Hubert Nuckowski, de la Aluprof, unul dintre invitatii obisnuiti ai seriei de videoconferinte EURO-Fereastra, a aratat la cea mai recenta editie a evenimentului online ca ”din fericire pentru grupul nostru, cota de vanzari adresate zonei Rusiei a fost de sub 1%, astfel incat din acest punct de vedere nu am avut prea mult de suferit din cauza intreruperii respectivelor operatiuni. Nu acelasi lucru se poate spune despre Ucraina, unde avem o linie de extrudare, a carei activitate a fost intrerupta. Asta nu inseamna ca in statul vecin asistam la un repaus total, dimpotriva subsidiara noastra din Ucraina lucreaza la proiecte noi care se deruleaza in conditii aproape normale. Este vorba, in general, despre obiective rezidentiale, amplasate in zona de vest a tarii. Mai important este insa ceea ce va urma, respectiv procesul de reconstructie, ce va demara dupa finalizarea ostilitatilor. Acesta va presupune alocarea unor mari investitii in regiune. De aceea, firmele poloneze care in ultimii ani s-au remarcat in state occidentale, precum Germania, Franta, Marea Britanie sau Belgia, isi vor face simtita prezenta si pe piata din est, exploatand capacitatile impresionante de productie pe care le detin pe piata-mama, precum si apropierea din punct de vedere geografic si cultural, daca luam in considerare influenta de secole pe care Polonia a avut-o in Ucraina. Nu ne limitam insa la aceasta oportunitate, in ultima vreme grupul Aluprof devenind extrem de activ pe o serie de piete exotice din punctul nostru de vedere, cum ar fi Mongolia, Vietnam, precum si in SUA sau Canada, unde suntem deja prezenti de un numar important de ani. In continuare, multi dintre partenerii nostri, inclusiv cei cu care colaboram in Romania, se focalizeaza pe operatiuni de export, avand in vedere atentia pe care compania noastra o acorda aspectelor legate de eficienta energetica. In aceeasi ordine de idei, suntem ambasadori ai sistemului de case pasive si membri activi ai World Green Building Council (WGBC), depunand toate eforturile pentru promovarea unor solutii care sa faciliteze atingerea tintelor propuse la nivel global in ceea ce priveste economia de resurse si anularea amprentei de carbon. O contributie importanta pe care compania noastra a avut-o la efortul comun de eficientizare energetica a fost, de exemplu, introducerea, in premiera, in structura sistemelor promovate a aerogelului, pentru imbunatatirea neta a conductivitatii termice. Acest experiment a avut loc in urma cu mai mult de 10 ani si a fost incununat de un succes deplin. Desi pretul unor astfel de solutii este intr-adevar destul de ridicat, clientii care opteaza pentru sisteme din aluminiu au disponibilitatea financiara pentru a suporta diferenta si a primi in schimb un produs cu adevarat inovator”.