HB FULLER: Confirmare a previziunilor initiale, in pofida scaderii vanzarilor |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Apr 2019 07:04 |
Managerii corporatiei americane furnizoare de adezivi si materiale pentru sigilarea geamului termoizolant HB Fuller (prezenta cu produsele sale si in Romania, prin intermediul Abitare CG si al unei reprezentante proprii) au anuntat rezultatele financiare aferente primului trimestru din 2019. Potrivit unui raport elaborat de specialistii grupului, de la sediul administrativ din St. Paul, Minnesota, vanzarile la nivel de grup au consemnat o scadere de aproape -5,6% comparativ cu trimestrul intai din 2018, diminuarea organica fiind de circa +1%, in cazul in care se exclude impactul cursului de schimb valutar. Astfel, vanzarile nete ale perioadei s-au diminuat pana la 673 milioane USD (fiind incluse si rezultatele cuantificate ca urmare a derularii afacerilor Royal – companie achizitionata in octombrie 2017). De asemenea, veniturile nete s-au diminuat intrucat, desi au fost stimulate de cresterea pretului pe toate segmentele, precum si de saltul livrarilor, raportat de divizia de adezivi pentru aplicatii ingineresti, respectiv de cresterile organice de pana la 10% consemnate de departamentele Americas Adhesives si EIMEA, contractia afacerilor din China, fluctuatia contractelor incheiate incepand cu decembrie 2018, repozitionarea portofoliului diviziei de adezivi pentru constructii spre linii de produse mai profitabile si lipsa lucrarilor de constructii pe majoritatea pietelor-tinta, afectate de conditiile meteo nefavorabile au reprezentat factori negativi cu un impact foarte puternic asupra rulajului. In acelasi timp, profitul net ajustat a coborat usor, la 17,5 milioane USD, comparativ cu 18 milioane USD in ianuarie-martie 2018. Comentand aceste rezultate, Jim Owens, presedinte si CEO al HB Fuller, a aratat ca „strategia noastra de a creste cota de piata pe segmentul adezivilor pentru aplicatii ingineresti, administrarea optima a ratei profitabilitatii prin ajustarea pretului si fructificarea sinergiilor generate de achizitia strategica reprezinta factorii principali ai succesului corporatiei, care continua sa fie vizibil, in pofida unei scaderi punctuale, sezoniere”. „Astfel, ne-am focalizat pe fructificarea avantajelor legate de ajustarea pretului din 2018 si de sinergiile achizitiilor strategice efectuate, pentru a fi in linie cu tintele propuse la nivelul lui 2019. Ne consolidam pozitia strategica pe plan global si, pe baza unor trenduri pozitive la nivelul anumitor divizii in primul trimestru a.c., suntem in masura sa confirmam previziunile initiale pentru intregul an in curs, cu o crestere organica puternica si o imbunatatire continua a EBITDA”, a adaugat Jim Owens.
Alte date financiare arata ca, la finele primului trimestru din 2019, HB Fuller detinea numerar in cuantum de 113 milioane USD, in timp ce datoria totala s-a plasat la 2,235 miliarde USD, din care aproape 70% reprezinta credite cu dobanda fixa. Cheltuielile de capital (investitiile) s-au plasat la 14 milioane de dolari in ianuarie-martie 2019, comparativ cu 19 milioane USD in aceeasi perioada din 2018.
***
Potrivit managerilor sai, inca din anul 1887, HB Fuller constituie unul din liderii globali in furnizarea de adezivi, focalizandu-se pe perfectionarea acestora, precum si a altor produse, cum ar fi sigilanti, materiale chimice speciale etc. In anul fiscal 2017, vanzarile nete ale corporatiei americane au depasit 2,3 miliarde USD, iar in 2018 s-a ajuns la o cifra-record, de 3,04 miliarde USD (+32% sau +3,7% din punct de vedere organic). Pentru 2019 se anticipeaza o crestere organica de pana la +5% sau una neta de cel mult +2%, cu un impact nefavorabil de maximum -3% al cursului de schimb. Astfel, daca se exclud anumite cheltuieli aferente afacerii Royal, indicele EPS ajustat al anului in curs ar putea fi cuprins intre 3,15 si 3,45 USD, iar EBITDA ajustat se va plasa intr-o marja cuprinsa intre 465 milioane USD si 485 milioane USD. Angajamentul HB Fuller fata de inovatie aduce impreuna oameni, procese si produse care raspund unor provocari si rezolva unele dintre cele mai semnificative probleme ale lumii. Colaborarea cu HB Fuller creeaza conexiuni durabile si mutual avantajoase cu si intre clientii din industria electronica, a produselor de igiena, in domeniul medical, in transporturi, sectorul aerospatial, in domeniul energiei „verzi”, in industria ambalajelor, in constructii, industria de prelucrare a lemnului etc. In Romania, unele din produsele societatii (materiale de sigilare a vitrajelor, de tip hot-melt) sunt disponibile prin intermediul Abitare CG, dar corporatia este reprezentata pe plan local de societatea HB Fuller Adhesives Romania, fondata in anul 2002 la Oradea si care, potrivit datelor oficiale, in 2017, a consemnat o cifra neta de afaceri de 4,8 milioane de lei, in conditii de profitabilitate, iar in 2016 rulajul net a fost de 5,3 milioane de lei.
|