In opinia conducerii grupului PM, piata locala de sisteme de feronerie urmeaza tendintele existente la nivel global. „Domeniul constructiilor, in general, se inscrie pe un trend descendent, insa piata accesoriilor - in special, pentru accesoriile cu un rol estetic ridicat si care implica tehnologii avansate - urmeaza un parcurs ascendent. Pentru noi, aceasta se explica prin atentia tot mai mare pe care consumatorul final o acorda detaliilor, cum ar fi accentul pe securitate, durabilitate, eficienta energetica, estetica si personalizare sau integrare in sisteme de tip «smart home integration». Noi, in cadrul grupului PM, am continuat sa fim atenti la cerintele pietei si sa investim in cercetare si inovare pentru a veni mereu cu solutii moderne, adaptate cerintelor clientilor, legate de confort si securitate. In general, cererea pentru sisteme de feronerie a evoluat in favoarea produselor de inalta calitate, ce ofera functionalitati multiple si se integreaza armonios in stilul de viata contemporan. In contextul actualei crize geopolitice si economice, care a afectat semnificativ piata constructiilor si, in special, segmentul rezidential, grupul PM a adoptat o serie de masuri strategice pentru a minimiza efectele negative ale scaderii cererii. Acestea sunt esentiale pentru mentinerea stabilitatii financiare si operationale a companiei. Dintre principalele directii de actiune, se disting diversificarea pietelor, inovatia si dezvoltarea de produs, precum si automatizarea si eficientizarea fluxului de productie. Calitatea produselor proprii este recunoscuta de catre clientii nostri, iar in continuare avem in vedere sa ne mentinem standardele la care ne deservim beneficiarii atat din punctul de vedere al calitatii produselor, cat si al rapiditatii cu care onoram comenzile pe care le primim. Ne bazam pe stocuri permanente care ne ajuta sa fim cu un pas inaintea problemelor care pot aparea in lantul de distributie si in mentinerea ofertelor agreate. Digitalizarea sistemelor, securitatea si aspectul minimalist sunt principalele trenduri pe care le regasim pe piata. Noutatile lansate la targul Fensterbau/Frontale 2024 subliniaza angajamentul industriei de a raspunde nevoilor moderne ale consumatorilor prin inovatie, eficienta si un accent sporit pe securitate si sustenabilitate. Astfel, si activitatile grupului PM se indreapta in aceeasi directie. Prezenta noastra activa pe piata din Italia, prin cele doua depozite pe care le avem in nord si sud si prin intermediul celui din Roma, pe care urmeaza sa-l deschidem in toamna acestui an, ne permite sa constatam schimbarile pietei mult inainte ca acestea sa ajunga si pe piata locala. La 10 ani de la momentul in care am lansat pe piata sistemul de prag din aluminiu PM, anul acesta am adus un plus sistemului, prin lansarea brandului BYBLOS+, care este solutia premium de la PM pentru prag si sistem de lacrimar din aluminiu cu capace adaptate fiecarui profil de tamplarie, bifand cerintele pietei internationale atat din punct de vedere estetic, cat si arhitectural sau tehnic. Transformarea digitala si implementarea de tehnologii inovatoare sunt prioritati majore pentru PM, avand in vedere potentialul acestora de a imbunatati eficienta operationala, de a stimula inovarea si de a oferi experiente superioare clientilor. In plus, suntem in curs de certificare a calitatii produselor pe care le oferim de catre institutele de cercetare cele mai recunoscute in domeniu, care ne vor permite sa sustinem sisteme de ofertare digitalizate. In ceea ce priveste transformarea digitala, am implementat tehnologii inovatoare in procesele noastre de productie si distributie, pentru a ne asigura ca suntem competitivi pe o piata tot mai digitala. Planurile proprii de viitor includ extinderea si aprofundarea acestor tehnologii, pentru a ne mentine competitivitatea si pentru a stimula cresterea pe termen lung. Anul 2023 a reprezentat pentru noi o stabilizare la nivelul conducerii grupului, prin consolidarea unui management majoritar, cu capital privat romanesc, compania PM Romania trecand printr-un proces de divizare. Cu toate acestea, performanta financiara din 2023 a fost solida, cu cresteri semnificative in venituri si profitabilitate. Pentru 2024, previziunile sunt optimiste, bazate pe inovatiile recente si expansiunea pe noi piete. Ne asteptam la o continuare a cresterii, consolidandu-ne pozitia pe piata, prin concentrarea pe produsele de productie proprie ale companiei, precum si pe dezvoltarea de produse si solutii modulare, care sa permita personalizarea si adaptarea usoara la cerintele specifice ale clientilor”, a mentionat Simona Urs, manager general al grupului PM. Informatii suplimentare, la
www.tsvline.com/ro