„Anul acesta am inregistrat un nivel superior al cererii pe segmentul tamplariei din PVC si mai putin la aluminiu. Distribuim profile din PVC (cu o contributie de 50% la cifra totala de afaceri) si aluminiu (10%), o gama completa de accesorii si sisteme dedicate executiei tamplariei termoizolante, ce include spume poliuretanice (3%), glafuri, paneluri, manere, sisteme tip «broasca», panouri sandwich si utilaje PMS si, in acelasi timp, producem tamplarie din PVC si aluminiu (30%). Activam ca un grup de firme si este foarte posibil ca anul urmator sa derulam separat activitatile de productie. Am inceput sa facem demersuri in acest sens, prin investitii in dezvoltarea proceselor de fabricatie si extinderea echipei de angajati cu aproximativ zece lucratori din Nepal. Avem nevoie de 40 de persoane calificate numai pentru productie, deoarece dorim sa intensificam operatiunile de fabricare a unor ferestre si usi standard, pe care le-am demarat anul acesta, pe fondul unei cresteri semnificative a cererii. In continuare, o sa avem nevoie de forta de munca pentru depozitele noastre, aceasta fiind, in continuare, cea mai presanta problema pe care o intampinam in derularea activitatii proprii. In vederea extinderii echipei, in 2023 am mai adus si din Turcia trei persoane, pentru ca avem in vedere sa deschidem depozite noi, iar in continuare, intentionam sa atragem lucratori si din aceasta tara pentru activitati de productie si management. Anul acesta am avut, de asemenea, in vedere extinderea flotei auto, precum si consolidarea bunelor relatii de colaborare cu firmele din domeniul constructiilor. O alta dificultate careia trebuie sa ii facem fata in activitatea zilnica este reprezentata de concurenta neloiala, foarte multe firme alegand sa faca vanzari fara documentele aferente, in timp ce autoritatile de control abilitate nu isi deruleaza asa cum ar trebui activitatea. Este posibil sa incheiem acest an cu un usor regres al cifrei de afaceri, insa pentru 2024 estimam o mentinere a rezultatelor financiare si chiar o posibila crestere. Livrarile proprii se efectueaza pe plan national, dar si in Germania, unde derulam operatiuni de export restranse. In continuare, la nivel national, estimam ca piata producatorilor de tamplarie termoizolanta va continua sa se dezvolte, in timp ce segmentul furnizorilor este posibil sa se restranga, intrucat, in acest moment, sunt destul de multe firme de profil. In acelasi timp, clientii romani sunt tot mai interesati de produse premium, insa nu au posibilitatea sa opteze intotdeauna pentru acestea, fiind conditionati de bugetele reduse”, a declarat Fatma-Deniz Solak, administrator al PMS. Informatii suplimentare, la
www.termopancenter.ro