Continua efortul de consolidare a notorietatii marcii VEKA |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 28 Iul 2004 11:30 |
Veka Romania SRL, filiala Veka AG - Germania, a lansat, recent, noile serii de profile din PVC pentru tamplarie Swingline si Topline, cu un design diferit, caracteristici termoizolatoare si de stabilitate superioare. Ele completeaza sistemele tricamerale Softline si Euroline. "Piata romaneasca de usi si ferestre este in plina dezvoltare, strategia noastra avand in vedere cresterea notorietatii marcii si consolidarea imaginii. Raportul pret/calitate este optim, majorarea vanzarilor proprii bazandu-se pe conceptul de co-marketing dintre Veka si parteneri. Acesta presupune o abordare egala a tuturor, indiferent de volumul de vanzari, prin acordarea de consultanta pentru diminuarea costurilor si cresterea eficientei. Mentinerea unei relatii permanente cu producatorii si analiza sistematica a obiectivelor reprezinta prioritati pe pietele in care ne desfasuram activitatea", a declarat domnul Jurgen Herbe, director de marketing al Veka AG - Germania. Cresterea vanzarilor cu 35% si a numarului de parteneri "Anul trecut, grupul german a obtinut o cifra de afaceri de circa 550 milioane de euro, aproape 75% din productie fiind destinata exportului. Rezultatele bune obtinute de Veka Romania au determinat efectuarea unor investitii de 1,5 milioane de euro pentru extinderea capacitatii logistice prin constructia noului sediu administrativ cu depozit si show-room. Terenul de 15.000 mp este localizat langa autostrada Bucuresti-Pitesti. Astfel, vor fi posibile atat diversificarea gamei de produse, cat si mentinerea unui stoc suficient pentru solicitari curente si livrari rapide la sediul beneficiarului", a declarat domnul Robert Post - director general al Veka Romania. Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o majorare de 35% a vanzarilor, prin cresterea numarului de parteneri (100 de companii, fata de 70, in prezent) si dezvoltarea pietei. "Anul trecut, cea mai solicitata serie de profile a fost Softline AD, cu un aport de 95% la cifra de afaceri, diferenta reprezentand-o sistemele cu patru si cinci camere Topline AD. Profilele albe au insemnat mai mult de 70% din total, livrarile fiind directionate in majoritate (80%) catre partenerii din afara Capitalei. Noul sistem Topline cu cinci camere si seria pentacamerala Swingline, cu contur rotunjit, sunt tot mai apreciate de beneficiari, perspectivele de vanzari pentru aceste sortimente fiind foarte bune", sustine domnul Zoltan Geza, director de vanzari pentru zona de nord-vest la Veka Romania. Calitatea scazuta a profilelor poate compromite tamplaria PVC Tara noastra are o importanta deosebita pentru furnizorii germani de profile din PVC, atat prin pozitionarea geo-strategica in Europa de Sud-Est, cat si din punct de vedere al volumului pietei. Lipsa reglementarilor in domeniu cu privire la calitate permite, momentan, coexistenta unor categorii foarte diverse de furnizori de sisteme, mai ales pe fondul stadiului actual de dezvoltare a acestui sector. "In aceste conditii, nivelul inferior de calitate al unor sisteme de profile afecteaza rentabilitatea investitiei beneficiarului in tamplaria din PVC, ceea ce poate aduce deservicii majore bransei in ansamblu. Indicatorul pret/mp ramane in actualitate si constituie pentru multi clienti principalul criteriu de alegere a ferestrelor. Orientarea pietei catre tamplarie din PVC ieftina exercita, prin intermediul producatorilor, presiuni asupra furnizorilor pentru a-si adapta oferta", apreciaza domnul Gheorghe Angelescu, director de vanzari pentru zona de sud-est al Veka Romania. Crestere in Rusia si dificultati pe piata chineza In tarile din Europa Centrala si de Est se inregistreaza evolutii diferite, in functie de specificul zonei si nivelul de dezvoltare a pietei. Pentru Romania se prefigureaza schimbari majore in sectorul de ferestre/usi din PVC, in timp ce Serbia si Muntenegru incearca inca sa reglementeze cadrul juridic pentru derularea afacerilor. Numarul producatorilor de tamplarie din Bulgaria se afla in crestere, iar piata maghiara este caracterizata prin stabilitate. Excedentul bugetar al Rusiei, provenit din exportul de petrol si gaze naturale, determina un salt important al sectorului de constructii, piata de tamplarie avand un trend ascendent (+25%/an). Repercusiunile crizei economice din deceniul trecut s-au risipit, concurenta intre furnizori fiind loiala. "In China s-au deschis capacitati industriale de mari dimensiuni, greu de inteles pentru Europa. Piata sistemelor din PVC este bipolara, fiind operative unitati de productie cu o capacitate totala de 3 milioane tone/an si vanzari anuale de numai un milion de tone. Producatorii germani au probleme pe piata chineza, deoarece este orientata puternic dupa pret, "anihilarea competitiei" fiind practicata in mod curent. Si in Germania, datorita recesiunii prelungite din sectorul de tamplarie, presiunea asupra preturilor s-a accentuat. Cu toate acestea, Veka AG a obtinut, anul trecut, rezultate financiare pozitive (+2% la nivel mondial), iar in luna octombrie 2003 s-a inregistrat un record al vanzarilor sezoniere. Grupul Veka AG isi continua expansiunea, chiar daca sectorul german de profil se restructureaza", a incheiat domnul Robert Post. Mai multe informatii obtineti la www.veka.com |