Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Decembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - Gyula Takacs, VEKA: Etapa de stabilitate si inovatie pe piata tamplariei termoizolante
Gyula Takacs, VEKA: Etapa de stabilitate si inovatie pe piata tamplariei termoizolante
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 19 Dec 2025 06:15
VEKA Romania este unul dintre furnizorii de referinta pe piata autohtona de tamplarie termoizolanta, oferind solutii integrate pentru ferestre si usi eficiente energetic, fabricate exclusiv din profile de Clasa A. Compania se remarca printr-o retea extinsa de parteneri nationali, expertiza tehnica, inovatie constanta si o abordare strategica orientata catre sustenabilitate si performanta. Intr-un context economic complex, marcat de cresteri de preturi la energie, crize temporare pe piata rezidentiala si cerinte legislative tot mai stricte privind eficienta energetica si reducerea amprentei de carbon, VEKA Romania a reusit sa mentina un parcurs ascendent. In plus, compania investeste constant in digitalizare, educarea pietei si consolidarea parteneriatelor, creand valoare atat pentru clienti, cat si pentru producatorii parteneri. In cele ce urmeaza, Gyula Takacs, director comercial al subsidiarei locale, ofera o perspectiva detaliata asupra evolutiei sectorului in 2025, provocarilor intampinate, initiativelor strategice si planurilor pentru anul 2026, subliniind rolul educatiei, al sustenabilitatii si al inovatiei in consolidarea pozitiei companiei pe piata romaneasca.
 
- Cum a evoluat sectorul de tamplarie termoizolanta in acest an? Cum ati reusit sa gestionati crizele de tot felul care au afectat piata de profil, in special pe segmentul rezidential, dar nu numai?
- Anul 2025 a continuat pe acelasi trend ascendent pentru VEKA Romania, marcand o crestere organica, in linie cu parcursul din ultimii ani. Dupa cum era de asteptat, masurile de austeritate si eliminarea plafonarii pretului la energia electrica au influentat deciziile clientilor finali, multi dintre acestia optand cel mai probabil sa amane investitiile in eficienta energetica si confort. Pentru a depasi aceasta perioada dificila, ne-am indreptat eforturile spre intarirea relatiilor cu partenerii nostri, producatori acreditati de ferestre si usi termoizolante, continuand in paralel campaniile de promovare a beneficiilor pe care le aduc ferestrele eficiente si durabile, realizate cu ajutorul sistemelor VEKA exclusiv de Clasa A.
 
- Care sunt efectele exercitate asupra cererii de cele mai recente modificari legislative din domeniul eficientei energetice (EPBD, CPR etc.), precum si de prevederile tot mai stricte privind reducerea amprentei de carbon, economia circulara etc.? Considerati ca aceste norme ar putea influenta livrarile de sisteme performante in urmatorii ani?
- Oricat de bune ar fi intentiile unui pachet legislativ, decizia finala a consumatorului este influentata de puterea de cumparare si de constientizarea situatiei in care ne aflam. Consider ca succesul luptei impotriva schimbarilor climatice va depinde foarte mult de crearea unui plan etapizat, care sa includa pasi tangibili, stimulente financiare si educatie. Actiunile de constrangere pot da senzatia ca anumite politici functioneaza, dar ma indoiesc ca vor produce schimbari de durata in lipsa unei culturi globale a sustenabilitatii.
 
- Ce vanzari ati consemnat la nivel de grup si la nivelul reprezentantei locale in 2025 si ce obiective aveti pe termen scurt si mediu din acest punct de vedere?
- Inca nu avem rezultate finale pentru anul in curs si ne ferim sa facem estimari. In ce priveste planurile de viitor, dorim sa ramanem un pol de stabilitate pentru partenerii locali, punandu-le neintrerupt la dispozitie solutiile VEKA exclusiv de Clasa A, suportul nostru logistic si expertiza specialistilor VEKA Romania.
 
- Ati introdus noutati in portofoliu sau intentionati sa faceti acest lucru cu ocazia targului Fensterbau/Frontale 2026? Va rugam sa detaliati.
- Tot ce putem declara in momentul de fata este ca Grupul VEKA va fi prezent la eveniment, ca de obicei. Referitor la noutati, Grupul VEKA lucreaza in permanenta la dezvoltarea unor noi solutii eficiente si sustenabile care sa seteze noi standarde in industria ferestrelor si a usilor termoizolante. Asadar, vizitatorii instalatiei VEKA vor avea parte de cateva surprize si ii asteptam cu mare drag in Hala 6 a Fensterbau/Frontale 2026.
 
- Cati parteneri (firme de tamplarie) aveti in prezent in Romania si care sunt cei mai reprezentativi? Detaliati masurile implementate pentru consolidarea colaborarilor actuale.
- Reteaua de parteneri VEKA in Romania este una bine reprezentata la nivel national, incluzand toate categoriile de producatori si acoperind toate regiunile tarii. Relatia noastra cu partenerii este un proces care evolueaza in permanenta. Daca in mod normal interactiunea furnizor-producator este destul de simpla, la VEKA relatia de parteneriat este una foarte bine dezvoltata. Nu suntem doar un furnizor de profile din PVC, ci un factor care il sprijina pe producator sa creasca, dedicand workshopuri, asistenta in productie-montaj si oferind un brand arhicunoscut la nivel international, brand ce ii ajuta pe producatorii parteneri VEKA din Romania sa desfasoare activitati de export pe 5 continente. Mai mult, prin intermediul eforturilor noastre de marketing generam leaduri adresate producatorilor parteneri, precum si activitati de educare a utilizatorului final in vederea achizitiei de tamplarie termoizolanta. Nu in ultimul rand, suportul nostru include si WinDoPlan, platforma VEKA de proiectare a ferestrelor si usilor termoizolante, tool online disponibil gratuit tuturor profesionistilor din sectorul constructiilor de cladiri.
 
- Ce alte actiuni intreprindeti pentru a compensa actualul declin al cererii si pentru a va consolida pozitia competitiva? Cand estimati ca piata de profil se va relansa si isi va atinge potentialul maxim?
- Perioadele de regres ne amintesc cat de importanta este educarea consumatorilor cu privire la beneficiile alegerilor informate, care aduc economii, confort si liniste timp de 50 de ani. Drept urmare, campaniile de informare sunt principalele metode prin care abordam situatia actuala, in speranta ca generatiile viitoare vor lua decizii mai bune. Prognozele ies din sfera noastra de expertiza. In consecinta, vom astepta relansarea pietei rezumandu-ne la a face ceea ce stim mai bine: inovam, producem si furnizam sisteme exclusiv de Clasa A pentru ferestre si usi termoizolante, care sa reziste atat timpului si intemperiilor, cat si crizelor economice.
 
rehau
TSV
Frontale
REYNAERS
Aluplast
Editia
NOIEMBRIE/DECEMBRIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu