Managerii companiei Dynamic Selling Group, care activeaza in domeniul distributiei de profile din PVC Ramplast, feronerie, accesorii si altor produse similare, sunt de parere ca pentru dinamizarea acest segment de activitate s-ar impune adoptarea unor masuri precum: extinderea programelor de reabilitare catre locuintele unifamiliale, achitarea creantelor pe care statul le datoreaza tuturor firmelor care au efectuat lucrari de reabilitare si nu si-au primit banii chiar si dupa un an de la finalizarea acestora si subventionarea antreprenorilor ce dezvolta proiecte pentru locuinte ieftine, destinate tinerilor. De asemenea, s-ar impune securizarea frontierelor pentru stoparea afluxului de marfuri netaxate corespunzator sau neconforme cu normele CE, incurajarea producatorilor de tamplarie din PVC de catre ministerele competente in vederea crearii unor asociatii profesionale care sa le permita sa fie mai bine reprezentati atat in fata autoritatilor statului, cat si in raport cu furnizorii, dar mai ales pentru a garanta o calitate superioara a produselor finite, livrate consumatorilor finali etc. „O alta necesitate este reprezentata - din punctul nostru de vedere - de aplicarea marcajului CE, masura importanta atat pentru consumatorul final, caruia i se garanteaza un produs conform cu normele europene, cat si pentru producatorii autohtoni de profile si ansambluri termoizolante, care sunt protejati de concurenta neloiala. In acest moment, piata este suprasaturata de produse ieftine, care nu asigura nicio garantie beneficiarilor si supun intreaga piata la o imensa presiune a preturilor. In ceea ce ne priveste, subventionam implementarea certificarii cu marcajul CE pentru colaboratorii nostri. Am remarcat ca acestia au foarte mare nevoie de sprijin pentru dezvoltarea unor centre profesionale atat in ceea ce priveste administrarea IMM-urilor sau microintreprinderilor, cat si pentru perfectionarea personalului din atelierele de tamplarie. Statul se limiteaza doar la rolul de incasator de taxe si amenzi, fara sa dezvolte un sistem menit sa stimuleze cresterea productivitatii resurselor umane si, in loc sa fie un motor de dezvoltare pentru economie, continua sa fie cel mai mare datornic, blocand – in acelasi timp – evolutia acesteia, desi ar trebui sa o stimuleze. O problema importanta a bransei este reprezentata de faptul ca angajatii din domeniu, care lucreaza atat in domeniul productiei, cat si in cel al vanzarilor, au un nivel de pregatire destul de precar, societatile in cauza nu investesc asa cum am facut noi permanent in specializarea lor, iar pe segmentul PVC-ului, spre deosebire de alte piete, nu au beneficiat de experienta marilor grupuri multinationale. In acelasi timp, munca de vanzari a devenit o continua licitatie, intrucat singurul argument de vanzari il constituie pretul, tehnica ce a decapitalizat treptat numerosi producatori din domeniul tamplariei termoizolante, fie ea din aluminiu, fie din PVC. Toate aceste lucruri, alaturi de recesiunea economica, au contribuit la regresul continuu al pietei PVC, care este posibil sa continue si anul acesta. In pofida situatiei dificile, cifra proprie de afaceri s-a inscris permanent pe un trend ascendent, iar pentru 2013 ne-am propus sa obtinem o majorare a incasarilor de aproximativ 10%”, a declarat Florin Mihai, National Sales Manager in cadrul Dynamic Selling Group. Informatii suplimentare, la
www.dynamic-sg.ro