ALUMIL SA: Prezenta comerciala mai puternica in sud-estul Europei |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Mai 2017 16:46 |
Conducerea grupului Alumil - Aluminium Industry SA, care controleaza in proportie de 55,9% activitatea Alumil Rom Industry SA, a anuntat recent in cadrul portalului actualizat al bursei din Atena (Helex) faptul ca, in anul 2016, vanzarile s-au situat pe un trend ascendent (in premiera pentru ultimii ani), pe baza reorientarii spre pietele emergente, mai ales spre cele est-europene, fiind raportat un progres de +5,7% al cifrei de afaceri, comparativ exercitiul financiar anterior. Acest aspect - coroborat cu anumite elemente favorabile ce indica o revenire usoara a economiei pe plan global, cu unele exceptii notabile - a avut ca efect anularea completa a pierderii nete, care, in perioada de maxima intensitate a recesiunii, s-a majorat progresiv. Astfel, de la o pierdere de -1,31 milioane de euro in 2010, la nivelul lui 2014 s-a ajuns la -10,47 milioane de euro, iar in 2015 la -8,1 milioane de euro, dupa care, in 2016, s-a trecut la profit, in asa fel incat acest indicator a fost de +0,1 milioane de euro, motiv pentru care se estimeaza si in continuare faptul ca revenirea sustenabila la profitabilitate va avea loc pe termen mediu. "In ianuarie-decembrie 2016, corporatia a inregistrat o crestere se +5,7% a vanzarilor, acestea ajungand la 202,1 milioane de euro, comparativ cu 191,2 milioane de euro in 2015, fapt datorat aproape exclusiv imbunatatirii productivitatii si majorarii volumului vanzarilor pe alte piete decat cea elena, in pofida scaderii cotatiei aluminiului, observata cu precadere in primele trei trimestre din 2016. Astfel, cresterea cantitativa a livrarilor grupului a fost de +25%, respectiv de +14% in cazul companiei-mama, care, de altfel, a consemnat si un salt de +9% a vanzarilor valorice, pana la 121,7 milioane de euro. Pentru noi, este important faptul ca profitul brut la nivel de grup a ajuns la 47,1 milioane de euro, comparativ cu 37,2 milioane de euro, cat am raportat pentru 2015”, se precizeaza in documentul semnat de Georgios Alexandros Mylonas, presedinte si CEO al grupului.
Pe termen scurt, conducerea corporatiei avertizeaza ca perspectivele sale de dezvoltare ar putea fi subminate, cel putin in Grecia, de „criza financiara internationala, care continua sa provoace o deteriorare semnificativa a pozitiei bugetare a majoritatii tarilor dezvoltate, in timp ce criza datoriilor suverane, care afecteaza actualmente «periferia» zonei euro, ameninta sa se extinda la cele mai importante state unde se foloseste moneda unica”.
Pentru a contracara aceste riscuri, Alumil - Aluminium Industry SA a conceput o strategie pentru urmatorii cinci ani, ce vizeaza „consolidarea prezentei comerciale in Rusia, America, Asia si Africa si Australia, precum si cresterea continua a cotei de piata in sud-estul Europei, in Europa de Vest si in Orientul Mijlociu, prin dezvoltarea permanenta a retelelor comerciale. De asemenea, se impun si in continuare unele masuri de restructurare, ce se refera la o reorganizare a activitatii, in sensul fabricarii de produse inovatoare din aluminiu, cu o valoare adaugata mare”.
***
Subsidiara din tara noastra - Alumil Rom Industry SA, companie cu 178 de angajati - a consemnat in perioada de referinta precizata anterior (respectiv, in anul 2016) o situatie diferita in raport cu grupul din care face parte. Astfel, din bilantul oficial transmis la Bursa de Valori Bucuresti (si apoi la Ministerul Finantelor Publice - MFP), aferent celui mai recent exercitiu financiar pentru care exista date complete, rezulta ca, la 31 decembrie 2016, rulajul s-a micsorat cu -2,43%, pana la 57,92 milioane de lei, dar afacerile se mentin in conditii de rentabilitate, cu un profit net al perioadei de peste 1,22 milioane de lei. Totodata, alte informatii certificate inclusiv la MFP (pentru anul 2015) indica o diminuare cu -18,6% a cifrei nete de afaceri, pana la 59,36 milioane de lei, in timp ce in 2014 s-au raportat 72,92 milioane de lei (+2,47%), in 2013 s-a consemnat o sporire de +3,87%, la 71,16 milioane de lei, iar in 2012 societatea a declarat vanzari de 68,51 milioane de lei (-7,4%), dupa ce in 2011 a raportat 74 milioane de lei (+9,18% comparativ cu cele 67,78 milioane de lei din anterioarele 12 luni). In acelasi timp, daca pentru 2016 s-au raportat vanzari de 202,1 milioane de euro (+5,7%), Alumil - Aluminium Industry SA s-a evidentiat in 2015 printr-o cifra de afaceri la nivel de grup in cuantum de 191,15 milioane de euro (+10,98%), dupa ce in 2014 a raportat un rulaj de 172,24 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.alumil.com
|