BAYER: Imbunatatire a rentabilitatii diviziei MaterialScience |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 06 Aug 2015 15:11 |
![]() „In urma imbunatatirii semnificative a rezultatelor financiare din aprilie-iunie 2015, care au presupus o crestere sustenabila de 3,7% a cifrei de afaceri ajustate (+18,2% in termeni reali), pana la aproape 12,09 miliarde euro, activitatea Bayer continua sa se deruleze intr-un ritm sustinut. Mai mult, in primul semestru a.c., vanzarile au insumat 23,96 miliarde euro (+16,5% in termeni reali), toate cele trei divizii contribuind la aceasta situatie pozitiva. Cu venituri de 3,18 miliarde euro, in crestere fata de cele 2,86 miliarde euro din aprilie-iunie 2014 (+11,2% sau +0,6% pe baze like-for-like - LFL), departamentul MaterialScience a continuat sa fructifice efectul scaderii cotatiilor la principalele materii prime, livrand cantitati mai mari de policarbonat, poliuretan si sisteme de finisare, adezivi, respectiv materiale speciale, desi preturile de comercializare au scazut, mai ales pentru poliuretan. Totusi, vanzarile de materii prime poliuretanice (spuma PU) s-au depreciat valoric cu -2,9% LFL, insa, in domeniul afacerilor cu policarbonat, au fost constatate, in aceeasi perioada, rezultate pozitive (+5,3% LFL). La randul lor, incasarile sectiei de materii prime pentru sisteme de finisare, adezivi si substante speciale au fost mai mari cu 6% LFL, pe fondul sporirii cantitative inregistrate in toate regiunile globului, dar pretul s-a plasat sub cel specific anului anterior. In fine, pe segmentul de operatiuni industriale al acestei divizii s-a remarcat o depreciere de -2,6% LFL, din cauza scaderii cantitatilor comercializate si a pretului. Totusi, prin intermediul strategiei speciale aplicate in cadrul diviziei, la nivelul semestrului intai din 2015, vanzarile consolidate au ajuns la 6,19 miliarde euro (+9,4% in termeni reali), iar in trimestrul al doilea profitabilitatea s-a majorat cu 90%, ca rezultat al imbunatatirii cererii si al costurilor mai reduse cu materia prima", a declarat dr. Marijn Dekkers, presedintele Bayer.
***
Un aspect de o importanta deosebita pentru grup il constituie transformarea acestuia intr-o companie orientata exclusiv pe conceptul de „stiinta pentru viata – life science”, cu produse farmaceutice, bunuri de consum, solutii pentru agricultura si altele. De aceea, se impune separarea economica si legala a afacerilor specifice sectiei MaterialScience, proces care se estimeaza sa fie definitivat cel tarziu la 1 iulie 2016. Insa, pana in acel moment, strategia Bayer se axeaza, deocamdata, pe rezolvarea unor probleme induse de situatia provocatoare a pietei. De exemplu, in ianuarie-iunie 2015, indicatorul rentabilitatii EBITDA a urcat cu +37,3% in cadrul acestei divizii (si se asteapta un trend similar in semestrul al doilea), de vreme ce nivelul mult mai redus al costului materiilor prime a compensat in totalitate declinul preturilor de vanzare si a adus chiar un castig suplimentar. Mai mult, in aprilie-iunie a.c., profitabilitatea s-a majorat si din cauza cresterii cantitatilor de produse comercializate si a efectului favorabil al cursului de schimb dintre moneda unica europeana si principalele valute, cu un aport de 80 milioane de euro la incasarile diviziei MaterialScience, astfel incat, daca aceste trenduri nu se inverseaza, conducerea Bayer este optimista cu privire la evolutia afacerilor cu produse arhitecturale/ pentru constructii din acest an.
In Romania, produsele Bayer MaterialScience (inclusiv sortimentele inovatoare Bayer, pentru montajul ferestrelor) sunt livrate de o serie de companii, ale caror importuri sunt coordonate de biroul regional Bayer International SA, cu sediul in Fribourg – Elvetia. Informatii suplimentare, la www.bayer.com
|