Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
24 Mar 2020 06:30
|
Grupul dormakaba a dat publicitatii datele financiare ale primului semestru al anului fiscal 2019 – 2020, care indica vanzari de 1,38 miliarde franci elvetieni (CHF), in crestere organica de 0,8% fata de perioada corespunzatoare a exercitiului financiar precedent. Profitul operational s-a plasat la 214,1 milioane CHF (cu o marja de 15,5%), nivelul sau fiind afectat de efectele unor operatiuni unice. Se estimeaza ca actuala criza generata de Covid-19 va afecta semnificativ rezultatele pe termen scurt. Analizand situatia curenta, expertii dormakaba observa faptul ca mediile macroeconomic si geopolitic au devenit si mai nevaforabile in perioada analizata, peste aceste provocari suprapunandu-se inclusiv aprecierea monedei nationale in raport cu aproape toate valutele importante, fapt care a generat o accentuare a efectelor negative. Diminuare veniturilor este pusa, de asemenea, pe seama impactului exercitat atat de factorii de influenta interni, cat si de cei externi, care au afectat si intervalul de referinta din 2018 – 2019. Aceste elemente au depasit in cuantum imbunatatirile din planul eficientei operationale, precum si pe cele generate de sinergiile costurilor ca urmare a fuziunii celor doua entitati, de efectele pozitive ale strategiei de achizitii si de diminuarea usoara a preturilor la materiile prime. Analiza activitatii din semestrul intai indica, pe segmentul solutiilor de acces, livrari de 415,6 milioane de euro in zona DACH (Germania, Austria si Elvetia) si de 374,5 milioane de euro in EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). In ceea ce priveste sistemele de inchidere si de siguranta (divizia Key & Wall Solutions), aceasta a anuntat o crestere de 2,8% a incasarilor, care au cumulat 198,9 milioane de euro. Pentru intregul an fiscal in curs se estimeaza totusi o crestere organica a cifrei de afaceri, precum si o mentinere a marjei la aceeasi cota. Compania va continua investitiile in inovatie si transformare digitala, elemente considerate de o importanta cruciala pentru sustinerea competitivitatii si cresterea economica profitabila si sustenabila. Pe plan local, dormakaba Romania a anuntat pentru 2018 vanzari de peste 14 milioane de lei, cu 14,4% mai mari fata de anul precedent.
|