Jim-Heng Lee, CEO dormakaba, a afirmat cu ocazia publicarii celui mai recent raport financiar ca "in anul financiar 2022 - 2023 am inregistrat o crestere organica a vanzarilor de 8,4%, cu un avans absolut in cuantum de 3,4% al veniturilor operationale brute ajustate si o marja aferenta stabilizata la 13,5%. Rezultatul a fost in conformitate cu prognozele si a fost sustinut de o performanta mai puternica si robusta in a doua jumatate a anului, in toate regiunile de vanzari. Strategia de pret, managementul strict al costurilor, optimizarea achizitiilor si cresterea constanta a livrarilor (in special, pe piata din SUA) au contribuit la un al doilea semestru foarte bun. Influentele externe negative, inclusiv majorarea costurilor in Europa, uzura ridicata in SUA si epuizarea stocurilor de-a lungul lantului de aprovizionare din industria constructiilor au afectat profitabilitatea si au inhibat cresterea organica. Fluxul de numerar s-a imbunatatit semnificativ, datorita reducerii efective a capitalului de lucru atat prin gestionarea creantelor, cat si prin reducerea stocurilor de productie. Toate datele comunicate indica eficienta executiei strategiei si transformarii, care au permis depasirea tuturor tintelor stabilite. In perioada urmatoare vom intensifica eforturile de crestere profitabila, pentru a asigura fondurile necesare investitiilor ulterioare, ce vor viza dezvoltarea de produse si majorarea capacitatii de inovare. Concret, vanzarile din intervalul analizat au cumulat 2,849 miliarde franci elvetieni, impactul proceselor de achizitii si cesiuni fiind de -0,5%, iar cel al cursului valutar de -4,0%. Indicatorul EBITDA a totalizat 384,8 milioane CHF, politica de pret si eficienta operationala crescuta compensand partial mixul negativ de produse, costurile functionale mai mari date de investitiile strategice in crestere si profitabilitate, reducerea stocurilor clientilor, impactul rezidual al inflatiei asupra costurilor de transport, cu forta de munca si energia etc. Am incheiat anul financiar 2022/2023 cu un profit net de 88,5 milioane CHF si am inregistrat o cerere solida pe majoritatea pietelor unde se desfasoara operatiuni comerciale. In Europa si Africa, vanzarile au sporit organic cu 8%, pana la 1,16 miliarde CHF, iar veniturile au totalizat 219,8 milioane CHF, in scadere de la 232,6 milioane CHF), marja ajustata fiind de 18,8%. Pentru anul fiscal 2023/2024, ne asteptam la o majorare organica a rezultatelor, in conditiile in care atentia noastra va ramane focalizata pe executia riguroasa a transformarii Shape4Growth, ce presupune implementarea atat a unor masuri de crestere, cat si de gestionare a costurilor".