Cotatiile mai mari ale aluminiului au generat cresterea cererii la produsele ALRO |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 15 Mai 2024 09:24 |
Alro SA (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta astazi rezultatele financiare interimare consolidate condensate pentru primul trimestrul 2024.
Grupul Alro a inregistrat o cifra de afaceri de 803 milioane lei, mai mare in comparatie cu T1 2023, cand s-a situat la 790 milioane lei*.
Primul trimestru al anului 2024 a continuat tendinta LME (cotatia aluminiului la Bursa de Metale de la Londra) inregistrata in T4 2023, cu o crestere a preturilor si a cererii care s-a tradus in productie mai mare la nivelul Grupului, in principal pentru produse cu valoare adaugata mare si foarte mare.
Alro a inregistrat o EBITDA pozitiva de 86 milioane lei in T1 2024, in crestere fata de T1 2023 cand s-a situat la 22 milioane lei. Acesta a fost si rezultatul deciziilor strategice luate de Grup in ultimii doi ani si a eforturilor continue de a pozitiona Alro ca jucator de incredere in industria aluminiului. Volumul mai mare al vanzarilor si concentrarea pe produse cu valoare adaugata si pe investitii in procese de productie sustenabile, cu eficienta mai mare, au condus la un rezultat brut pozitiv de 14 milioane lei, in T1 2024, fata de unul negativ de 35 milioane lei, in T1 2023.
"Primele trei luni ale anului 2024 ne-au aratat, inca o data, ca noul model de business pe care l-am adoptat a fost cel corect, accentul pus pe produse cu valoare adaugata mare si pe productia de aluminiu reciclat ajutandu-ne sa ne imbunatatim rezultatul final si punandu-ne intr-o pozitie buna pentru a acoperi cererea tot mai mare de aluminiu", a declarat Marian Nastase, Presedintele Consiliului de Administratie al Alro. "Astfel, vom continua sa investim in afacerea noastra, concentrandu-ne pe proiecte strategice menite sa diversifice suplimentar portofoliul de produse si sa ne apropie si mai mult de nevoile clientilor nostri, dar si pe solutii de reducere si securizare a consumului de energie pe termen lung", a adaugat Marian Nastase, Presedintele Consiliului de Administratie al Alro.
Actualizare operationala si de piata
In T1 2024, cotatia aluminiului la Bursa de Metale de la Londra a ramas la acelasi nivel inregistrat in T4 2023, aratand o tendinta de stabilizare peste nivelul de 2.200 USD/tona, dupa o scadere inregistrata in primele trei trimestre ale anului 2023. Mai mult, spre sfarsitul T1 2024 pretul aluminiului a inceput sa creasca, in aprilie 2024 media LME la trei luni ajungand la 2.526 USD/tona, mai mare cu 11% decat in martie 2024.
Cotatiile mai mari ale aluminiului s-au tradus intr-o crestere a cererii in sectoare-cheie, cum ar fi industria aerospatiala sau auto, si la reaprovizionarea din sectorul distributiei. Ca atare, Grupul s-a aflat intr-o pozitie buna in ceea ce priveste portofoliul de produse datorita investitiilor pe termen lung si strategiei sale puternice de a intra pe noi piete si de a satisface cererea celor mai sofisticati clienti ai sai. Acest lucru s-a tradus printr-o crestere a productiei laminate plate cu aproape 7.740 de tone in T1 2024 fata de T1 2023.
Mai mult, Grupul Alro si-a continuat investitiile strategice care vizeaza cresterea productiei de produse cu valoare adaugata ridicata si foarte mare, cresterea eficientei operationale si reducerea amprentei ecologice. Astfel, in T1 2024 Grupul a continuat investitia de 2,75 milioane USD intr-un cuptor de imbatranire a aluminiului, menita sa creasca productia de produse cu valoare adaugata mare si foarte mare. Acest cuptor electric de ultima generatie va inlocui trei cuptoare alimentate cu gaze naturale, acesta fiind, de asemenea, un pas important catre atingerea obiectivului Alro de a deveni un producator mai ecologic. Grupul a pus in functiune, de asemenea, o linie de prelucrare a placilor de aluminiu (cutto-size) in T1 2024, cu scopul de a diversifica productia de placi in conformitate cu cerintele clientilor, in timp ce Vimetco Extrusion, filiala sa, a investit intr-o linie automata de ambalare pentru profilele din aluminiu extrudat pentru a creste competitivitatea.
Aceste rezultate financiare sunt disponibile aici.
|