DECEUNINCK: Vanzari in crestere cu 39,6% obtinute in primul semestru 2021 |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Sep 2021 06:53 |
Managementul grupului belgian Deceuninck – proiectant si producator global de profile pentru ferestre si usi – a dat publicitatii raportul semestrial privind rezultatele financiare din primele sase luni ale anului 2021, potrivit carora performantele au fost excelente, chiar si in contextul pandemiei de SARS-CoV-2, care provoaca maladia Covid-19. Intr-un comunicat publicat la finele lunii august a.c., se arata ca „in semestrul I din 2021, impactul negativ al efectelor generate de pandemia de Covid-19 pe plan mondial a fost compensat de activitatea peste asteptari a clientilor (noi si existenti), din domeniul constructiilor rezidentiale, pe pietele din intreaga lume, pe fondul sporirii masive, cu precadere, a operatiunilor de renovare, necesare indeplinirii standardelor tot mai restrictive de confort si protectie climatica”.
In ceea ce priveste datele financiare, vanzarile din perioada analizata au ajuns la 404 milioane de euro (+39,6%), ceea ce constituie un record, comparativ cu 298,2 milioane de euro in semestrul I din 2020, iar indicatorul profitabilitatii - EBITDA ajustat - s-a plasat la 51 milioane de euro, la un nivel de 12,6% din vanzari (versus 27,8 milioane de euro sau 9,6% din vanzari in ianuarie-iunie 2020). Desigur, la capitolul profitabilitatii nete s-a consemnat cea mai notabila crestere, pana la 20,6 milioane de euro, in conditiile in care, la nivelul aceleiasi perioade din 2020, pierderea neta a fost de -3,4 milioane de euro. Totodata, ca urmare a cresterii nivelului lichiditatilor, precum si pe fondul impactului altor factori pozitivi, datoria financiara neta s-a diminuat substantial, de la 118,4 milioane de euro in iunie 2020 la 97 milioane de euro la finele lunii similare a anului in curs.
„Sunt extrem de multumit de performanta noastra din prima jumatate a acestui an. In ciuda aprovizionarii cu materii prime, care a consemnat mari probleme, dificil de rezolvat, am inregistrat o crestere puternica a volumului de vanzari in toate regiunile lumii. Cu toate acestea, datorita cererii deosebit de puternice, in combinatie cu lipsa materiilor prime, nu am reusit intotdeauna sa ne respectam termenii de livrare catre clientii nostri, ceea ce regretam profund. In plus, pentru a evita intreruperi ale productiei si intarzieri suplimentare in livrari, a trebuit sa acceptam preturi de achizitie mai mari, aproape in fiecare luna, ceea ce ne-a obligat sa ne marim succesiv preturile finale de vanzare. Trebuie sa ne crestem in continuare preturile, pentru a ne proteja marjele sau pentru a le restabili pe unele piete in care am luat decizia de a transpune cu intarziere costul materiilor prime la nivelul preturilor finale. In acelasi timp, vom continua sa facem tot ce putem pentru a oferi cele mai bune servicii clientilor nostri”, a declarat Francis Van Eeckhout, CEO al Deceuninck.
In concluzie, managerii Deceuninck mai precizeaza ca, in pofida problemelor legate de scumpirea PVC-ului, a aditivilor si altor materii prime si de sincopele de aprovizionare (create de evenimente pentru care s-a declarat forta majora), implementarea proiectelor strategice ale grupului s-a efectuat si continua sa aiba loc in ritmul prestabilit, ceea ce creeaza bazele solide ale dezvoltarii ulterioare. De pilda, in Europa Centrala, se face tranzitia de la fosta platforma Inoutic la sistemul modular revolutionar iCor. De altfel, performanta peste asteptari a vanzarilor din prima parte a lui 2021 a continuat sa se remarce si ulterior, iar premisele de crestere pe termen lung raman astfel intacte, in pofida incertitudinii ce rezulta din posibila continuare a pandemiei in intervalul anilor 2022-2023. Pentru a descarca si vizualiza raportul complet, click aici!
|