GLASTON obtine rezultate operationale stabile, in pofida dificultatilor pietei |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 11 Iun 2021 06:22 |
Furnizorul de echipamente pentru procesarea sticlei Glaston Corporation, care integreaza si activitatea Bystronic, a dat recent publicitatii rezultatele aferente primelor trei luni ale anului in curs, prin intermediul unui raport intermediar, care confirma o depreciere a vanzarilor nete, dar trendul respectiv se incadreaza in estimarile initiale, care indicau o activitate relativ dificila, in contextul pandemiei si al modificarilor structurale din cadrul grupului. In consecinta, managerii corporatiei finlandeze – reprezentate si in Romania de societatea According Group – sustin ca, in perioada de referinta, piata globala a echipamentelor de procesare a sticlei a fost marcata de un trend relativ dificil, cu un numar mai redus de noi contracte si comenzi, desi o reechilibrare a fost atinsa in ultimul trimestru din 2020.
Restructurare temeinica a operatiunilor
„Incepand cu 1 ianuarie 2021, compania are trei segmente de raportare: Glaston – echipamente pentru tratare termica, Glaston – utilaje pentru sticla izolatoare si Glaston Automotive & Display. Activitatea de servicii este inclusa in segmentele de raportare. Vanzarile de masini-unelte si prestarea de servicii, preluarea comenzilor si portofoliul de contracte ferme sunt, de asemenea, evidentiate separat. Pentru a doua oara in acest an, publicam noile informatii comparative in conformitate cu noua structura”, a declarat Anders Dahlblom, presedinte-director general al Glaston.
Pe scurt, in ianuarie-martie 2021, activitatea Glaston a insemnat urmatoarele:
Ca explicatie, cifrele din paranteze se refera la perioada de comparatie, adica la aceeasi perioada a anului precedent.
„Redresarea puternica a comenzilor primite in al patrulea trimestru al anului 2020 si continuarea acestui trend in primul trimestru al anului 2021 indica o evolutie buna, tinand cont de efectele pandemiei, atat pentru afacerea cu utilaje, cat si pentru servicii, pe tot parcursul anului 2021. Glaston a inceput anul in curs cu un numar mai redus de comenzi, respectiv in scadere cu 20% fata de anul precedent, avand un impact negativ asupra vanzarilor nete si profitului operational comparabil in primul semestru. A doua jumatate a anului 2021 va aduce totusi o recuperare a numarului de comenzi. Glaston se asteapta ca pietele echipamentelor de tratare termica si utilajelor din sectorul sticlei izolatoare sa functioneze bine, dar estimarile continua sa fie neclare, din cauza pandemiei de Covid-19 si a implicatiilor sale asupra activitatii economice, investitiilor si restrictiilor de calatorie. Cererea pentru tehnologia de prelucrare a sticlei pentru autovehicule este volatila si nesigura, tot din cauza Covid-19, a modificarilor structurale de pe piata si a intreruperilor de pe lantul de aprovizionare din industria auto”, se precizeaza in raport.
„In primul trimestru al anului 2021, pietele Glaston au continuat sa se dezvolte pozitiv, iar comenzile primite au crescut cu 3,5% fata de perioada corespunzatoare din 2020, totalizand 47,2 milioane EUR. In special, a crescut cererea de echipamente de tratare termica. Asa cum am anticipat in raportul din luna martie a.c., cand am prezentat situatiile financiare din 2020, vanzarile nete din primul trimestru al anului in curs au fost scazute (nedepasind 40,4 milioane EUR). Acest lucru s-a datorat in primul rand numarului redus de noi comenzi din trimestrele II si III ale anului trecut. Cu toate acestea, EBITA comparabil a fost usor peste nivelul anului precedent (2,1 milioane EUR), in ciuda vanzarilor nete mai mici. Costurile fixe mai reduse si beneficiile sinergiilor legate de integrare au contribuit la acest rezultat. Forta ofertei noastre actuale mai extinse de produse, in special pentru segmentul arhitectural, a fost demonstrata in mod clar la inceputul anului, deoarece am semnat mai multe contracte cu clientii, inclusiv pentru echipamente de tratare termica si echipamente destinate sticlei izolatoare. Vanzarea incrucisata este importanta din punct de vedere strategic si comercial si, in cele din urma, ne va consolida in continuare pozitia pe piata. De asemenea, combinarea vanzarilor de produse cu prestarea serviciilor adauga valoare clientilor nostri, care pot beneficia de consolidarea solutiilor tehnologice pe care le detin, precum si de cunostinte si disponibilitatea serviciilor. Pe baza noii strategii, avem deja o comanda ferma, incheiata cu cel mai important producator european de sticla plana, pentru o linie de calire, mai multe linii de sticla izolatoare, o linie de sablare, precum si alte echipamente. Comanda este rezervata in portofoliul comenzile primite pentru trimestrul II din 2021. Prioritatea noastra numarul unu pentru acest an este reinnoirea strategiei Glaston, proces aflat in plina desfasurare. In prezent, diferitele optiuni de crestere durabila sunt evaluate, iar o serie de oportunitati interesante de pe piata au fost deja identificate. Analiza intensa va constitui o baza solida pentru luarea deciziilor solide si a viitoarelor planuri de actiune. Succesul in raport cu clientii, angajatii implicati si crearea de valoare pentru actionari sunt obiectivele noastre cheie. Realizarea intregului potential al integrarii Bystronic este o alta prioritate a agendei noastre. Strans legata de procesul de schimbare a strategiei, a doua faza a integrarii este in curs de derulare. Aceasta a doua etapa acopera potentialul comercial atat pentru echipamente, cat si pentru servicii, de exemplu, cu strategia de crestere integrata pentru afacerile noastre de la Glaston. Estimam ca primele rezultate ale procesului de modificare strategica vor fi disponibile si publicate in august 2021. Anul trecut, importanta mediilor de lucru si de trai, sigure si sanatoase, a devenit din ce in ce mai semnificativa. Siguranta se afla in centrul operatiunilor Glaston. Calirea si laminarea sticlei, din care rezulta produse sigure, se numara printre competentele noastre cheie, iar noile legi si reglementari in constructii au ca rezultat cresterea cererii pentru tehnologiile in cauza. Siguranta este, de asemenea, o prioritate pentru noi, pe plan intern. Vrem ca angajatii nostri sa lucreze intr-un mediu de lucru sigur si sanatos, iar obiectivul nostru este zero accidente de munca. Un semn pozitiv este ca in 2020 accidentele au scazut la 14 incidente, fata de 22 de incidente in anul precedent si vom continua sa imbunatatim acest rezultat. Astfel, siguranta muncii este unul din elementele-cheie pentru 2021”, a adaugat Anders Dahlblom.
In ceea ce priveste previziunile, managerii Glaston Corporation estimeaza ca vanzarile sale si EBITA comparabil se vor imbunatati in 2021 fata de nivelurile raportate pentru 2020. In 2020, vanzarile nete ale grupului au totalizat 170,1 milioane EUR, iar EBITA comparabil a fost de 7,7 milioane EUR.
De altfel, in primul trimestru al anului 2021, activitatea pietei a crescut in toate domeniile de competenta ale Glaston, in pofida pandemiei de Covid-19, aflata in curs de desfasurare. Lansarea campaniilor globale de vaccinare, cu milioane de oameni vaccinati, a generat asteptari privind eradicarea pandemiei la sfarsitul acestui an. Cu toate acestea, riscurile pe termen scurt continua sa fie legate in principal de impactul pandemiei de Covid-19, cum ar fi raspandirea noilor mutatii ale virusului, derularea lenta a campaniilor de vaccinare si deficitul de doze. Acest lucru ar putea duce la noi blocaje si la restrictii de calatorie mai stricte, afectand in special lucrarile de service si activitatea de furnizare a pieselor de schimb, precum si instalarea noilor echipamente. In circumstantele actuale, o incertitudine mai mare decat cea normala este legata de comportamentul investitional al clientilor. Pentru a contracara toate aceste riscuri, compania evalueaza si preintampina in mod activ fluctuatiile legate de preturile si disponibilitatea materiilor prime si componentelor, precum si cresterea costurilor logistice.
Comanda strategica, livrata in trimestrul I din 2022
Anuntata inca de la inceputul anului in curs, comanda semnificativa din punct de vedere strategic, primita de Glaston de la PRESS GLASS UAB, parte a grupului PRESS GLASS, cel mai mare producator european de sticla plana prelucrata pentru industria constructiilor, a fost evaluata la aproximativ 9 milioane de euro. Aceasta include, pe langa o linie de calire, mai multe linii de procesare a sticlei izolatoare, o linie de slefuire (sablare), precum si alte echipamente.
Liniile vor fi fabricate in Finlanda si Germania, iar livrarea acestora este programata pentru prima jumatate a anului 2022.
„Cu portofoliul nostru actual si avansat din punct de vedere tehnologic, am reusit sa oferim o solutie care include atat tratamentul termic al sticlei, cat si fabricarea de unitati de sticla izolatoare care sa raspunda nevoilor PRESS GLASS. Oferta de produse adauga valoare clientului, care poate beneficia de solutii tehnologice mai consolidate, de o fiabilitate sporita a operatiunilor si de un nivel ridicat de automatizare”, a afirmat Anders Dahlblom, CEO al Glaston, dupa semnarea contractului.
Directorul de vanzari (CSO) al Glaston, Sasu Koivumäki, a mai spus ca, „la Glaston, cooperarea cu PRESS GLASS este foarte apreciata si este o onoare in ceea ce ne priveste sa luam parte la drumul lor spre succes. Extinderea in livrarea de echipamente pentru sticla izolatoare are o mare semnificatie si deschide viitoare oportunitati de vanzare”.
PRESS GLASS a investit in mod sistematic in tehnologia de ultima generatie, iar cuptoarele pentru calire de la Glaston sunt utilizate in mai multe unitati de fabricatie. Liniile sunt de obicei de dimensiuni mari si sunt intotdeauna complet echipate cu cea mai recenta tehnologie, de cea mai inalta calitate.
Tomasz John, CEO al PRESS GLASS UAB, concluzioneaza: „La PRESS GLASS ne concentram pe construirea unui avantaj tehnologic in industria prelucrarii sticlei. Pentru a garanta cea mai inalta calitate a produselor noastre, cooperam cu cei mai buni parteneri, cum ar fi Glaston. Procesele noastre avansate devin din ce in ce mai automatizate, ceea ce ne permite sa ne imbunatatim constant eficienta si serviciile pentru clienti”. Informatii suplimentare, la https://glaston.net/
|