Conform unui comunicat al grupului Deceuninck - Belgia, holdingul multinational, lider mondial in extrudarea profilelor din PVC pentru fabricarea tamplariei, a raportat, pentru cel de-al treilea trimestru din 2007, o cifra de afaceri de 178, 3 milioane de euro, in scadere cu 1,2% fata de perioada similara a anului trecut. "Majorarea preturilor de vanzare a compensat partial diminuarea volumului vanzarilor (-3,2%). Rezultatele slabe au fost influentate, in mod decisiv, de reducerea livrarilor diviziei nord-americane a grupului ca urmare a crizei existente pe piata constructiilor rezidentiale din Statele Unite ale Americii. Totusi, in intervalul mentionat, cifra de afaceri realizata de subsidiarele din Europa s-a majorat cu 3%, datorita evolutiei optime a pietelor din vestul continentului si cresterii sustenabile a cererii din zona Centrala si de Est. Succesul marcilor Zendow si Twinson in Belgia si Franta, precum si majorarea ponderii vanzarilor profilelor colorate din PVC au contrabalansat diminuarea comenzilor din Germania, care s-a confruntat, de asemenea, cu un declin al volumului de investitii din sectorul rezidential. Activitatea pe segmentul renovarilor si reabilitarilor s-a mentinut, insa, la un nivel ridicat, situatie care a atenuat efectul diminuarii drastice a numarului autorizatiilor de constructie acordate", se precizeaza in comunicatul Deceuninck. In Europa Centrala, concernul a realizat performante deosebite, cifra de afaceri la nivel zonal majorandu-se cu 10%. Cea mai importanta crestere a vanzarilor s-a inregistrat in Federatia Rusa (+33%). In Turcia, tara in care grupul belgian a achizitionat in 2004 compania locala Ege Profil AS, cifra de afaceri (calculata in euro) s-a majorat cu 15% in cel de-al treilea trimestru din 2007, ca urmare a livrarilor la export si a cotei de piata in crestere pentru profilele nuantate. Activitatea pozitiva din Europa nu a a contribuit, insa, la ameliorarea rezultatelor concernului, in conditiile in care, pe piata nord-americana, Deceuninck a inregistrat o scadere cu 27%, determinata, in principal, de criza imobiliara din SUA si amplificata de cursul de schimb euro/dolar (defavorabil monedei americane). In cursul sezonului estival, declansarea turbulentelor de pe piata creditului ipotecar a fost in masura sa compromita vanzarile din lunile octombrie si noiembrie a.c., care, in ultimii ani, au reprezentat cea mai propice perioada pentru livrarile companiei. ?Contraperformanta diviziei nord-americane a fost principalul factor care a determinat o plafonare a activitatii concernului, insa la aceasta situatie a contribuit si majorarea costurilor de productie. Sporirea costului materiilor prime (+7%, la o baza de calcul anuala pentru rasinile din PVC) a afectat, de asemenea, randamentul societatii", se concluzioneaza in comunicatul firmei. In aceste circumstante, tinand cont si de mentinerea trendului descendent pe anumite piete (Marea Britanie, SUA, Germania), oficialii grupului Deceuninck estimeaza ca obiectivul unei cifre de afaceri de 850 de milioane de euro va fi putea fi indeplinit in anul 2010. Pentru informatii suplimentare,
click aici!