BAYER: Vanzarile consolidate s-au majorat in trimestrul intai |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 11 Mai 2015 18:03 |
![]() „In urma imbunatatirii semnificative a rezultatelor financiare din ianuarie-martie 2015, care au presupus o crestere sustenabila de 2,7% a cifrei de afaceri ajustate (+14,8% in termeni reali), pana la aproape 12,11 miliarde euro, activitatea Bayer continua sa se deruleze intr-un ritm sustinut. Cu venituri de 3,01 miliarde euro, in crestere fata de cele 2,8 miliarde euro din ianuarie-martie 2014 (+7,5% sau -2,1% pe baze like-for-like - LFL), departamentul MaterialScience a reusit sa fructifice, momentan, efectul scaderii bruste a cotatiilor la principalele materii prime, livrand cantitati mai mari de policarbonat, poliuretan si sisteme de finisare, adezivi, respectiv materiale speciale, desi preturile de comercializare au scazut, mai ales pentru poliuretan si policarbonat. Totusi, vanzarile de materii prime poliuretanice (spuma PU) s-au depreciat valoric cu -6,6% LFL, insa, in domeniul afacerilor cu policarbonat, au fost constatate, in aceeasi perioada, rezultate pozitive (+3,9% LFL). La randul lor, incasarile sectiei de materii prime pentru sisteme de finisare, adezivi si substante speciale au fost mai mari cu 4,9% LFL, pe fondul sporirii cantitative inregistrate in toate regiunile globului. In fine, pe segmentul de operatiuni industriale al acestei divizii s-a remarcat o depreciere de -4,2% LFL, din cauza scaderii punctuale a comenzilor", a declarat dr. Marijn Dekkers, presedintele Bayer.
***
Un aspect de o importanta deosebita pentru grup il constituie transformarea acestuia intr-o companie orientata exclusiv pe conceptul de „stiinta pentru viata – life science”, cu produse farmaceutice, bunuri de consum, solutii pentru agricultura si altele. De aceea, se impune separarea economica si legala a afacerilor specifice sectiei MaterialScience, proces care se estimeaza sa fie definitivat cel tarziu la 1 iulie 2016. Insa, pana in acel moment, strategia Bayer se axeaza, deocamdata, pe rezolvarea unor probleme induse de situatia provocatoare a pietei. De exemplu, in ianuarie-martie 2015, indicatorul rentabilitatii EBITDA a urcat cu +15,8% in cadrul acestei divizii (si se asteapta un trend similar in trimestrul al doilea), de vreme ce nivelul mult mai redus al costului materiilor prime a compensat in totalitate declinul preturilor de vanzare si a adus chiar un castig suplimentar. Mai mult, profitabilitatea s-a majorat si din cauza efectului favorabil al cursului de schimb dintre moneda unica europeana si principalele valute, cu un aport de 50 milioane de euro la incasarile diviziei MaterialScience, astfel incat, daca aceste trenduri nu se inverseaza, conducerea Bayer este optimista cu privire la evolutia afacerilor cu produse arhitecturale/ pentru constructii din acest an.
In Romania, produsele Bayer MaterialScience (inclusiv sortimentele inovatoare Baymer, pentru montajul ferestrelor) sunt livrate de o serie de companii, ale caror importuri sunt coordonate de biroul regional Bayer International SA, cu sediul in Fribourg – Elvetia. Informatii suplimentare, la www.bayer.com
|