 Conducerea grupului Alumil – Aluminium Industry SA, care controleaza in proportie de 55,9% activitatea Alumil Rom Industry SA, a anuntat pe noul portal al bursei din Atena (Helex) faptul ca, in anul 2014, vanzarile s-au situat pe un trend descendent, fiind raportat un declin de 2,3% al cifrei de afaceri comparativ cu exercitiul financiar anterior, cand, de asemenea, s-a raportat o scadere de 11%. Acest aspect – coroborat cu multe elemente nefavorabile specifice economiei elene si nu numai – a avut ca efect o adancire a pierderii nete, care, de altfel, s-a majorat progresiv in perioada recesiunii. Astfel, de la o pierdere de -1,31 milioane de euro in 2010, anul trecut s-a ajuns la -10,47 milioane de euro, iar pentru anul in curs premisele sunt in continuare negative, revenirea la profitabilitate fiind astfel estimata pe termen lung. "In mod concret, in 2014, corporatia a consemnat inca o scadere a vanzarilor, acestea ajungand la 172,2 milioane de euro, comparativ cu 176,3 milioane de euro in ianuarie-decembrie 2013, fapt datorat, pe de-o parte, restrangerii semnificative a pietei interne si, pe de alta parte, problemelor consemnate in zona balcanica si a Europei de Sud-Est, unde holdingul are un grad de expunere relativ ridicat. De altfel, 2014 a continuat sa fie un alt an dificil, de recesiune, pe plan mondial. Economia se recupereaza lent, din cauza gradului ridicat de incertitudine alimentat de criza datoriilor suverane din zona euro, de reducerea puterii de cumparare si de cresterea somajului. La nivelul Greciei situatia este si mai grava, masurile de ajustare fiscala determinand in mod direct declinul pietei constructiilor si limitand lichiditatea, buna functionare a multor companii elene – printre care si Alumil – ajungand la un nivel critic, din cauza lipsei capitalului de lucru. Mai mult, in industria aluminiului, volatilitatea cotatiei materiilor prime ramane principalul motiv de ingrijorare. La nivel de grup, pentru a minimiza pierderile, ne focalizam pe productia de sortimente cu valoare adaugata mare, pe diversificarea pietelor-tinta si pe externalizarea unor activitati”, a declarat Georgios Alexandros Mylonas, presedinte si CEO al grupului.
In ceea ce priveste cele mai recente rezultate consolidate, vanzarile din trimestrul intai a.c. s-au majorat cu 9,24%, pana la 24,67 milioane de euro, comparativ cu 22,58 milioane de euro, in conditiile unei pierderi nete de -3,9 milioane de euro. In pofida dificultatilor intampinate, corporatia Alumil Mylonas ramane printre liderii pietei de sisteme din aluminiu pe majoritatea pietelor unde este prezenta, implicandu-se in numeroase proiecte specifice.
***
Subsidiara din tara noastra – Alumil Rom Industry SA, companie cu 168 de angajati – a consemnat in perioada de referinta precizata anterior (respectiv, anul trecut) o situatie diametral opusa in raport cu grupul din care face parte. Astfel, din bilantul oficial depus la Ministerul Finantelor Publice rezulta ca, la 31 decembrie 2014, rulajul s-a majorat cu 2,47%, pana la 72,92 milioane de lei, in 2013 s-a consemnat o sporire de 3,87%, la 71,16 milioane de lei, iar in 2012 societatea a avut o cifra neta de afaceri de 68,51 milioane de lei (-7,4%), dupa ce in 2011 a raportat 74 milioane de lei (+9,18% comparativ cu cele 67,78 milioane de lei din anterioarele 12 luni). Informatii suplimentare, la www.alumil.com
|