| Emil Serb, ALUPROF: Afaceri in crestere si extindere gama de solutii pentru tamplarie |
| Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 16 Dec 2025 06:05 |
Desi anul 2025 a fost unul plin de provocari, compania Aluprof System Romania a reusit sa ii faca fata cu brio, pe toate planurile. Emil Serb, Sales Director in cadrul firmei, estimeaza ca subsidiara din Romania a firmei Aluprof SA (Polonia) va atinge in 2025 un nivel al rezultatelor financiare de 29 milioane de euro, iar in 2026 va obtine rezultate care sa se ridice la nivelul celor din ultimii ani.Compania continua sa investeasca in sisteme de aluminiu cu emisii reduse si sisteme arhitecturale, oferind solutii eficiente energetic pentru cladiri. Strategiile adoptate sustin cresterea competitivitatii si adaptarea la noile reglementari europene de eficienta energetica pentru tamplaria termoizolanta.
- Cu ce rezultate estimati ca veti incheia anul 2025 pe piata nationala de tamplarie termoizolanta?
- Preconizam ca prezenta Aluprof in 2025 pe piata romaneasca, respectiv vanzarile consolidate ale subsidiarei locale Aluprof System Romania si ale firmei-mama Aluprof SA (Polonia), vor atinge valoarea de 29 milioane de euro. Vom realiza, astfel, o crestere exprimata prin doua cifre procentuale atat pentru componenta valorica, cat si pentru cea cantitativa, in raport cu exercitiul financiar precedent, indeplinind, cu succes, tintele propuse pentru acest an. Obiectivul strategic pentru urmatorii ani al Grupului de Capital Kety, din care face parte Aluprof, este acela de a-si concentra operatiunile in domeniul prelucrarii aluminiului si in sectorul constructiilor in sens larg, destinate sistemelor arhitecturale din aluminiu pentru tamplarie, fatade, umbrire si control solar. Acest obiectiv urmeaza sa fie atins utilizand capacitatile proprii de productie destinate extrudarii profilelor de aluminiu, unele dintre cele mai mari din Europa si din lume. In acest sens, grupul a achizitionat si compania Selt, unul dintre cei mai importanti producatori europeni de sisteme de protectie solara, oferta Aluprof incluzand, in prezent, o gama si mai extinsa de sisteme de protectie solara, precum pergole, jaluzele venetiene, copertine, screen-uri textile si sisteme de marchize si parasolare.
- Ce actiuni intreprindeti pentru a va consolida pozitia competitiva in domeniul tamplariei termoizolante?
- Dorim sa subliniem si acum, fara falsa modestie, ca succesul inregistrat de grupul Aluprof pe piata din Romania se datoreaza partenerilor nostri, firmele de executie, si increderii acestora in tot ceea ce inseamna ALUminiumPROFessionals si carora le multumim si pe aceasta cale.
- Cum vedeti evolutia sectorului de tamplarie termoizolanta din acest an?
- Incheiem un an 2025 plin de provocari, dar si de oportunitati si un an complicat pe alocuri, caruia echipa Aluprof Romania a reusit sa ii faca fata cu succes, pe toate planurile si sub toate aspectele. Atitudinea onesta, adaptarea continua la cerintele pietei din Romania si abordarea win-win in relatia cu toti partenerii au determinat in buna masura si cresterile inregistrate si pozitia actuala a brandului Aluprof pe piata nationala.
- Considerati ca cele mai recente modificari legislative din planul eficientei energetice ar putea influenta livrarile de sisteme arhitecturale performante si sisteme din aluminiu cu emisii reduse in urmatorii ani?
- Romania si-a stabilit obiective ambitioase in domeniul transformarii energetice, intrucat doreste sa atinga neutralitatea climatica pana in anul 2050, sectorul constructiilor jucand un rol-cheie in aceasta transformare. Un exemplu in aceasta directie este reprezentat de profilele ULCA (Ultra Low Carbon Aluminium) aflate in portofoliul Aluprof, care indeplinesc deja cerintele stricte ale UE privind amprenta de carbon in sectorul constructiilor.
- Oferiti detalii suplimentare, referitoare la politica nationala de eficienta energetica.
- Conform strategiei pe termen lung, tara noastra intentioneaza sa reduca nivelul emisiilor de gaze de sera cu 99% pana in 2050, raportat la nivelul din anul 1990. Intrucat sectorul constructiilor este cauza producerii unei parti semnificative a emisiilor nationale de CO₂, in cadrul masurilor de atingere a neutralitatii climatice, Romania intentioneaza sa reduca semnificativ emisiile generate de cladiri, obiectivele sale incluzand, printre altele, imbunatatirea eficientei energetice a cladirilor existente si implementarea unor surse de energie regenerabila. Aluminiul cu emisii reduse de carbon nu numai ca micsoreaza impactul asupra climei, ci permite, de asemenea, obtinerea de certificari specifice pentru performantele unei cladiri, cum ar fi BREEAM sau LEED, care castiga popularitate si in Romania.
Transformarea sectorului constructiilor necesita, de asemenea, activitati educationale si de sensibilizare, un exemplu excelent, consideram noi, fiind campania Control the Climate, Control the Costs promovata de Aluprof si care arata cum arhitectura poate raspunde provocarilor climatice fara a compromite estetica. Constructiile sustenabile nu trebuie sa insemne renuntarea la designul modern, dimpotriva, tehnologiile bazate pe aluminiu cu emisii reduse fac posibila astazi crearea cladirilor viitorului. In acelasi timp, impreuna cu brandul SeltByAluprof ne extindem portofoliul de produse cu noi solutii de protectie si control solar, solutii care consideram ca ar trebui luate in considerare inca din faza de proiectare a cladirilor, deoarece contribuie semnificativ la eficienta energetica a acestora, imbunatatesc calitatea mediului si elimina reflexiile si contrastul excesiv, oferind un nivel sporit de intimitate si protectie eficienta impotriva insectelor.
- Indicati care sunt, in prezent, principalele dificultati ale pietei de profil.
- Poate ca trebuie sa mentionam aici impactul major al presiunii induse asupra preturilor de comercializare, atat pentru furnizori, cat si pentru executanti, sensibila criza de lichiditati, stoparea sau intarzierea unor importante proiecte nationale finantate din resurse publice sau private, cresterea taxelor si a preturilor la energie, coroborate cu una dintre cele mai mari rate ale inflatiei din Europa, elemente importante care au caracterizat cumva mediul nostru de afaceri in acest an. Daca, din pacate, cu razboiul de la granita tarii noastre si criza generata de acesta eram deja obisnuiti, in 2025 am experimentat si alte tipuri de abordari generate intr-un context intern usor instabil si impredictibil. Gratie si unui excelent suport oferit de compania-mama, Aluprof SA, putem declara ca nu ne-am confruntat pe piata locala cu dezechilibre majore. Traversand o perioada dificila, este greu de estimat ceea ce se va intampla in perioada imediat urmatoare, insa ramanem in continuare optimisti. Gratie unei echipe competente, asa cum este si cea din Romania, impreuna cu partenerii nostri, avem convingerea ca o sa reusim si in 2026 sa obtinem rezultate care sa se ridice la nivelul celor din ultimii ani. Consideram necesar ca breasla noastra, in special furnizorii de sisteme si solutii pentru aplicatii arhitecturale, sa se focuseze pe cresterea competitivitatii clientilor, firmele de executie, pentru a face fata provocarilor externe/ interne si pentru a concura la acelasi nivel cu marii jucatori europeni pe terte piete internationale.
|