Franta: Crestere de 4% pentru concernul Saint-Gobain |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 16 Aug 2004 11:30 |
Grupul Saint-Gobain din Franta, unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de sticla, a realizat in prima jumatate a anului 2004 o cifra de afaceri de 15,69 miliarde de euro. Peste 12 miliarde de euro au fost obtinute in Europa de Vest, din care 5,47 miliarde de euro pe piata franceza. Majoritatea companiilor din cadrul concernului au inregistrat cresteri importante ale vanzarilor. Astfel, pentru divizia de sticla majorarea productiei a fost de 4%, similara sectiei Vitraje (+4,1%). Totusi, rentabilitatea acestora s-a diminuat datorita scaderii preturilor pe piata europeana de constructii. In schimb, Saint-Gobain Izolatii si Ranforsari a beneficiat de conditii favorabile, ceea ce a condus la un salt al vanzarilor cu 6,4%. Cea mai importanta ascensiune (+9%) a avut-o divizia Materiale de inalta performanta, in timp ce Saint-Gobain Habitat a inregistrat un plus de 6,1%. Rezultatele financiare ale departamentului Materiale de constructii au crescut cu 10,1%, ca urmare a trendului pozitiv de pe piata constructiilor rezidentiale din SUA. Veniturile totale ale grupului au fost afectate de scaderea cu 3,8% a vanzarilor sectiei Canalizari (datorata costurilor in crestere cu materia prima). Europa de Vest ramane principala piata de desfacere Din punct de vedere al repartitiei vanzarilor la nivel global, cea mai importanta piata ramane Europa de Vest (72,7% din livrari, din care 33,1% in Franta). America de Nord si zona limitrofa contribuie cu 17,2%, iar Asia-Pacific cu 10,1%. Investitiile au fost de 546 milioane de euro (+9% fata de perioada similara a anului 2003), fiind orientate prioritar pentru consolidarea pozitiei pe pietele din Asia si Europa de Est. Informatii suplimentare, la www.saint-gobain.com Crestere importanta a vanzarilor pentru Hydro Aluminium Concernul Hydro din Norvegia a realizat in trimestrul al doilea din 2004 venituri nete de 262,35 milioane de euro, in crestere cu 23% raportat la perioada similara din 2003. Oficialii companiei apreciaza ca evolutia confirma estimarile initiale, rezultatele pentru primele sase luni fiind de 632,18 milioane de euro. Practic, la jumatatea anului s-a inregistrat cea mai mare cifra de afaceri partiala de la infiintare. Vanzarile au fost favorizate de cresterea cererii pe piata mondiala, prin majorarea pretului la aluminiu (1.657 fata de 1.417 dolari/tona) care a avut o influenta de +13%. Compania isi consolideaza pozitia pe piata europeana In acest an, Hydro a alocat pentru dezvoltare fonduri de peste 460 milioane de euro, fiind prioritare proiecte de investitii in Rusia si Italia. Divizia Hydro Aluminium Profiler construieste in Rusia (Sankt Petersburg) o unitate de procesare/tratare a prelucratelor din aluminiu, care va deveni operationala anul viitor. Obiectivul de consolidare a pozitiei pe pietele din Europa de Sud este sustinut si prin cresterea capacitatii de procesare in Italia. Astfel, volumul productiei va atinge 90.000 de tone/an (+10%), ca urmare a finalizarii in 2006 a unei investitii de 50 milioane de euro. Mai multe informatii, la www.hydro.com |