Analiza pietei italiene a rulourilor (I) |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 10 Apr 2003 11:30 |
Studii recente avand ca obiect cercetarea de piata pentru rulouri au fost date publicitatii in Italia. Acestea includ opinii, orientari si tendinte privind optiunea beneficiarilor. Piata este complexa, iar profesionistii definesc cu dificultate notiunile de calitate si garantie cerute rulourilor. Productia italiana este de 1,241 milioane mp de rulouri din aluminiu si 1,205 milioane mp din otel. Importul reprezinta 551 mii mp, iar suprafata totala este de 2,845 milioane mp. In anul 1997, productia era de 2,250 milioane mp, iar cresterea inregistrata este de 26,4%. Din totalul productiei, piata italiana consuma 54%, in timp ce restul este destinat exportului. Nivelul productiei de rulouri pentru sectorul de renovari a crescut cu 10% in intervalul 1997-2001. Doar 25% din companii sunt specializate pe executia exclusiva de sisteme de rulouri, restul oferind mai multe tipuri de produse: porti, jaluzele, tamplarie etc. Peste jumatate din respondenti nu au showroom, iar din punct de vedere al materialului utilizat, preferintele erau: 88% - metal; 83% - PVC si numai 17% lemn. Exista diferente fata de 1997, cand studiile indicau 86% - metal; 94% - PVC si 28% - lemn. Din comerciantii de rulouri, 16% ofera numai produse din metal, 10% - PVC si doar 1% exclusiv lemn. De asemenea, exista si combinatii ale ofertelor: metal si PVC - 56% si toate materialele - 16%. Pentru un esantion standard de 100 mp de rulouri exterioare, s-a constatat ca 51% sunt executate din metal, 47% din PVC si 2% din lemn, fata de anul 1997, cand ponderile erau: metal - 37%, PVC - 57% si lemn - 4%. In prezent, cele mai cautate sortimente sunt din PVC - 61%, urmate de aluminiu - 47% si otel - 17%. In alegerea furnizorului de sisteme, calitatea ramane pe primul plan, dar conteaza tot mai mult timpul de livrare (rapiditatea), pretul competitiv, gama de culori, asistenta post-livrare etc. Vanzarile de rulouri se bazeaza pe raport interpersonal Cercetarea de piata a inclus raspunsuri ale utilizatorilor (500 de familii, proprietare a minimum o unitate locativa), iar rezultatul reprezinta piata italiana de rulouri. Studiul a vizat tipul locuintei, rulourile utilizate, factorii de influenta in alegere, posibile achizitii viitoare etc. In ceea ce priveste tipul unitatilor locative echipate cu rulouri, 51% reprezinta apartamente in blocuri, 40% vile si unitati unifamiliale, 7% case, 2% altele. Pentru apartamente, 14% din rulouri sunt montate la mezanin si 85% la alte etaje. Majoritatea beneficiarilor folosesc storuri (62%), persiane - 26%, geamuri fumurii - 9%, iar 3% nu au optat pentru nici un sistem de protectie. Rulourile sunt folosite preponderent in centre urbane intens populate, dar echipeaza locuinte din toata Italia. Sistemele sunt montate in general la etaj si predomina sistemul de manevrare manuala. Doar 5% sunt dotate cu echipamente de actionare automata. Majoritatea utilizatorilor nu-si amintesc ce tip/marca de rulouri au achizitionat (93%), iar restul invoca o marca de rulouri inexistenta. In ceea ce priveste materialul din care sunt confectionate rulourile, s-a observat ca beneficiarii nu sunt intotdeauna in cunostinta de cauza. Doar 48% cunosc rulourile din otel si 73% au auzit de cele din aluminiu; 85% stiu de rulourile din lemn, iar 95% - de cele din PVC. |