COVESTRO: Sporire de +7,5% a volumelor de baza |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 29 Mar 2017 17:46 |
Cu prilejul celei mai recente intalniri cu investitorii institutionali, conducerea companiei Covestro (fosta divizie MaterialScience a corporatiei Bayer) a dat publicitatii rezultatele financiare aferente trimestrului al patrulea din 2016 si, implicit, celor 12 luni ale exercitiului financiar trecut, subliniind, pe de-o parte, ca, in octombrie-decembrie 2016, volumul de baza a continuat sa se majoreze (+4,8% din punct de vedere anual), iar pe de alta parte, ca operatiunile derulate au dus la o crestere fara precedent a indicatorului EBITDA ajustat (+52%).
„Mai mult, datele cuantificate pentru anul 2016 indica o sporire de +7,5% a volumelor de baza, de la 4.458 kt la 4.794 kt, in timp ce EBITDA ajustat s-a plasat la 2,01 miliarde euro (+23%), iar castigul net a ajuns la 795 milioane de euro (+132%). Una dintre cele mai semnificative realizari este aceea ca, in perioada de referinta (a anului trecut), fluxul liber operational de lichiditati (FOCF) a depasit 1,36 miliarde euro (+42%). Ca structura, vanzarile, ce au insumat 11,9 miliarde euro in ianuarie-decembrie 2016 (in scadere, totusi, cu -1,5% fata de 2015, cand s-au raportat 12,08 miliarde euro - date recalculate), se deruleaza preponderent in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si America Latina (EMLA), cu 5,12 miliarde euro, dupa care sunt evidentiate cele din China (2,16 miliarde euro), respectiv tarile din Asia-Pacific (APAC, inclusiv China), cu 3,61 miliarde euro, precum si cele din SUA (2,61 miliarde euro), Canada si Mexic (NAFTA), cu 3,17 miliarde euro. Pe segmente de activitate, in domeniul MDI/TDI supra-oferta a inceput sa fie absorbita treptat (cu o crestere a cererii mondiale de circa 8% pentru MDI si 4% la TDI), in cazul PCS s-au consemnat beneficii ca urmare a promovarii unor solutii cu valoare adaugata mare (in contextul in care industria in sine si-a accelerat dezvoltarea, cu +4%), iar pentru divizia CAS/Polioli se inregistreaza o volatilitate redusa, prin insasi natura afacerii, desi volumele de baza au scazut. Mai precis, sectia de materiale poliuretanice (PUR), cu produsele MDI si TDI, a raportat pentru anul 2016 o crestere de 7,7% a volumului de baza (cu MDI ca principal factor-motor), in contextul in care preturile s-au stabilizat in exercitiul financiar analizat, ceea ce reprezinta, de fapt, o dezvoltare puternica a afacerilor. In domeniul policarbonatului (PCS), situatia este fluctuanta, cu ascensiuni sau diminuari in functie de grupele de produse si pentru fiecare regiune in parte, dar s-a obtinut o crestere semnificativa a volumului de baza (+10,3%). In fine, la materiale adezive, de protectie/finisare si specialitati - polioli (CAS), renuntarea la anumite produse a avut un impact negativ asupra volumului de baza (-0,3%), insa cresterea ajustata a acestui indicator a fost, totusi, de +4,5%, chiar daca s-a remarcat ca urmare a raportarii la o baza destul de redusa de comparare, aferenta anului 2015”, se precizeaza in cel mai recent raport adresat investitorilor, semnat si asumat de Patrick Thomas, CEO al corporatiei.
In ceea ce priveste previziunile pentru exercitiul financiar in curs, conducerea Covestro, in acord cu managementul Bayer, si-a propus o crestere de pana la 5% a volumului de baza, cu un indice FOCF superior celui din ultimii trei ani si un indicator EBITDA ajustat care sa fie cel putin la nivelul anului 2016. Cifre efective au fost anuntate, ca prognoza, in ceea ce priveste capitalizarea (Capex), estimata sa ajunga la 550 milioane de euro, de la 419 milioane de euro in 2016. Aceste previziuni, ce le exclud pe cele referitoare la valoarea vanzarilor, sunt considerate a fi solide si realiste, in pofida incertitudinilor ce persista pe pietele globale de referinta.
***
Potrivit managerilor sai, Covestro se remarca pe plan international prin inovatie si prin faptul ca este lider de necontestat in domeniul solutiilor materialelor high-tech, cum ar fi cele pe baza de policarbonat si poliuretan. Cele opt centre de productie, amplasate in trei regiuni importante de pe mapamond, functioneaza la scara globala, dispunand de o capacitate totala de 4.800 kt, iar de la sediul central, din Leverkusen - Germania, este administrata activitatea a mai mult de 15.750 de angajati. Vanzarile aferente anului 2015 au insumat 12,1 miliarde euro, in acest sens evidentiindu-se cele din Europa, Orientul Mijlociu, Africa si America Latina (EMLA), cu o pondere de 44%, precum si cele din SUA, Canada si Mexic (NAFTA), cu 28%, China (16%), respectiv tarile din Asia-Pacific (APAC, fara China), cu 12%. Totodata, in 2016, vanzarile au fost de 11,9 miliarde euro, iar pe regiuni cele mai bune rezultate s-au remarcat in EMLA (5,12 miliarde euro), APAC (peste 3,6 miliarde euro, inclusiv China) si NAFTA (aproape 3,17 miliarde euro). Tot ca structura, de aceasta data privind destinatia functionala a livrarilor, din cele 11,9 miliarde euro, 20% reprezinta valoarea produselor destinate industriei auto, 17% a celor pentru constructii, 16% a materialelor pentru sectorul procesarii lemnului, 11% au fost livrari pentru industria electronica/electrica, 8% constituie cuantumul sortimentelor solicitate in industria chimica si 28% din total este cota ce revine altor domenii (sport, petrecere a timpului liber, cosmetice, aplicatii medicale si multe altele). In Romania, produsele Bayer MaterialScience - actualmente Covestro (inclusiv sortimentele inovatoare Bayer, pentru montajul ferestrelor) sunt livrate de o serie de companii, ale caror importuri sunt coordonate de biroul regional Covestro International SA, cu sediul in Fribourg - Elvetia. Informatii suplimentare, la www.bayer.com si www.covestro.com
|