DECEUNINCK la 25 de ani de prezenta continua in Romania: "Avem un ADN de lider" |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Dec 2023 06:45 |
Deceuninck este unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de sisteme din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta, situandu-se in prezent in topul primilor trei competitori activi pe piata mondiala de profil. Cu o experienta de multe decenii pe un segment extrem de dinamic, ce are un rol decisiv in strategia actuala de decarbonizare si eficientizare energetica, grupul belgian dispune de o pozitie solida inclusiv pe piata din Romania, unde are ca obiectiv o crestere accelerata in perioada urmatoare, sustinuta prin diversitatea solutiilor promovate si flexibilitatea strategiei de dezvoltare a relatiilor de afaceri cu partenerii. In cele ce urmeaza, directorul de vanzari la Deceuninck Romania, Ovidiu Cilibiu, se refera in mod detaliat la activitatea companiei pe piata locala si descrie modul in care compania a reusit o crestere cu o dinamica fara precedent, tintind catre un loc din plutonul fruntas al furnizorilor de profile din PVC activi in Romania.
- Cum a evoluat piata pe care activati in 2023 si care au fost cele mai importante modificari care au marcat dezvoltarea sa in aceasta perioada?
- Sectorul profilelor din PVC pentru tamplarie termoizolanta inregistreaza in acest an o usoara scadere fata de precedentele 12 luni. Cu toate acestea, compania noastra nu este afectata si isi fixeaza un obiectiv clar - acela de a investi in produse pentru un viitor sustenabil. Aceste investitii reflecta cerintele pietei aflata in proces accelerat de adaptare la provocarile crizelor recente, sumele alocate fiind necesare configurarii directiilor urmatorilor ani. De exemplu, Deceuninck a aprobat tintele SBTi de reducere a emisiilor GES si a lansat Phoenix, reprezentand prima serie de profile din PVC din lume realizata 100% din material reciclat. Revenind la crize, conflictul din Ucraina nu este singurul care produce efecte negative in economia mondiala. Sunt suprapuse distorsiuni pe pietele materiilor prime si energiei. De asemenea, situatia in Orientul Apropiat induce efecte nedorite asupra fluxurilor de productie si comerciale. Mai aproape de noi, recesiunea in care Germania se afla astazi ne indeamna sa abordam cu dedicare si hotarare continuarea strategiei pe care am definit-o, pentru a face fata efectelor acesteia.
- Ce performanta financiara vizati pentru intregul an fiscal si care este tinta pentru 2024?
- Ca politica a grupului, Deceuninck comunica doar rezultatele globale. Ce va putem confirma este faptul ca tinta pentru anul curent este de a pastra volumul din 2022, chiar in conditiile actuale ale pietei. Pentru 2024 suntem rezervati in a da pronosticuri, atat timp cat activitatea economica este influentata vizibil de diverse crize. Suntem pregatiti cu mai multe scenarii de raspuns, toate avand in centru produsele noastre, ce trebuie sa aduca economii si confort celor care decid sa le integreze in proiectele lor. Suntem concentrati in acest sfarsit de an pentru a ne indeplini obiectivele anuale, aceasta fiind si cea mai buna pregatire pentru anul viitor.
- Oferiti detalii despre noutatile din portofoliul de produse si despre inovatiile pe care Deceuninck le va lansa la editia 2024 a Fensterbau/Frontale.
- Cu siguranta, Deceuninck va fi prezent la Fensterbau/Frontale, unde vom prezenta noutati in linie cu obiectivele noastre de a deschide noi perspective pietei. Se stie ca produsele inovatoare au un ciclu lung de parcurs, de la idee, implementare, la prezenta si acceptare pe piata. Fensterbau/Frontale este locul unde am lansat multe din inovatiile pe care le promovam astazi prin produsele noastre, dorim sa pastram traditia. Avem un departament de R&D puternic si creativ, suntem cu multi ani inaintea competitorilor privind cercetarea si dezvoltarea conceptelor inovatoare. As dori sa accentuez faptul ca bucuria lansarii unei noutati capata valoare maxima atunci cand produsul respectiv se regaseste intr-o constructie noua sau reabilitata.
- Care sunt masurile implementate pentru consolidarea cotei de piata si depasirea problemelor curente generate de disfunctionalitatile actuale? Cati parteneri aveti la momentul actual si cu ce companii ati semnat contracte de livrare in ultimul an?
- Deceuninck este in 2023 unul dintre furnizorii ce nu resimt acest declin al pietei de tamplarie termoizolanta. Prin cei peste 70 de parteneri, unii existenti, altii noi, dorim sa ne pastram cota de piata, chiar sa o marim in anii ce urmeaza. Recent, am demarat colaborarea cu Optimedia, unul dintre cei mai mari producatori de ferestre si usi din Romania. De asemenea, am lucrat intens la revitalizarea parteneriatelor ce intrasera intr-un con de umbra. Dezvoltarea durabila incepe printr-o cooperare de calitate cu partenerii, din acest motiv cautam solutii adaptate specificului fiecaruia dintre ei, dar urmarind linia strategica a grupului. Doresc cu aceasta ocazie sa multumesc tuturor partenerilor Deceuninck Romania - noi sau existenti - alaturi de care construim un viitor sustenabil. In particular, vreau sa multumesc si echipei Deceuninck, fara aportul careia aceste rezultate nu ar fi posibile.
- In conditiile unui accent puternic pe sustenabilitate, inovatie si digitalizare, ce actiuni sunt intreprinse la nivel de grup pentru o adaptare optima la aceste trenduri?
- Suntem constienti de importanta strategiei pe care o urmarim in fiecare din cele trei domenii enuntate, rezultatele obtinute fiind o dovada clara ca ne aflam pe calea cea buna. In ceea ce priveste sustenabilitatea, avem investitii de peste 25 de milioane de euro in fabrica de reciclare din Diksmuide, cu o capacitate anuala de reciclare de peste 4 milioane de tone, cea mai mare din zona tarilor Benelux. Ne-am aliniat obiectivelor ambitioase ale initiativei SBTi pentru reducerea gazele de sera, urmand ca pana in 2050 sa ajungem la zero emisii nete de GHG pe tot lantul valoric. Inovatiile unice ThermoFibra, iCOR si Forthex aduc multiple avantaje in procesul de fabricare, montaj si exploatare, toate acestea fiind dovezi ale politicii dinamice de dezvoltare sustenabila a Deceuninck. Aceste inovatii imbunatatesc parametrii calitativi ai locuirii, iar in exploatare contribuie la reducerea consumului de energie. Digitizarea este o prioritate pentru noi si comporta sectiuni specifice designului, productiei, logisticii si marketingului. Utilizarea informatiei digitalizate este un pas important spre largirea proceselor automatizate. Afacerile viitorului sunt de neconceput fara digitalizare.
- Care sunt obiectivele de management ale Deceuninck Romania pe termen lung?
- Romania este o piata cu o importanta strategica foarte mare pentru Deceuninck. Dorim sa crestem volumele de produse comercializate, in acelasi timp sa imbunatatim structura de vanzari a produselor inalt performante. Ne propunem sa investim inteligent, dinamic si sustenabil pentru consolidarea si dezvoltarea pietei interne, dar si a exportului, aici existand companii partenere ce au depasit cu afaceri granitele tarii. Potentialul de crestere al partenerilor nostri este considerabil. Suntem lider mondial in domeniul PVC-ului si avem ambitia ca acest lucru sa se reflecte si in activitatea Deceuninck pe piata din Romania. In incheiere, trebuie adaugat ca anul acesta am sarbatorit 25 de ani de activitate in Romania. Ultima perioada a marcat o dinamica fara precedent pentru noi, iar la urmatoarea aniversare comparabila, dorim sa confirmam ca suntem un lider al inovatiei, confortului si sustenabilitatii ferestrelor si usilor, apreciate de cat mai multi romani.
|