DORMAKABA: Investitii substantiale in digitalizare si dezvoltarea de produse |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 15 Oct 2019 06:50 |
![]() Explicand modul in care fiecare divizie a contribuit la cifra de afaceri din intervalul analizat, care a totalizat putin peste 2,81 miliarde franci elvetieni – CHF (comparativ cu 2,84 miliarde CHF in perioada similara si anterioara de raportare), Riet Cadonau a aratat ca toate sectiile de solutii de acces (AS) din ambele Americi (AS AMER), Asia-Pacific plus China (AS APAC), statele in care se vorbeste limba germana – Germania, Austria, Elvetia (AS DACH), respectiv Europa, Orientul Mijlociu si Africa (AS EMEA) au avut rezultate relativ optime. O cota importanta din vanzari continua sa fie atribuita sectiei de sisteme de inchidere (Key and Wall Solutions), cu precadere dupa integrarea departamentului ce promoveaza solutii mobile de compartimentare (Movable Walls). Insa, ca performante deosebite, au fost nominalizate AS APAC, AS DACH, AS EMEA (cu un salt organic de +1,9%) si Key and Wall Solutions.
Managementul portofoliului de afaceri in perioada analizata a presupus, printre altele, focalizarea pe business-ul de baza si diverse ajustari strategice. Astfel, in octombrie 2018, dormakaba a vandut cota minoritara de 40% din actiunile grupului italian Iseo, iar in luna decembrie a anului trecut s-a renuntat la o parte din afacerile Door Hardware Service – SUA, coordonate de AS AMER, de vreme ce acestea nu au indeplinit asteptarile in materie de profitabilitate. In iunie 2019, insa, dormakaba a anuntat achizitia Alvarado Manufacturing – SUA, companie care a fost integrata complet la 31 iulie a.c., urmand sa aiba un impact pozitiv imediat asupra ratei EBITDA si asupra vanzarilor.
In ceea ce priveste perspectivele, pentru anul financiar in curs, Riet Cadonau intrevede o crestere usoara a rulajului, pe fondul continuarii programului de integrare post-fuziune si a celui de achizitii strategice, completat cu investitii masive in transformarea digitala si in inovare. Considerand ca mediile macroeconomice si geopolitice globale vor fi marcate si in continuare de volatilitate (in asa fel incat raman provocatoare), managerii dormakaba se asteapta ca in actualul exercitiu fiscal (ce a inceput la 1 iulie 2019) sa realizeze o crestere organica asemanatoare celei din precedentul exercitiu financiar, avand o viziune precauta, ca urmare a rezultatelor consemnate in precedentul exercitiu financiar. Totusi, obiectivul pe termen mediu ramane acela ca dormakaba sa realizeze o crestere organica de cel putin 200 de puncte de baza peste media de majorare a PIB in tarile in care exista piete relevante pentru grup.
***
In actuala forma de organizare, dormakaba Gruppe – cu sediul central in Rümlang – Elvetia – se afla pe unul din primele trei locuri ale pietei mondiale de solutii de acces si inalta securitate, avand peste 16.000 de angajati si un rulaj anual pro-forma ce depaseste doua miliarde CHF si tinde sa atinga trei miliarde CHF (mai precis, 2,302 miliarde franci elvetieni, ca vanzari pro-forma, in exercitiul fiscal 2015/2016, respectiv 2,5201 miliarde franci elvetieni in 2016/2017, 2,841 miliarde CHF in 2017/2018 si 2,818 miliarde CHF in 2018/2019). Pe piata din tara noastra, sistemele Kaba sunt disponibile prin intermediul companiei Vertical Design, din Capitala (dar cu sediul social in Ploiesti – Prahova), care a realizat, in 2014, o cifra de afaceri de aproximativ 16,8 milioane de lei, in crestere cu +8,4% fata de 2013, iar pentru 2015 a raportat o cifra neta de afaceri de 21,7 milioane de lei (+29,17%), lucrand cu 55 de salariati. De asemenea, in 2016, compania s-a evidentiat printr-un rulaj net de 25,3 milioane de lei (+16,59%), avand 59 de angajati, iar in 2017 a ajuns la putin peste 25,9 milioane de lei si 60 de salariati, pentru ca in 2018 sa raporteze 36,89 milioane de lei si 63 de angajati. Pentru reprezentanta Dorma Romania, tot din Bucuresti, datele oficiale, disponibile la Ministerul Finantelor Publice, confirma un rulaj de 6,33 milioane de lei, aferent anului 2014, in timp ce in 2013 s-au raportat vanzari de 8,45 milioane de lei, ceea ce indica o scadere de -25%. In acelasi timp, la nivelul lui 2015, Dorma Romania a avut 18 angajati si a declarat o cifra neta de afaceri de 6,9 milioane de lei (+9%), dar in conditiile unei pierderi de circa 0,6 milioane de lei. In cazul companiei ce si-a schimbat ulterior denumirea in dormakaba Romania, datele aferente anului 2016 certifica faptul ca a lucrat cu 19 angajati, a realizat un rulaj de 10,5 milioane de lei (+52,17%) si a revenit la profitabilitate (cu un rezultat net pozitiv, de 614.981 lei), dupa care in 2017 s-a remarcat printr-o cifra de afaceri de 12,2 milioane de lei, realizata cu 20 de angajati, raportand un profit net de 481.619 lei. In acelasi timp, la nivelul lui 2018, dormakaba Romania a consemnat un rulaj net ce a depasit cu putin pragul de 14 milioane de lei, avand 21 de salariati, dar a inregistrat o pierdere neta de circa 18.000 de lei. Informatii suplimentare, la www.dormakaba.com
|