Canada: 40% din ferestrele produse au eficienta energetica ridicata |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 09 Ian 2004 11:30 |
In Canada activeaza aproximativ 3.000 de companii producatoare de usi si ferestre. Vanzarile anuale de tamplarie se situeaza la 6 milioane mp unitati de fereastra. Aproximativ 40% din totalul ferestrelor produse in Canada au eficienta energetica ridicata, iar analistii apreciaza ca pana in 2010 acest procentaj va creste semnificativ. In anul 2002, vanzarile totale de usi si ferestre in Canada au fost de 5 miliarde dolari. Tamplaria metalica a reprezentat 1,6 miliarde dolari, iar sectorul ferestrelor din lemn a realizat venituri de 1,9 miliarde dolari. Vanzarile de tamplarie din PVC au fost de 1,5 miliarde dolari, inregistrand o crestere importanta raportat la 2001. Exportul reprezinta un sfert din livrarile de tamplarie Exporturile de usi si ferestre au fost de 1,22 miliarde dolari (+6,3%): ferestre metalice - 501,6 milioane dolari (+5%); tamplarie din lemn - 479,3 milioane dolari (+6,7%) si din PVC - 242,9 milioane dolari (+8,5%). Tamplaria din PVC detine o cota de 19,8% din totalul exporturilor realizate de producatorii canadieni, iar cea mai mare parte a exporturilor (95%) este orientata catre SUA. In 2002, exporturile in SUA au fost de 1,17 miliarde dolari, in crestere cu 9% fata de anul 2001. Majoritatea livrarilor - 460,3 milioane dolari - au fost efectuate catre regiuni din Nord-Estul SUA (+4,2%). Companiile din New York au importat tamplarie de 143,1 milioane dolari (-6,4%), iar exporturile catre Massachusetts si New Jersey au fost de 89,3, respectiv 65,9 milioane dolari - in crestere cu 50%. Vanzarile producatorilor din Canada catre regiunile din Nord-Est au reprezentat 40% din total. Pentru celelalte regiuni, situatia exporturilor a fost: * California si Washington - 93, respectiv 83 milioane dolari;* Vest - 260 milioane dolari (+14,6%);* Sud - 239 milioane USD (+15%);* Florida - 41 milioane dolari;* Carolina de Nord - 29 milioane dolari;* Texas - 23 milioane dolari;* Missouri - 20 milioane dolari;* Centru - 205 milioane dolari (+7,2%). Exporturile catre alte tari au reprezentat 5% din total, adica 56,5 milioane dolari. Livrarile catre Japonia s-au diminuat cu 40,8%, la 12,2 milioane dolari anul trecut. De asemenea, exporturile catre Rusia au scazut cu 43,1%, la 10,7 milioane dolari, iar cele catre Marea Britanie cu 23,9%, la 8,9 milioane dolari. Importurile de usi si ferestre realizate de companiile din Canada s-au majorat cu 8,8% ajungand, la 308 milioane dolari. Din totalul acestora, cele provenite din SUA au reprezentat 92%, adica 283 milioane dolari. Ferestrele glisante cu rabatare au fost inventate de canadieni Lansate initial pe piata europeana, ferestrele batante din PVC au intrat in competitie cu cele glisante - greutate redusa si deschidere in plan vertical sau orizontal - care dominau piata nord-americana. In Canada, ferestrele din PVC au fost lansate la inceputul anilor '80, fiind produse in premiera de "Guardline Industries". PVC-ul a devenit materialul cel mai utilizat la renovarea locuintelor, in general pentru inlocuirea ferestrelor din lemn. La inceput, noile tipuri de ferestre erau montate in tocurile existente, fara ca acestea sa fie inlocuite integral. La mijlocul anilor '80 vanzarile de tamplarie PVC au atins un nivel record, fiind impulsionate de oferta firmei "Ontario Hydro", care acorda o reducere de 5 dolari/mp pentru cei care achizitionau ferestre cu eficienta termica ridicata. Pe piata din Canada, PVC-ul este predominant si la constructiile noi. Deoarece din anul 1983 multe companii si-au diversificat gama de produse, completand oferta cu ferestre din PVC, a rezultat o scadere insemnata a pretului de comercializare, care s-a situat sub cel al ferestrelor din aluminiu. Piata canadiana impune cerinte estetice diverse, tamplaria exterioara avand o varietate de culori, la interior fiind preferat PVC-ul in nuante de lemn. Producatorii sunt interesati in dezvoltarea si aplicarea noilor tehnologii; ferestrele glisante cu deschidere in plan vertical care permit rabatarea pentru curatare reprezinta o inventie a canadienilor. Tamplaria din PVC este preferata si in regiunile de coasta, unde sunt necesare ferestre adaptate conditiilor climaterice specifice; in Ontario si Columbia Britanica, ponderea vanzarilor o reprezinta ferestrele cu eficienta termica ridicata, la preturi competitive. Producatorii sunt repartizati uniform in toata tara, comercializarea tamplariei din PVC fiind efectuata direct, prin dealeri/antreprenori sau distribuitori specializati. |