ANALIZA: Piata adezivilor pentru sticla continua sa fie fragmentata |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 06 Nov 2017 07:39 |
Piata mondiala de adezivi pentru aplicatii in domeniul sticlei/vitrajelor se va majora cu un indice mediu compozit CAGR de +7,2% pe an pana in 2025, avand in vedere dinamica estimata a cererii din principalele sectoare industriale in care se folosesc preponderent aceste produse strict specializate, cum ar fi auto-transport, mobilier si constructii, dupa cum au anuntat analistii agentiei americane Grand View Research (din San Francisco - SUA), care au elaborat recent un studiu cu privire la perspectivele acestui domeniu (care cuprinde adezivi rezistenti la radiatii UV, pe baza de poliuretan, materiale acrilice si siliconice). Potrivit cercetarii, piata de adezivi utilizati la lipirea sticlei pe diverse substraturi are perspective optime de dezvoltare in perioada de referinta, cu precadere in Asia-Pacific, America de Nord si Europa, dar continua sa fie foarte fragmentata, prin natura sa, ca urmare a prezentei numerosilor fabricanti atat de anvergura globala, cat mai ales de importanta regionala.
„Estimat la 2,36 miliarde USD in 2016, din care numai SUA detin cea mai importanta cota (continentala si mondiala), sectorul global de adezivi pentru sticla ramane foarte dinamic, pana in anul 2025, cu precadere ca urmare a cresterii substantiale a gradului de utilizare a acestor substante chimice in constructii (cu o majorare peste medie fata de celelalte domenii, considerate traditionale, cum ar fi industria mobilei si cea auto), prin accelerarea volumului lucrarilor la imobile cu fatade vitrate si luminatoare. Insa, vanzarile, ca de altfel si produsele, vor fi influentate de necesitatea adaptarii la reglementarile tot mai stricte privind emisiile de compusi organici volatili (VOC), ce favorizeaza procesul de cercetare-dezvoltare a unor adezivi fara solventi si fara izocianati”, se arata in studiul citat.
Procesul de cercetare-dezvoltare, obligatoriu pentru industrie
Deja, unul dintre cei mai mari competitori de pe segmentul global al adezivilor pentru sticla ce se utilizeaza in constructii, HB Fuller Company, furnizeaza produse cu un continut scazut de emisii VOC, care reactioneaza si se consolideaza la umezeala, dar si ceilalti competitori de talie mondiala (Henkel AG & Co KG, The 3M Company, Ashland Inc, Sika AG, The Dow Chemical Company, Dymax Corporation, DELO Industrial Adhesives, Permabond LLC si Master Bond Inc) avanseaza in ceea ce priveste dezvoltarea unor produse inovatoare. De pilda, in luna mai 2017, sub marca Loctite, Henkel AG & Co KG a lansat cu deosebit succes noile game de adezivi hibrizi HY 4080 GY si HY 4090, pentru aplicatii din sfera high-tech.
„Principala grupa de produse, cu o cota de 40,3% din cele 2,36 miliarde USD, consemnate in 2016, este constituita de adezivii transparenti rezistenti la UV, cu proprietati deosebite cum ar fi pastrarea gradului de transparenta in timp, rezistenta la socuri mecanice si termice etc. Cel de-al doilea segment ca valoare, reprezentat de adezivii poliuretanici, este urmat de cel al adezivilor acrilici, dar vanzarea acestor produse va fi cu siguranta afectata de normativele tot mai stricte privind materialele pe baza de poliuretan si cele acrilice, elaborate in Europa si America de Nord. Mai mult, adezivii poliuretanici nu rezista la actiunea radiatiilor ultraviolete si astfel consumul se va afla in declin. In schimb, cei acrilici au unele proprietati structurale, asigurand si o bariera termica, astfel incat se folosesc pentru o gama mult mai diversa de aplicatii. In alta ordine de idei, cea mai mare consumatoare de adezivi pentru sticla este si va ramane industria auto, cu 30,4% in 2016, urmata de cea a tamplariei si mobilierului, insa un domeniu de viitor este cel al energiei regenerabile, in care adezivii se folosesc la panourile vitrate fotovoltaice. In fine, dar nu in ultimul rand, cele mai bune perspective de crestere a vanzarilor de adezivi pentru sticla, pana in 2025, se regasesc in Asia-Pacific (cu un indice CAGR de +7,8% pe an), dar in regiunile nord-americane si in Europa majorarea va fi constanta, fara sincope, fiind nominalizate in acest sens pietele mature din Germania, Marea Britanie si SUA”, se mai precizeaza in cadrul cercetarii. Informatii suplimentare, la www.grandviewresearch.com
|