Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 12 Aprilie 2021
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA


MILCA SRL (MCA GRUP)

MILCA SRL (MCA GRUP)

Adresa: Sos Giurgiului nr 33A, Jilava, Judet Ilfov
Telefon: 021/457.00.05
Fax: 021/457.00.03
E-mail: office@mcagrup.ro
Web site: www.mcagrup.ro
Domenii: Ferestre de mansarda, rulouri & sisteme de umbrire | Usi industriale & usi automate | Usi de garaj
Descriere activitate
Usi de garaj sectionale si tip rulou - usi sectionale industriale; egalizatoare de rampa si burdufe izotermice; usi antifoc si multifunctioanle; automatizari pentru porti; rulouri exterioare; plase insecte.
Prezentare companie/institutie
MCA GRUP: Suntem pregatiti sa invingem criza alaturi de colaboratori
 
 
 
 
 
 
Ciprian Oprea (47 de ani)
Functia/Firma: CEO, MCA Grup;
Experienta profesionala: 23 ani in domeniul usilor de garaj si al rulourilor.
 
In actualul context al pietei, marcate de pandemia de Covid-19, principalele obiective ale companiei MCA Grup pentru anul 2020 sunt reprezentate de conservarea echipei si ajutorarea clientilor intr-un efort comun alaturi de furnizorii colaboratori ai firmei. Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup, important producator autohton de usi de garaj si rulouri, precizeaza ca impactul acestei pandemii este major asupra activitatii companiei, iar estimarile sale, intr-un scenariu pesimist, prevad pentru urmatoarele 12 luni o posibila scadere care sa depaseasca nivelul de -50% in ceea ce priveste activitatea generala.
 
- Care sunt masurile adoptate pentru depasirea acestei situatii?
- Fiind o situatie cu care nu ne-am mai confruntat, am trecut totusi aproape imediat de la panica initiala la abordarea problemelor cu calm si responsabilitate, desi pregatirea si deciziile pentru aceasta situatie nu au fost usoare. In principal, siguranta este cuvantul-cheie care trebuie sa primeze in orice masura pe care am luat-o sau pe care o vom lua in continuare. Primele masuri pe care le-am implementat sunt cele ce asigura continuitatea activitatii, in siguranta, cum ar fi: lucrul de acasa pentru cei care pot efectua telemunca, reducerea timpului de lucru in productie, echiparea personalului cu echipamente de protectie (masti, manusi si dezinfectanti) si stabilirea unei echipe si a unui manager responsabil de probleme de Medical Safety.
- Mentionati efectele pe care credeti ca le va avea aceasta pandemie la nivel economic si pe piata nationala de constructii si tamplarie termoizolanta.
- Dintre efectele pe care aceasta pandemie le va avea la nivel economic si pe piata constructiilor, estimez ca, pe termen scurt, impactul va fi vizibil prin reducerea comenzilor pentru o anumita perioada. De asemenea, unul dintre cele mai puternice efecte va fi schimbarea obiceiurilor de cumparare ale consumatorilor. In ce sens acest lucru va influenta in sens pozitiv sau negativ domeniul propriu de activitate, nu pot sa previzionez. Pentru limitarea efectelor negative ale acestei crize, inteleg foarte bine ca este greu sa iei decizii si la nivel guvernamental. Exista o dilema morala - cel putin asa vad eu - intre resurse si impact economic versus vieti omenesti. Atunci cand oamenii devin numere, leadership-ul este compromis, iar cele mai mari atrocitati se pot intampla. Solutiile pe care eu le consider viabile ar fi: ajutor medical, de oriunde si sub orice forma este posibil, resurse nelimitate puse la dispozitia companiilor romanesti care s-au comportat corect si care au sanse de revenire, masuri drastice de disciplina si comunicare onesta si clara.
- Ce mesaj aveti pentru membrii echipei MCA Grup si pentru colaboratori in aceste momente dificile?
- Sper ca dupa acest soc sa fim mai corecti, mai modesti si mai dispusi sa ne ajutam intre noi. Echipa MCA, precum si actionarii sunt pregatiti si fac toate eforturile pentru a trece impreuna prin actuala criza sanitara.
 
(articol aparut in revista TOP-Fereastra, editia Mai 2020)
 

 
 
MCA GRUP: Dezvoltare accelerata a livrarilor pe plan international
Producatorul de usi de garaj MCA Grup, care deruleaza contracte anuale de peste 32 milioane de lei, a raportat, in anul precedent, mentinerea cifrei de afaceri la nivelul exercitiului financiar anterior. In opinia conducerii companiei, aceasta evolutie a fost sustinuta de implementarea noii strategii ce vizeaza orientarea preponderenta spre pietele externe. Astfel, este posibil ca, in intervalul urmator, ponderea exporturilor in totalul productiei sa ajunga la nivelul de 30%. In ceea ce priveste estimarile pentru exercitiul financiar in curs, echipa manageriala a MCA este optimista, mizand pe o sporire de 10% in raport cu anul anterior. In ansamblul sau, piata insa va inregistra, in continuare, corectii negative, expertii companiei estimand ca blocajul financiar si deficientele de finantare a activitatii de constructii vor duce la o selectie dura a firmelor care activeaza in acest domeniu, inclusiv pe segmentul sistemelor de umbrire si cel al usilor de garaj.

Ciprian Oprea, director general al MCA GRUP :
„Orientarea spre export si ofertarea unor produse performante la preturi competitive reprezinta singurele metode prin care se poate asigura o dezvoltare sustenabila a companiei noastre. Chiar daca demersul este dificil, intampinand o competitie acerba in statele europene, nu abandonam ideea de abordare a pietei respective si de asigurare a unei cote semnificative in cifra de afaceri. O asemenea optiune este cu atat mai justificata cu cat cererea autohtona se redreseaza destul de greu, fiind orientata mai mult spre gama economica. Obiectivul nostru major ramane acela de stabilizare a afacerii, lucru posibil doar prin consolidarea pozitiilor pe care le detinem pe plan international, fara a neglija insa cererea locala”.

Orientarea spre export constituie o prioritate
Referindu-se la activitatea specifica, Ciprian Oprea, director general al companiei, a afirmat ca „MCA a reusit, chiar si in conditiile nefavorabile generate de criza economica, sa-si conserve cota detinuta pe segmentul rulourilor la nivelul de 15%, in vreme ce in sectorul usilor de garaj ne situam in continuare pe pozitia de lider in randul producatorilor locali, cu o cota de piata de aproximativ 32%. Pentru a ne atinge tintele propuse, este necesara orientarea spre realizarea de livrari mai mari in state din Europa de Vest (in special Belgia, Franta si Italia), precum si in regiunile limitrofe, cum ar fi, de exemplu, Bulgaria, Republica Moldova si Serbia. Evident, nu intentionam sa neglijam nici clientii din Romania, avand planificate investitii importante pentru sustinerea activitatii din regiune. Actualmente detinem o retea de distributie formata din peste 1.000 de parteneri si estimam ca sistemul actual de comercia­lizare se va extinde in continuare”.
Cota semnificativa pe segmentul usilor industriale
Conform celor mai recente date disponibile, piata locala a usilor de garaj a consemnat o contractie de 10% in anul 2012, regresul respectiv aflandu-se in corelatie cu numarul de autorizatii de construire eliberate in 2011, care a scazut intr-un ritm similar. De asemenea, un impact negativ asupra segmentului respectiv a fost exercitat de stoparea lucrarilor la o serie de proiecte industriale de mare anvergura, pe fondul instabilitatii politico-economice. In conditiile date, specialistii MCA estimeaza ca numarul de usi sectionale livrate in anul precedent a insumat maximum 14.500 de unitati, valoarea aproximativa a acestora situandu-se la 10 milioane de euro. De asemenea, pentru anul in curs este de asteptat ca tendinta descendenta sa se mentina, fenomenul fiind accelerat de un trend de triere a firmelor active din domeniu. „Este firesc sa asistam la un asemenea curs al evenimentelor, mai ales daca luam in considerare faptul ca activam pe o piata subdimensionata si insuficient dezvoltata in raport cu zonele din vestul Europei, iar intensitatea concurentei este foarte mare. Astfel, este previzibil ca vanzarile din domeniu sa inregistreze, in acest an, o diminuare cuprinsa intre 10% si 20%. In ceea ce ne priveste, speram sa obtinem performante mai ridicate in partea a doua a lui 2013, compensand scaderile din semestrul intai, cand comenzile au regresat pe plan national. Optimismul este justificat de faptul ca, in mod uzual, 70% din livrarile de produse specifice se realizeaza in lunile de toamna si, in plus, mizam pe aportul exporturilor. O situatie mai buna consemnam in sectorul usilor industriale, unde detinem o cota de piata de 40%. Succesul se datoreaza, in mare parte, diversitatii gamei comercializate si complexitatii serviciilor asigurate partenerilor. Aceasta a determinat ca, in anul precedent, dintr-un total de 4.000 de unitati instalate in Romania, 1.500 de usi sa fie furnizate de compania noastra”, a mai subliniat oficialul MCA.
Extindere a portofoliului de dispozitive pentru protectie solara
In sectorul sistemelor de umbrire (in care MCA comercia­lizeaza “termostoruri”, marca inregistrata a companiei pentru rulourile exterioare fabricate), produsele din aceasta categorie consemneaza o cerere tot mai mare, avand in vedere avantajele pe care le presupune utilizarea lor in raport cu alternativa sistemelor de conditionare a aerului. „Faptul ca solutiile respective pot fi operationale inclusiv in sezonul rece, contribuind cu aproximativ 10% la economia de energie le recomanda instalatiilor HVAC, acestea din urma avand inclusiv efecte nocive asupra sanatatii utilizatorilor. Si pe acest segment accesam cu succes pietele externe, diferenta principala dintre utilizatorii locali si cei vest-europeni fiind constituita de gradul superior de dotare tehnica a produselor destinate exportului, prevazute in majoritatea lor covarsitoare cu dispozitive electrice de actionare. Din pacate, in Romania doar 30% din cerere se orienteaza spre acest tip de produs. In ceea ce priveste structura vanzarilor, 50% sunt modele suprapuse (complet integrate in tamplaria termoizolanta), din care 57% reprezinta ponderea exportului. In ceea ce priveste solutiile aplicate (de tip Outbox), majoritatea covarsitoare se livreaza in Romania. La nivelul semestrului intai din 2013, compania noastra a comercializat peste 5.000 de rulouri exterioare, din care 25% au fost vandute unor beneficiari de peste hotare. Principala problema pe care o avem de solutionat in acest domeniu este constituita de orientarea cererii locale spre sortimentele economice. Cu toate acestea, recent am luat decizia de a extinde portofoliul de produse, prin adaugarea a trei sortimente noi din domeniul tehnicii parasolare (copertine, pergole si umbrare), testate pentru rezistenta la vant si apa pluviala in conformitate cu normele existente la nivelul Uniunii Europene. Prin aceasta actiune, ne propunem sa obtinem o majorare a cifrei de afaceri cu aproximativ 0,5 milioane de euro in 2014”, a precizat managerul societatii.
Solutii tehnice de inalta performanta
Cel mai popular sistem pe segmentul usilor de garaj MCA este constituit de modelul Optima. Aceste produse sunt disponibile la dimensiuni personalizate (latime maxima de 5.000 mm si inaltime de cel mult 3.000 mm), fiind dotate cu arcuri de torsiune ce pot fi instalate atat pe grinda, cat si in spatele sinelor de glisare. Usile sunt garantate pentru 25.000 de cicluri de functionare, calculele indicand o durata de exploatare de peste 20 de ani. Din gama de rulouri exterioare, modelele suprapuse (instalate odata cu tamplaria) sunt livrate in variantele Unibox si Unibox Plus. Sistemul din prima categorie are capacul de vizitare instalat in partea din spate, motiv pentru care tencuiala poate fi aplicata doar la exterior (spre deosebire de celalalt model, cu deschiderea cutiei prevazuta in zona inferioara si care nu implica restrictii de finisaj). Principalele beneficii ale utilizarii acestor dispozitive de umbrire sunt constituite de: posibilitatea dozarii precise a luminii naturale; mentinerea constanta a temperaturii (previne incalzirea excesiva in sezonul estival si pierderile de caldura iarna); asigurarea protectiei fonice si unui grad ridicat de obscuritate; protectia intimitatii beneficiarilor; garantarea unui nivel optim de siguranta si rezistenta antiefractie. Rulourile pot fi dotate cu plasa impotriva insectelor, ce este introdusa direct in cadrul casetei. Controlul se realizeaza manual (cu panglica, snur ori manivela) sau electric (prin intermediul unui sistem de comanda la distanta).
***
Compania care controleaza brandul MCA, Milca SRL, a fost infiintata in urma cu 15 ani. MCA Grup a devenit, in timp, cel mai important producator local de usi sectionale si rulouri. Grupul de firme MCA reuneste 120 de angajati si pune la dispozitia partenerilor o gama extinsa de servicii de montaj, consultanta tehnica si intretinere. MCA dispune de un sediu de 5.000 mp in apropierea Capitalei, ce include spatiile de productie si centrul administrativ. Pe plan local, o parte importanta a procesului de promovare presupune stabilirea unor parteneriate cu birourile de arhitectura si companiile specializate in antreprenoriat de constructii, in vederea popularizarii produselor specifice in randul expertilor.

MCA GRUP: Orientation towards international markets
The garage door manufacturer MCA Grup, which has contracts with a value over 32 million lei, reported in the previous year a similar turnover compared to 2011. This development was supported by the implementation of a new strategy oriented towards foreign markets. According to current estimations, it is possible that within next years the export weight of the total production to reach 30%. For 2013, MCA management is optimistic, assessing an increase of about 10%. The overall market will record further negative corrections, while the financial blockage and weaknesses of the construction field will cause a tough selection of companies, including the ones activating on shading systems and garage doors segments. Referring to the specific activity, Ciprian Oprea, MCA general manager, said that the company succeeded, in spite of the adverse conditions caused by the economic crisis, to preserve the market share at 15% on the shading systems sector, while on the garage doors segment the specific quota is 32% (MCA being the leader among local producers). In order to achieve the current targets, it will be necessary to provide a greater supply to Western European countries (especially Belgium, France and Italy) and in adjacent regions of Romania such as Bulgaria, Moldavia and Serbia. Nonetheless, the local customers will not be neglected. According to the latest data available, the local market for garage doors recorded a contraction of 10% in 2012, the decline being in correlation with the number of building permits issued in 2011, which decreased at a similar pace. Furthermore, a negative impact on the segment has been exercised by the stopping of works on a number of large industrial projects, due to the political and economic instability. Under these conditions, the experts estimate that the number of MCA sectional doors which will be delivered during this year will sum up more than 14,500 units, and their approximate value will be around 10 million EUR. Furthermore, it is expected that the market will maintain the downward trend for this year as well.
(articol aparut in Fereastra, editia octombrie 2013 )

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
rehau
SISECAM
2021-video-fer
athena_370px
ghid_montaj
A aparut editia
MARTIE/APRILIE 2021!
 

Autentificare

Conferinta EURO-Fereastra - 2019
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
hautau 2017
hospice doneaza
SIMONSWERK
 
Culisante cu ridicare SUKI
dualsoft
nhdp

Parteneri

trocal
VBH
ALUPROF
ROTO
URBAN
PC-500-2019
GHID de INSTALARE