Cu ocazia celei de-a patra editii din 2021 a videoconferintei EURO-Fereastra, Dragoș Matei, director general AGC Flat Glass România, a declarat ca ”intrucât activăm pe o piață comună, compania noastră a perceput anul 2021 într-o manieră similară celorlalte firme active în domeniu. Nu a fost o perioadă ușoară, dar putem afirma că suntem mulțumiți de rezultate. Deși statisticile prezentate de Interconnection indică o anumită scădere pe segmentul de tâmplărie termoizolantă și fațade cortină din România, în ceea ce ne privește am constatat că, la fel ca în cazul altor societăți, am înregistrat rezultate mai bune chiar decât în 2019. Consider că și unii și alții avem dreptate. De fapt, are loc o polarizare a domeniului analizat, astfel încât marile companii reușesc să crească într-un ritm mai accelerat față de valoarea medie, societățile mai mici reușind să facă față cu greu provocărilor și confruntându-se cu scăderi considerabile. De aceea, la o privire de ansamblu, cu o perspectivă mai largă, se poate afirma că România stă aproximativ pe același paliere. AGC, la fel ca și ceilalți furnizori majori de sticlă float, se confruntă cu problema unui raport nefavorabil între eforturile depuse și profitul obținut. Recent au avut loc însă niște schimbări, legate în principal de digitalizare, eficientizare energetică, realizarea unui mix mai bun de produse. De asemenea, prin creșterea prețurilor de livrare într-un moment în care piața s-a aflat într-o situație mai dificilă – chiar dacă demersul respectiv nu a fost unul 100% dorit – s-a reușit ca 2021 să devină un an deosebit de profitabil. În ultimul deceniu, AGC a implementat o strategie ce a avut în centrul său protecția mediului. În mod concret, procesele de retehnologizare ale unităților de producție au vizat o modernizare ce a permis folosirea unor combustibili alternativi la gazul natural. Este vorba inclusiv de instalații de injectare a oxigenului. Faptul că am fost mai atenți cu mediul ne-a ajutat în aceste momente când întreaga piață se confruntă cu probleme reale legate de prețurile la energie. De asemenea, raportul pentru 2020 demonstrează că grupul nostru a investit sume importante inclusiv în implementarea resurselor regenerabile de tip fotovoltaic și eolian, suplimentar reușindu-se captarea unei părți a energiei radiate de cuptoare. Astfel, în anul respectiv s-au generat peste 25.000 MWh, cantitate care a fost refolosită în procesul de producție. Foarte probabil, calea respectivă va fi urmată mai devreme sau mai târziu de toate companiile care vor dori să se adapteze în mod eficient la exigențele viitorului. Referitor la noile cerințe NZEB, trebuie specificat faptul că deși multă vreme a fost obligatoriu pragul de 1,3 W/mpK, în realitate valoarea instalată a fost permanent mai mare. Pentru a ajunge la nivelul specificat, este necesară echiparea cu un pachet vitrat triplustratificat, cu un transfer termic situat sub 1 W/mpK. Noi, pe partea de sticlă, ne-am făcut deja datoria: de mulți ani există modele cu o transmisivitate termică de 0,5 W/mpK, cum ar fi sticla vidată (VIG) sau triplul vitraj cu două pelicule LowE. Ideea este ca întregul ansamblu să aibă performanțe superioare, iar aici un rol important îl au și profilele pentru ramă. Este vorba așadar despre o muncă în echipă, din care să rezulte produse având capacitatea de a asigura performanța energetică impusă prin normative”.