu 19%, fata de 2023. Acest lucru, impreuna cu investitiile in cresterea eficientei operationale si un control strict al costurilor, fapt ce a condus la rezultate pozitive, atat operationale, cat si nete al anului.
Investitiile in cresterea capacitatii Facilitatii de Eco-Reciclare au determinat o productie de aluminiu lichid, in principal, din deseuri reciclate de 92.076 de tone in 2024, fata de 42.613 de tone in 2023. Acest fapt a dus la un consum mai mic de energie electrica/tona de aluminiu.
Mai mult, in 2024, Alro a aprobat un program de investitii in valoare de 24 milioane dolari (aprox. 114 milioane lei) in imbunatatirea eficientei energetice, diversificarea gamei de produse cu valoare adaugata, fabricarea de produse complexe care corespund cerintelor clientilor din punct de vedere al dimensiunii, cresterea procentului de produse cu valoare adaugata mare in mixul de productie si reducerea amprentei de mediu.
Strategia de vanzari si marketing a sustinut programul de investitii tehnologice, concentrandu-se pe potentiali clienti din domenii strategice precum aerospatial, inginerie sau auto. Iar aceasta strategie este reflectata si de noua identitate vizuala a Alro, lansata in 2024, care prezinta transformarea companiei in ultimii 20 de ani si reflecta rezultatele celor peste 900 de milioane dolari investiti in tehnologie, eficienta si durabilitate ecologica. De asemenea, este o declaratie pentru viitor, subliniind angajamentul Alro fata de procese de productie de inalta eficienta.
Aceste rezultate financiare sunt disponibile aici.
 
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
IANUARIE-FEBRUARIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza