FENSTERBAU /FRONTALE 2022, o experienta unica, care a meritat traita |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 19 Aug 2022 06:35 |
Luna iulie 2022 a fost marcata, pentru intreaga industrie de tamplarie termoizolanta, de desfasurarea traditionalei expozitii de profil, Fensterbau/Frontale, derulate in paralel cu evenimentul dedicat procesarii lemnului Holz-Handwerk, care au avut loc tot la centrul expozitional din Nürnberg. Data atipica de organizare a prestigioasei manifestari expozitionale – un veritabil punct de reper pentru domeniul respectiv si o platforma folosita intensiv de toate companiile de pe mapamond pentru lansarea de produse si extinderea retelei de parteneri – a fost aleasa de oficiali din cauza problemelor inerente generate de criza pandemica, ce nu a permis ca targul sa aiba loc la jumatatea primaverii, asa cum se intampla la editiile precedente. Acest decalaj i-a determinat pe multi participanti traditionali – furnizori majori de sisteme, producatori de tamplarie cu anvergura internationala etc. – sa opteze pentru anularea prezentei din acest an, justificandu-si decizia inclusiv prin faptul ca sezonul estival este unul extrem de aglomerat din punct de vedere al comenzilor si nu permite intreruperea operatiunilor curente.
Peste 28.000 de vizitatori au testat produsele din cele 13 pavilioane ale expozitiei
Chiar si in aceste conditii insa, ”editia de vara” a expozitiei, asa cum au definit-o organizatorii sai, s-a bucurat de un interes neasteptat de mare din partea specialistilor bransei. Conform statisticilor oficiale, standurile celor 708 companii participante, venite din 33 de state de pe mapamond au fost vizitate de aproximativ 28.500 de specialisti din peste 100 de tari (fata de 110.000 de persoane, la precedenta editie, care a avut loc in 2018). In cadrul expozitiei combinate Fensterbau/Frontale si Holz-Handwerk, accentul s-a pus pe intalniri si relatii directe intre experti, pe identificarea de solutii pentru diverse probleme si pe verificarea produselor noi, pe explorarea oportunitatilor de formare a unor relatii solide de afaceri si pe discutarea celor mai recente probleme cu care se confrunta industria de profil. Pe parcursul celor patru zile ale targului, specialistii care au trecut pragul centrului expozitional Nürnberg Messe au aflat o serie de informatii interesante, legate, de pilda, de cele mai recente tendinte in prelucrarea lemnului sau de executia ansamblurilor de ferestre, usi si fatade cortina.
Expozitia, desfasurata in aproape toate pavilioanele complexului, a fost completata de un program amplu de suport stiintific, constand in spectacole specifice temei evenimentului, forumuri de prezentare, sesiuni de premiere a unor performante arhitecturale etc. Astfel, cei prezenti au avut ocazia sa participe la forumul „Ghid practic de digitalizare pentru mestesugari”, sa poarte discutii cu autoritati reputate din bransa si sa participe la prezentari de solutii ingenioase legate de digitalizarea proceselor de afaceri, sa ia parte la spectacolul de creatie arhitecturala „Design Objekt – Objekt Design” organizat de sectia bavareza a FSH (Asociatia Procesatorilor de Lemn). Expozitia Holz-Handwerk a fost perceputa, la randul sau, ca o platforma de prezentare pentru colegiile de formare profesionala si alte institutii de instruire avansata. De asemenea, la pavilionul de „Inovatie made in Germany”, subventionat de guvernul federal, s-a derulat forumul Fensterbau/Frontale, iar standul ift Rosenheim a gazduit spectacolul special „Green Deal”. Alte conferinte de mare interes s-au referit la utilizarea responsabila a resurselor – rezilienta – adaptabilitate, iar dupa orele de program, profitand la maximum de vremea frumoasa, comunitatea expertilor din domeniul ferestrelor, usilor si peretilor cortina a organizat o petrecere pe gazonul centrului expozitional. In paralel, participantii la Holz-Handwerk au celebrat cea de-a XX-a editie a acestui eveniment marcant pentru bransa respectiva.
Reabilitarea termica a cladirilor existente, o necesitate pentru prevenirea schimbarilor climatice
Referitor la spectacolul special „Green Deal”, care a avut loc in Pavilionul 1, la standul Institutului de Tehnologie a Ferestrelor (ift) din Rosenheim, cercetatorii bavarezi, in colaborare cu experti de la 12 companii din domeniul tamplariei termoizolante si celor conexe, au prezentat tehnologiile potrivite pentru a asigura rezistenta la schimbarile climatice care se prefigureaza in perioada urmatoare. Cu aceasta ocazie, Jürgen Benitz-Wildenburg, director de comunicare si PR al ift Rosenheim, a afirmat ca ”daunele cauzate de schimbarile climatice si costurile generate de acestea sunt in continua crestere, iar cerintele politicii climatice germane si europene pot fi indeplinite doar printr-o serie de actiuni radicale. Masurile necesare trebuie sa se concentreze mai mult decat oricand pe sectorul constructiilor, deoarece in acesta se genereaza aproximativ 40% din emisiile de dioxid de carbon, iar atingerea unei reduceri sectoriale acceptabile a emisiilor este inca un obiectiv indepartat. Cel mai important potential in aceasta lupta il detine renovarea energetica a cladirilor existente. Acest lucru necesita folosirea unor instrumente politice, care sa induca obligativitatea reabilitarii termice, inasprirea cerintelor energetice si implementarea unor programe de finantare atractive. Totusi, amprenta de carbon a produselor pentru constructii devine un subiect tot mai sensibil, deoarece energia incorporata in cladirile noi reprezinta o parte semnificativa care nu trebuie neglijata. Factorii de decizie stiu acest lucru si este cu atat mai necesar ca materialele de constructii sa devina mai eficiente din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de sera si sa includa o proportie mai mare de materii prime regenerabile si materiale reciclabile. In plus, trebuie luata in considerare si protectia impotriva conditiilor climatice extreme. Produsele si sistemele folosite este necesar, asadar, sa protejeze impotriva valurilor de caldura, inundatiilor, uraganelor, precum si impotriva neasteptatelor valuri de frig, insotite de caderi masive de zapada”.
Platforma optima pentru intalniri, lansari de produse, consiliere tehnica si demararea de parteneriate
Organizatorii Holz-Handwerk, sectiune a expozitiei dominata copios de companii prestigioase din domeniul utilajelor automate, daca s-ar aminti aici doar despre Weinig si Homag, au subliniat ca „a existat un mare entuziasm in legatura cu aceasta reuniune profesionala nemijlocita in perioada premergatoare evenimentului, iar acest lucru a fost reflectat si de starea de spirit care a fost intalnita in cele patru pavilioane. Foarte multi participanti si-au afirmat bucuria pentru oportunitatea de a se intoarce la un targ comercial veritabil si nu la unul virtual. La cea de-a XX-a aniversare a Holz-Handwerk, derulata sub motto-ul «descoperiti, experimentati, faceti» atmosfera a fost cu adevarat vibranta si puternic ancorata in practica. Am fost multumiti in mod deosebit de calitatea conversatiilor pe care le-au purtat, precum si numarul de vizitatori avand roluri de decizie, care si-au manifestat intentii specifice de cumparare. Vizitatorii si-au folosit timpul avut la dispozitie pentru a obtine sfaturi tehnice detaliate si pentru a discuta despre idei si proiecte concrete. Pe scurt, suntem satisfacuti de raspunsul pozitiv primit de la reprezentatii industriei si de loialitatea clientilor pentru formatul clasic al targului comercial”. La randul sau, Elke Harreiß, director al Fensterbau/Frontale, a subliniat ca „fiecare sector industrial are nevoie de o reuniune profesionala de referinta. La expozitii, partile interesate au o multitudine de oportunitati de a intalni numerosi factori de decizie internationali, de a castiga clienti noi, de a analiza actiunile concurentei si de a strange randurile cu colegii din domeniu. Digitalizarea, sustenabilitatea, penuria de personal inalt calificat, lipsa de materiale si cresterea preturilor la energie au fost doar cateva dintre subiectele de actualitate care au putut fi dezbatute cu ocazia Fensterbau/Frontale 2022. Promisiunea noastra este ca, odata cu editia 2024 a targului, vom oferi din nou clientilor platforma ideala pentru a discuta problemele stringente care afecteaza sectorul in care activeaza”. Concluzia celor doi oficiali a fost aceea ca toti participantii s-au bucurat din nou de intalniri personale si, dupa o pauza de patru ani, centrul de expozitii din Nürnberg a putut din nou fi o gazda perfecta ce a asigurat platforma necesara derularii in conditii optime a acestora.
Acoperire completa a gamei de materiale, produse si echipamente folosite in domeniul tamplariei termoizolante
Concret, in cele 13 pavilioane in care a fost organizat targul, vizitatorii au avut ocazia de a testa, rand pe rand, profile pentru fatade, ferestre/usi, porti, usi si sere, produse semi-finisate, materiale auxiliare de fabricatie, sisteme de acoperire, etansanti, adezivi, agenti de curatare, materiale abrazive, blocuri de geam, componente si elemente prefabricate, tehnologii de umbrire si ventilatie, sticla si produse din sticla, feronerie si elemente de fixare, tehnici de securitate, solutii de organizarea a biroului, masini, unelte si instalatii de procesare a sticlei, lemnului si maselor plastice, sisteme de prelucrare a metalelor, tehnologii de protectie a mediului, sisteme si echipamente de calcul, servicii specifice, cercetare-dezvoltare etc. In ceea ce priveste Holz-Handwerk, cei prezenti au vizionat utilaje pentru prelucrarea lemnului, scule electrice si pneumatice, echipamente de slefuire, lustruire si finisare, software si organizare, tehnologii de gestionare a deseurilor, sisteme de fixare si feronerie, componente si materiale semifabricate, solutii de protectia mediului si siguranta industriala etc. Fensterbau/ Frontale 2022 a fost asadar, in continuarea traditiei ultimelor decenii, un suport optim de prezentare a inovatiilor din domeniul ferestrelor, usilor si fatadelor, cel al tehnologiilor asociate, componentelor si elementelor structurale sau cel al utilajelor si serviciile aferente.
Lumini si umbre ale unui areal puternic marcat de semnele unei crize prelungite
Inca de la primii pasi facuti in incinta impozantului centru expozitional din Bavaria, care in ultimele decenii, la fiecare doi ani, a fost gazda primitoare si exclusivista a celor mai ingenioase inovatii din domeniul tamplariei termoizolante, un ochi avizat ar fi putut observa imediat diferenta fata de atmosfera obisnuita a evenimentului. Daca la portile Holz-Handwerk aglomeratia era cea uzuala, domeniul prelucrarii lemnului fiind unul de nisa care a suportat mai bine provocarile crizelor recente, in ceea ce priveste Fensterbau/Frontale lucrurile au stat complet diferit. Dupa aproape 1.500 de zile de la incheierea editiei precedente, primul sentiment a fost acela ca industria inca nu s-a trezit complet din socul schimbarii, senzatia respectiva fiind intarita de absenta din locurile consacrate a unor branduri de renume. Reorganizarea completa a spatiilor, reducerea suprafetei unora dintre pavilioane cu ajutorul panourilor de separare, lipsa aglomeratiei obisnuite au fost doar cateva dintre elementele care au indicat in mod clar diferenta. Cu toate acestea, un semnal pozitiv a fost reprezentat de faptul ca presa specializata, institutele de cercetare, organizatiile patronale si autoritatile federale au fost prezente in formatul obisnuit, ceea ce constituie un semnal clar al dorintei de revenire la normalitate. De asemenea, au existat companii care, profitand de oportunitatea data de disponibilitatea unor spatii suplimentare, au ales sa-si consolideze prezenta, cel mai probabil cu intentia de a-si spori cotele de piata in detrimentul absentilor. In ansamblu, toata lumea a primit exact ceea ce s-a asteptat, punctual existand si surprize placute, care au intretinut speranta ca intr-un viitor nu foarte indepartat situatia va reveni in matca obisnuita, iar derapajele actuale vor fi date uitarii.
Digitalizarea, un instrument de maxima utilitate pentru evolutia industriei de profil
Trecand de toate acestea, trebuie subliniat ca la editia de vara a expozitiei din Nürnberg, participantii au realizat peste 80 de prezentari, oferind concomitent o multitudine de oportunitati de educatie si schimburi profesionale de informatii cu experti din industrie. La majoritatea standurilor au fost abordate problematici de stricta actualitate, precum casele inteligente, automatizare, siguranta si securitate, eficienta si sustenabilitate, design si estetica. Digitalizarea a fost unul dintre subiectele cheie la Fensterbau/Frontale 2022. Constientizand faptul ca gradul ridicat de satisfactie a clientilor constituie o conditie vitala pentru succesul in afaceri al oricarei intreprinderi, toti managerii din domeniu sa-au declarat convinsi ca acest deziderat nu poate fi atins decat cu ajutorul unui personal inalt calificat, a unor procese de lucru eficiente, a unor modele de afaceri bazate pe profit, precum si a unor produse si servicii inovatoare. Procesul de digitalizare face ca interactiunea acestor factori de succes sa fie mai transparenta si mai usor de planificat si gestionat ca niciodata. Modurile specifice in care poate fi pusa in practica transformarea digitala in companiile specializate au fost detaliate la randul lor in cadrul profesional al forumurilor organizate in centrul expozitional din Nürnberg la jumatatea lunii iulie 2022.
„A fost o decizie corecta sa arboram steagul Urban la Fensterbau/Frontale”
Chiar daca multi furnizori si producatori prestigiosi din domeniu au ales sa nu ia parte la editia din 2022 a expozitiei, au existat si exceptii de marca. Printre acestea s-a numarat si compania Urban Maschinenbau, din Memmingen – Germania, ai carei reprezentanti s-au declarat foarte multumiti de rezultatele concrete obtinute in urma evenimentului. „A fost cu siguranta decizia corecta sa ne arboram steagul la Fensterbau/Frontale si sa ne prezentam ca unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de tehnologii pentru industria ferestrelor din PVC. Desigur, manifestarea nu a avut amploarea cu care ne-au obisnuit targurile din perioada pre-pandemica, deoarece au lipsit multi expozanti si, in special, furnizori de profile din PVC sau sisteme de feronerie. Cu toate acestea, participarea la targ a meritat din punctul nostru de vedere”, a subliniat Martin Urban, Managing Partner al companiei. In conditiile specifice de derulare a evenimentului, Urban a fost unul dintre punctele majore de atractie din Pavilionul 4, unde a prezentat, printre altele, noua sa tehnologie de sudare fara cordon vizibil. In varianta masinii de lipire AKS 9610, expertul german a instalat la capetele de sudura freze speciale, care indeparteaza materialul inainte de procesul de sudare, astfel incat sa nu se poata forma cordoanele in timpul procesului de imbinare. Acest lucru permite producerea de ferestre si usi fara caneluri vizibile. Echipa de vanzari a Urban s-a declarat la randul sau deosebit de multumita de calitatea inalta a contactelor realizate cu vizitatorii targului. "Au fost mai putini specialisti la aceasta editie, dar discutiile s-au dovedit foarte intense. Echipa noastra a avut mai mult timp pentru acordarea de asistenta tehnica si consiliere, fapt care a fost extrem de apreciat de clienti”, au afirmat reprezentantii furnizorului din Bavaria.
Standul Salamander a fost asaltat de peste 2.600 de experti, dovedind ca alegerea de participare la targ a fost cea corecta
Pe segmentul profilelor din PVC, prezenta cea mai surprinzatoare a venit din partea Salamander – unul dintre cei mai importanti competitori ai pietei specializate si singurul care a optat pentru participarea la Fensterbau/Frontale. Avand in vedere aceasta realitate, standul grupului german a fost coplesit de un numar incredibil de vizitatori. Practic, peste 2.600 de experti au fost inregistrati de sistemele digitale instalate la stand, cu totii avand ocazia sa experimenteze in mod direct aspectul si senzatia asigurata de produsele premium de la Salamander. Printre ”vedete” s-au numarat fereastra Greta, dublu premiata si disponibila in noi variante coloristice, sistemul ingenios „Solar Gain” simuleaza miscarea soarelui si faciliteaza alegerea corecta a solutiilor de vitrare, profilul modular greenEvolution si noua varianta greenEvolution straight, noul sistem proEvolution, care a fost prezentat publicului in premiera cu aceasta ocazie etc. De asemenea, vizitatorii au avut ocazia sa vizioneze tipologia ferestrelor din diferite epoci si sa analizeze dezvoltarea pietei de profil. Alte puncte de atractie pentru cei care au trecut pragul Salamander au fost sistemele de usi glisante din seria evolutionDrive, „Third Sense” cu linia premium realMaterial, precum si inovatia myWindow_bench (constand in transformarea zonei de glaf intr-un spatiu de repaus).
Neutralitatea climatica, un obiectiv pe termen lung urmarit cu asiduitate de grupul german
In opinia expertilor din domeniu, Salamander a avut inspiratia ca, in calitate de unic furnizor de sisteme PVC prezent la eveniment, sa foloseasca acest prilej pentru a atrage atentia lumii profesionale asupra ideilor si produselor inovatoare si durabile. Cum era de asteptat, compania s-a bucurat de un aflux incredibil de vizitatori ce au putut valida in mod profesional laturile tehnologice, de design si de natura haptica ale produselor promovate de Salamander. Practic, pentru compania germana editia 2022 a Fensterbau/Frontale a fost un succes total atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ, in standul cu o suprafata de peste 600 mp inspirat conceptual din Oktoberfest, fiecare element fiind plasat cu maxima atentie pentru a maximiza efectul util. Cu vanzari la nivel de grup de aproximativ 320 de milioane de euro, Salamander are 1.550 de angajati in intreaga lume si comercializeaza sisteme de profile din PVC in peste 50 de tari din intreaga lume. Divizia Window & Door Systems, activa la nivel international, are cea mai mare pondere in cifra de afaceri a grupului. Sustenabilitatea a fost intotdeauna o prioritate majora pentru Salamander, intr-o traditie care depaseste 100 de ani. Inca de la inceputul activitatii, productia a fost orientata catre economisirea resurselor si reutilizarea materialelor durabile. Strategia actuala Salamander „S500” acorda o atentie deosebita sustenabilitatii si obiectivelor asociate de reducere a consumului de energie si de diminuare a emisiilor de gaze cu efect de sera. Pentru a atinge obiectivele de mediu stabilite, compania foloseste tehnologii noi si moderne. Investitiile pe segmentul energiei electrice provenite din surse regenerabile, precum si ambitia de a-si acoperi complet nevoile de consum din astfel de surse stau la baza intentiei declarate de a deveni rapid o companie neutra din punct de vedere climatic.
Graf Synergy si-a incantat partenerii cu inovatii tehnologice ce asigura performante deosebite de design
Un participant inedit si in acelasi timp extrem de interesant din punct de vedere al ofertei de produse a fost si furnizorul de utilaje Graf Synergy. Cunoscut mai ales pentru tehnologia sa speciala de lipire ”invizibila” a profilelor din PVC destinate executiei ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, grupul a fost prezent la targul din Nürnberg impreuna cu partenerul si dealerul sau Ryko Germania, propunand vizitatorilor un stand complet nou. De un mare succes in randul expertilor s-au bucurat noul afisaj original, precum si utilajul avansat de sudura din seria SL2 FF DIA. Cei prezenti au fost deosebit de interesati si in acelasi timp curiosi sa descopere atat calitatile si caracteristicile tehnice ale masinii prezentate cu aceasta ocazie, cat si performantele de procesare se care este capabila aceasta. Astfel, specialistii Graf Synergy au efectuat mai multe demonstratii practice, oferind spectatorilor ocazia de a vedea in direct operatiunea realizata si rezultatul tehnologiei exclusive V-Perfect – singura existenta la nivel global, dupa cum afirma reprezentantii companiei, ce permite eliminarea cordonului de sudura, garantand o imbinare perfecta din punct de vedere estetic. Succesul deosebit inregistrat la editia curenta a expozitiei i-a determinat pe oficialii firmei sa-si manifeste in mod explicit intentia de a reveni in 2024 cu noi propuneri tehnice care sa-i uimeasca pe specialistii din domeniu.
Alternanta intre clasic si digital, o solutie optima pe termen lung pentru targurile comerciale
Desigur, numarul expozantilor care au prezentat solutii interesante a fost mult mai mare, insa spatiul editorial nu permite o trecere exhaustiva in revista a acestora. Important de precizat este faptul ca, pe parcursul celor patru zile ale targului, in pavilioanele expozitionale au putut fi intalniti numerosi reprezentanti ai unor companii importante de tamplarie termoizolanta din Romania, cum ar fi Fereastra Suki, Teraglass, Termoplast, pentru a-i aminti doar pe cativa dintre ei. Aceasta constituie o dovada ca interesul pentru astfel de intalniri ”comerciale” nu a fost complet estompat de solutiile digitale ultramoderne care au proliferat in perioada pandemiei si care au fost, deseori pe nedrept, considerate ca succesoare fara drept de apel ale sistemelor traditionale de comunicare. Realitatea a aratat insa ca intalnirile directe sunt inca indispensabile, doar o conjunctura nefericita reusind sa le amane pe termen limitat si nicidecum sa le deprecieze. In contextul in care tot mai multi vorbesc despre ”avatari digitali” si alte inovatii care au sansa de a schimba complet paradigma economica actuala, este clar ca natura umana inca inclina balanta spre solutiile clasice, singurele care au capacitatea de a oferi experiente unice, din toate punctele de vedere. Variantele hibride sunt deja privite de multi dintre cei care le-au utilizat ca niste solutii indezirabile, date fiind costurile mari pe care le presupun, astfel incat singurele optiuni ramase pe tapet sunt cele clasice (ce presupun contactul direct intre participanti) si digitale. Ramane de vazut cine va castiga in final, insa se pare ca deja solutia care se contureaza tot mai clar este cea a unei alternante inteligente a celor doua sisteme, pentru a permite ”extragerea” unor beneficii maxime din fiecare.
In 2024, sunt asteptati la Nürnberg toate companiile care au absentat in acest an
O presupunere cu probabilitati destul de mari de transpunere in practica este aceea ca peste doi ani, cand targul este deja programat pentru perioada 19-22 martie 2024, la centrul expozitional Nürnberg, Fensterbau/Frontale si Holz-Handwerk isi vor ocupa din nou locul obisnuit in calendarul manifestarilor comerciale profesionale. Probabil ca atunci nu va mai exista impedimentul suprapunerii cu vacantele de vara ale vizitatorilor sau cu perioadele de varf al productiei in ceea ce-i priveste pe expozanti. Exista o perceptie aproape palpabila in aceasta industrie care indica faptul ca evenimentul de la Nürnberg asigura o asemenea valoare adaugata incat este aproape de neinlocuit. Chiar si la o editie de la care lumea nu avea prea mari asteptari, concluziile au fost mai mult decat surprinzatoare, reflectand optimismul unor manageri experimentati care, intr-o perioada in care nu au prea multe motive sa manifeste o atitudine pozitiva, au concluzionat ca participarea a meritat, cu toate riscurile asumate. Evaluarile, aproape fara exceptie, au relevat ca targul a dat roade mai mari decat se estima initial. Chiar daca firmele importante au lipsit aproape in totalitate, iar potentialii vizitatori au fost oarecum descurajati de acest fapt si chiar au absentat in prima zi a evenimentului, treptat atmosfera generala s-a revigorat, in pofida imaginii aproape dezolante a unor spatii neutilizate si a unor zone organizate intr-o maniera mai ”aerisita” . Masura succesului inregistrat in asemenea conditii a fost data de Salamander sau de Soudal – companii prestigioase care au avut curajul sa-si asume riscul si se pare ca au motive de multumire. De asemenea, un suport bine-venit a fost asigurat de presa specializata, prin tururile pe care le-a organizat si a facilitat unor vizitatori mai putin avizati o informare completa in legatura cu noutatile prezentate. Toate acestea probabil ca ii vor determina pe cei care nu au fost prezenti in 2022 sa-si reconsidere pozitia si sa revina la abordarea traditionala peste doi ani, atunci cand targul va avea loc la data care l-a consacrat.
Fensterbau/Frontale a fost si ramane exponentul industriei de tamplarie termoizolanta
Rolul Fensterbau/Frontale de platforma a inovatiei si motor eficient de transmitere a informatiei nu s-a estompat deloc, avand sanse mari sa se consolideze in urmatoarea perioada, cand mai mult ca sigur ca actuala criza energetica se va constitui intr-un veritabil catalizator al inventivitatii, pentru a crea inclusiv solutii mai performante de izolare, care sa asigure minimizarea consumului de resurse si diminuarea amprentei de carbon. De asemenea, obiectivele incluse in strategia Green Deal sunt mai actuale decat oricand, iar industria de tamplarie termoizolanta are in urmatoarele doua decenii si jumatate sansa unica de a se afirma ca un sector economic vital, apt sa ofere acele solutii pe care le asteapta toata lumea. In conditiile date, exponentul acestei industrii, care a fost si ramane Fensterbau/Frontale, are toate premisele de a se consolida. In concluzie, ne vedem la Nürnberg Messe in martie 2024, cand, cu siguranta, cele patru zile ale targului vor deveni din nou insuficiente pentru a cuprinde pleiada de noutati cu care toti furnizorii si producatorii de pe mapamond vor incerca sa-si surprinda clientii.
|