Analiza pietei italiene a rulourilor (II) |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 17 Apr 2003 11:30 |
Studii recente, avand ca obiect cercetarea de piata pentru rulouri, au fost date publicitatii in Italia. Acestea includ opinii, orientari si tendinte privind optiunea beneficiarilor. Piata este complexa, iar profesionistii definesc cu dificultate notiunile de calitate si garantie cerute rulourilor. Productia italiana este de 1,241 milioane mp de rulouri din aluminiu si 1,205 milioane mp din otel. Antreprenorii doresc preturi minime, insa raman "rau-platnici" Respondentii au remarcat avantajele fiecarui material in parte: asocierea siguranta - otel, rezistenta - otel si aluminiu; durabilitate - aluminiu; cost redus - PVC; elasticitate - lemn; material usor - PVC si aluminiu etc. Persista confuziile in ceea ce priveste alti parametri: izolarea acustica si termica, actionarea silentioasa (nivelul de zgomot la utilizarea ruloului) etc. Criteriile de alegere a produselor sunt reprezentate de durabilitate, buna functionare si siguranta. Persoanele care recomanda viitorului utilizator un anumit tip de rulou sunt (in ordine): rude, montator, producator, prieteni si comercianti. Majoritatea beneficiarilor au cumparat rulouri dupa ce au cerut parerea unei singure persoane. Astfel, la vanzarea de rulouri, raportul interpersonal este determinant. Clientela companiilor care se ocupa cu montajul de rulouri este clasificata in functie de tipul cererii. Daca rulourile se defecteaza, beneficiarii solicita asistenta tehnica imediata si pret redus pentru reparatii/inlocuire. Noile cerinte de siguranta pentru rulouri sunt in crestere, iar in acest context materialele alternative sunt tot mai cautate. Lucrarile de renovare/reabilitare a rulourilor sunt solicitate in principal de familiile tinere care isi reamenajeaza locuinta, calitatea executiei si bugetul alocat investitiei contand foarte mult. Clientii "profesionisti" sunt reprezentati de arhitecti, care solicita calitate la pret redus, si antreprenori, interesati doar de pret redus. Furnizorii si montatorii ii catalogheaza pe antreprenori ca fiind "rau-platnici", iar institutiile publice, care acorda atentie la calitatea lucrarilor, platesc cu intarziere. PVC-ul este preferat la executia de rulouri Reprezentantii unor companii specializate in productia si/sau montajul de rulouri din marile orase italiene au oferit informatii despre operatori. Astfel, furnizorii au aratat ca sunt interesati si cunosc bine piata. Montatorii sunt preocupati de munca efectiva si au o viziune restransa asupra pietei. Totusi, majoritatea intervievatilor considera piata rulourilor "lipsita de importanta si putin avansata tehnologic". Acestia cred ca este mai profitabil sa activezi pe o piata dezvoltata - cum este cea de sisteme antiefractie si usi blindate. Problemele stringente ale reprezentantilor companiilor specializate in montaj sunt: trafic rutier intens, locuri de parcare limitate, "fobii" - beneficiarul nu suporta zgomotul sau praful rezultat la montaj, ignoranta clientilor, care solicita facilitati absurde/nerealiste etc. Satisfactiile profesionale ale celor care se ocupa de instalare rezulta din posibilitatea de a-si demonstra competenta prin lucrarile executate. In timp ce reprezentantii companiilor specializate in montaj nu diferentiaza materialele de baza, producatorii iau tot mai mult in considerare acest aspect. Lemnul reprezinta un material "perimat", destinat disparitiei atat datorita costului ridicat, cat si aplicatiilor limitate. PVC-ul are avantajul de a fi economic si practic (usor de intretinut), fiind preferat pe piata. Otelul este considerat un material a carui cota se afla in crestere, fiind legat de conceptul de siguranta. Aluminiul apare ca un compromis intre anduranta otelului si avantajele PVC-ului. |