Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
15 Dec 2010 16:32
|
Holdingul Arkema - Franta, care detine unitatea de fabricatie a profilelor din PVC marca Alphacan (destinate executiei de tamplarie termoizolanta), a comunicat recent rezultatele financiare aferente trimestrului al treilea din 2010. Conform datelor oficiale, in intervalul analizat a fost consemnata cea mai buna performanta din punct de vedere istoric, inregistrandu-se un profit net in valoare de 130 de milioane euro. In comparatie cu intervalul corespunzator din 2009, vanzarile s-au majorat cu 41%, atingand nivelul de 1,56 miliarde euro. O eficienta sporita a fost raportata de diviziile de produse chimice si cele de inalta performanta, in vreme ce departamentul de sortimente pe baza de PVC a avut o marja de numai 1,4%. Managerii grupului explica aceasta situatie prin faptul ca modelele respective, destinate - in principal - utilizarii in industria constructiilor, s-au confruntat cu un mediu de afaceri ostil, mediul de afaceri din domeniu fiind caracterizat printr-o mare instabilitate. Totusi, evolutia puternica a vanzarilor incurajeaza continuarea strategiei actuale, care consta in repozitionarea activitatii companiei in regiunile aflate in curs de dezvoltare, precum si in orientarea spre tehnologiile inovatoare ale viitorului (in special, resurse regenerabile de energie si polimeri de inalta performanta). Un imbold puternic va fi dat si de contributia sectiei de produse acrilice, achizitionata la inceputul anului 2010 de la grupul Dow (care a avut o cota de 11,1% din cresterea totala). In ceea ce priveste produsele pe baza de vinil (cu o pondere in vanzari de 18%), preturile la PVC s-au majorat atat la o baza de raportare anuala, cat si la una secventiala, livrarile totalizand 284 milioane de euro. In acest domeniu, obiectivul principal ramane cresterea substantiala a competitivitatii. Informatii suplimentare, la www.arkema.com
|