ALUKÖNIGSTAHL: Reputatia marcilor ofera incredere clientilor, care cauta calitatea |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 24 Iun 2025 06:15 |
![]() Alukönigstahl este o companie de succes, care activeaza la nivel european si se afla deja in a patra generatie de proprietari care fac parte din aceeasi familie. Firma este specializata in furnizarea de sisteme de aluminiu, otel si PVC de cea mai inalta calitate destinare executiei de ferestre, usi si fatade cortina, precum si de componente pentru realizarea unei arhitecturi moderne si eficiente din punct de vedere energetic, sprijinind astfel implementarea conceptelor de constructii durabile. Compania are in portofoliu o gama extinsa de produse de inalta calitate, supusa unei optimizari constante si unei adaptari progresive la tendintele arhitecturale si la normele de constructii. De peste sase decenii a fost dezvoltata o alianta cu doi producatori de sisteme care sunt lideri la nivel international: Schüco, un nume de referinta pe plan mondial in dezvoltarea de sisteme din aluminiu si PVC, respectiv Jansen, specializat in productia sisteme de profile din otel. Aceasta colaborare si promovarea constanta de solutii inovatoare au asigurat leadership-ul Alukönigstahl atat in ceea ce priveste tehnologia, cat si pozitia concurentiala pe piata. Prin infiintarea de filiale independente pe toate pietele deservite, inclusiv in Romania, se faciliteaza asigurarea consultantei si asistentei intensive a partenerilor, precum si elaborarea in comun a unor solutii specifice, avansate din punct de vedere tehnic. In continuare, Attila Beer, CEO Alukönigstahl Romania si Republica Moldova, face o analiza a modului in care marcile puternice promovate contribuie la succesul comercial al companiei.
- Ce obiective urmariti in prezent in implementarea strategiei de branding? In ce masura sustenabilitatea si transformarea digitala constituie elemente pe care se bazeaza politicile respective?
- In implementarea strategiei de branding este esential ca o companie sa-si alinieze imaginea cu valorile reale si cu directia de dezvoltare strategica. In cazul Alukönigstahl, sustenabilitatea si transformarea digitala nu reprezinta doar un trend, ci o responsabilitate asumata.
Promovam sistemele eficiente energetic si sprijinim proiectele certificate BREEAM sau LEED. In plus, se poate remarca angajamentul nostru in distribuirea de sisteme Cradle2Cradle. Pe de alta parte, digitalizarea aduce eficienta si transparenta in relatia cu partenerii. Platforme precum AKS Connect sunt dovada clara a dorintei de a sustine partenerii tehnic si operational. Cu siguranta, o strategie de branding solida integreaza aceste directii si pozitioneaza compania ca un partener de incredere.
- Descrieti semnificatia numelui marcii pe care o promovati sau a celui ce identifica familiile de produse sau sisteme. Care este impactul exercitat de aceste alegeri asupra comportamentului de achizitie al partenerilor?
- Numele Alukönigstahl are o rezonanta aparte in industrie, fiind construit in jurul valorilor fundamentale ale companiei: "Alu" (aluminiu, materialul central in portofoliu), "König" (numele familiei fondatoare cu o traditie de peste 160 de ani) si "Stahl" (otel, simbol al durabilitatii). In Romania, Alukönigstahl se diferentiaza prin viziunea de business pe termen lung, cu o prezenta de 30 de ani pe piata interna si prin portofoliul sau de branduri premium: Schüco, Jansen si Warema, fiecare cu o identitate proprie si un impact puternic asupra comportamentului de achizitie al partenerilor.
Schüco (Germania) este sinonim cu inovatia in sisteme din aluminiu si PVC pentru ferestre, usi si fatade. Alegerea Schüco inseamna pentru dezvoltatori si arhitecti garantia unei solutii certificate, cu performante ridicate si durabilitate pe termen lung. Jansen (Elvetia) aduce expertiza in sisteme din otel pentru usi, ferestre, pereti despartitori pentru interior sau pereti cortina. Reputatia sa ofera incredere clientilor care cauta calitate fara compromis. Warema este lider german in sisteme de umbrire. Prin parteneriatul cu Warema, Alukönigstahl ofera solutii complete pentru anveloparea cladirilor. Aceste branduri au un impact direct asupra deciziilor de achizitie, astfel ca numele Alukönigstahl este asociat cu excelenta si acces la cele mai moderne solutii.
- Implementati in acest moment strategii de rebranding sau aveti in plan asemenea actiuni in perioada urmatoare, data fiind dinamica accelerata a modificarilor ce au loc pe piata din acest punct de vedere, precum si obiectivele proprii de marketing?
- In contextul actual, in care perceptia brandului trebuie sa reflecte nu doar traditia si expertiza, ci si adaptabilitatea la noile cerinte ale pietei, implementam o serie de actiuni, dar nu se pune problema unei schimbari de identitate vizuala. De exemplu, prezenta online mult mai vizibila, asocierea cu subiecte precum sustenabilitatea si inovatia in constructii prin participarea la targuri de profil sau conferinte, indica faptul ca nu suntem doar un brand furnizor de sisteme, ci unul care functioneaza ca partener strategic, relevant. In perioada urmatoare, actiunile de marketing vor continua sa fie integrate intr-o strategie de consolidare a reputatiei. Intr-o piata in care diferentierea nu mai este data doar de produs, ci si de experienta oferita, Alukönigstahl are o strategie de branding orientata spre valoare, parteneriat si educare.
- Indicati principalele caracteristici legate de marcile companiei, ce asigura individualizarea sa pe o piata extrem de competitiva. Credeti ca pot fi aduse imbunatatiri in acest sens?
- Alukönigstahl se individualizeaza pe o piata competitiva in primul rand prin portofoliul exclusiv de marci premium. Colaborarea de lunga durata cu Schüco, Jansen si Warema ofera un avantaj clar, prin accesul la inovatie tehnologica de varf, certificari internationale si solutii sustenabile integrate pentru cladiri moderne. Alukönigstahl reprezinta mai mult decat un furnizor de profile. Ofera expertiza tehnica, consultanta personalizata, digitalizare orientata catre parteneri, orientare spre sustenabilitate si inovatie, suport real in toate fazele unui proiect. In ceea ce priveste posibilele imbunatatiri pentru cresterea impactului brandului, lucram deja la o comunicare mai personalizata a acestor diferentiatori catre segmentele cheie de public precum arhitecti, dezvoltatori, antreprenori, sau chiar beneficiarii finali.
- Aproximati aportul brandului la fondul comercial al companiei.
- Atat Alukönigstahl, cat si marcile distribuite - Schüco, Jansen, Warema, reprezinta un aport semnificativ in cadrul fondului comercial. Nu putem realiza o evaluare, pentru ca acest lucru presupune o analiza financiara detaliata, dar cu siguranta un procent important din valoarea totala a companiei poate fi atribuit in mod direct capitalului de brand. Reputatia construita in peste 30 de ani de activitate pe piata din Romania care genereaza incredere automata in randul partenerilor, puterea brandurilor partenere care sunt standarde de calitate si performanta in industrie, relatiile consolidate in piata si loialitatea partenerilor aduc valoare intangibila.
- Cum au evoluat afacerile companiei in 2024 si care sunt previziunile pe termen scurt si mediu, date fiind crizele actuale si cele care se prefigureaza, inclusiv in ceea ce priveste relatiile comerciale internationale?
- In 2024, Alukönigstahl Romania a demonstrat rezilienta si adaptabilitate intr-un context economic si geopolitic complex. Astfel, ne-am pastrat tendinta de crestere a cifrei de afaceri comparativ cu anii precedenti si ne-am mentinut pozitia de lider pe segmentul solutiilor premium pentru anveloparea cladirilor. In 2025 am inceput deja sa lucram la extinderea colaborarilor in segmentul aluminiului si PVC-ului, precum si la consolidarea parteneriatelor existente. Inflatia, costurile ridicate ale materialelor si factorii politici continua sa influenteze industria, dar ramanem increzatori datorita istoricului nostru financiar solid si portofoliului de solutii premium. In concluzie, ne mentinem stabilitatea si ne consolidam pozitia pe piata prin adaptabilitate, inovatie si un portofoliu diversificat.
|