HB FULLER: Noile previziuni indica o crestere organica de pana la 2% in 2020 |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Feb 2020 06:46 |
Managerii corporatiei americane furnizoare de adezivi si materiale pentru sigilarea geamului termoizolant HB Fuller (prezenta cu produsele sale si in Romania, prin intermediul Abitare CG si al unei reprezentante proprii) au anuntat rezultatele financiare aferente celui de-al patrulea trimestru din 2019 si, implicit, intregului an trecut. Potrivit unui raport elaborat de specialistii grupului, de la sediul administrativ din St. Paul, Minnesota, in octombrie-decembrie 2019, vanzarile la nivel de grup au consemnat o scadere de aproape -3,8% comparativ cu trimestrul al patrulea din 2018, diminuarea organica fiind de circa -0,9%, in cazul in care se exclude impactul cursului de schimb valutar. Astfel, vanzarile nete ale perioadei s-au micsorat pana la 739 milioane USD (fiind incluse si rezultatele cuantificate ca urmare a derularii afacerilor Royal Adhesives – companie achizitionata in octombrie 2017). Practic, veniturile nete au regresat intrucat, desi au fost stimulate de cresterea pretului pe toate segmentele, precum si de saltul livrarilor, raportat de divizia de adezivi pentru aplicatii ingineresti, repozitionarea portofoliului diviziei de adezivi pentru constructii spre linii de produse mai profitabile si lipsa comenzilor pentru lucrarile de constructii pe majoritatea pietelor-tinta au avut un impact negativ foarte puternic asupra rulajului. De asemenea, cresterea doar pe anumite segmente (fara adezivii pentru constructii) din Asia-Pacific a fost complet anulata de scaderea din zona EIMEA. In acelasi timp, profitul net ajustat atribuit HB Fuller a coborat usor, la 46 milioane USD, comparativ cu 47 milioane USD in iulie-septembrie 2018. Datele pentru anul fiscal 2019 indica, astfel, vanzari nete de 2,897 miliarde USD, in scadere cu -4,7%, cu un aport negativ al ratelor de schimb valutar (-3,3%) si al renuntarii la anumite linii de business (-0,3%). Scaderea organica a fost de -1,1%, ca urmare a veniturilor mai reduse generate de divizia de adezivi pentru constructii si de zona EIMEA, contracarate partial de cresterile la adezivi pentru aplicatii ingineresti si de cele din ambele Americi si Asia-Pacific. Comentand aceste rezultate, Jim Owens, presedinte si CEO al HB Fuller, a aratat ca „merita remarcata activitatea diviziei de adezivi pentru aplicatii ingineresti, precum si cea a sectiei de produse pentru igiena, afaceri pe baza carora s-a reusit din nou sa se consemneze o crestere secventiala a vanzarilor, de la un trimestru la altul, desi pe numeroase piete-tinta, cum sunt cele de constructii, rezultatele raman dezamagitoare”. „In continuare, ne focalizam pe fructificarea avantajelor legate de ajustarea pretului si de sinergiile achizitiilor strategice efectuate, pentru a fi in linie cu tintele propuse la nivelul lui 2020, care presupun obtinerea unei cresteri organice de pana la 2% a vanzarilor nete. Ne consolidam pozitia strategica pe plan global si, pe baza unor trenduri pozitive la nivelul anumitor divizii in anul 2020. Am aplicat astfel masuri de restructurare radicala a activitatii, de la cinci divizii la trei, pentru a obtine economii de costuri si a imbunatati cresterea organica. Noile divizii sunt cele de adezivi pentru aplicatii ingineresti, adezivi pentru produse de igiena, domeniul sanitar si consumabile, respectiv adezivi pentru constructii. In orice caz, indiferent de procesul de adaptare a afacerilor corporatiei, tinta anului in curs a devenit aceea sa achitam un debit in valoare de 600 milioane USD”, a adaugat Jim Owens.
Alte date financiare arata ca, la finele celui de-al patrulea trimestru din 2019, HB Fuller detinea numerar in cuantum de 112 milioane USD, in timp ce datoria totala s-a plasat la 1,979 miliarde USD, din care aproape 70% reprezinta credite cu dobanda fixa. Cheltuielile de capital (investitiile) s-au plasat la 62 milioane de dolari in ianuarie-decembrie 2019, comparativ cu 68 milioane USD in 2018.
Previziunile actuale indica astfel pentru anul in curs o crestere organica de maximum +2% a vanzarilor, impactul negativ al cursului de schimb fiind de circa -0,5%, la care se adauga cel al renuntarii la afacerile cu surfactanti (-0,5%), iar indicatorul EBITDA ajustat s-ar putea plasa la cel mult 460 milioane USD. Se va tine cont, astfel, ca HB Fuller a renuntat complet, pana la finele lui 2019, la afacerile diviziei de surfactanti, ceea ce inseamna ca majorarea neta a veniturilor cu greu va putea depasi +1%, in timp ce incasarile vor fi afectate de situatia macroeconomica extrem de incerta si de dificila din Europa si, partial, din Asia-Pacific. Propunerea managementului pentru cheltuielile de capital (investitii) indica insa suma de 85 milioane de dolari pentru acest an, in vederea cresterii competitivitatii, in timp ce fructificarea sinergiilor date de achizitia Royal Adhesives reprezinta o alta tinta strategica.
***
Potrivit managerilor sai, inca din anul 1887, HB Fuller constituie unul din liderii globali in furnizarea de adezivi, focalizandu-se pe perfectionarea acestora, precum si a altor produse, cum ar fi sigilanti, materiale chimice speciale etc. In anul fiscal 2017, vanzarile nete ale corporatiei americane au depasit 2,3 miliarde USD, iar in 2018 s-a atins o cifra-record, de 3,04 miliarde USD (+32% sau +3,7% din punct de vedere organic). In 2019, scaderea organica a fost de -1,1% (respectiv, -4,7% in termeni reali), ajungandu-se astfel la 2,89 miliarde USD. Pentru anul 2020 se anticipeaza o crestere organica de pana la +2%, cu un impact nefavorabil de maximum -0,5% al cursului de schimb si altul tot de -0,5%, determinat de renuntarea la afacerile cu surfactanti. Astfel, daca se exclud anumite cheltuieli aferente integrarii afacerii Royal si masurilor de restructurare a business-ului, in cadrul celor trei divizii active in prezent, indicele EPS ajustat al anului in curs ar putea fi cuprins intre 3,15 si 3,35 USD, iar EBITDA ajustat se va plasa intr-o marja cuprinsa intre 440 milioane USD si 460 milioane USD. Angajamentul HB Fuller fata de inovatie aduce impreuna oameni, procese si produse care raspund unor provocari si rezolva unele dintre cele mai semnificative probleme ale lumii. Colaborarea cu HB Fuller creeaza conexiuni durabile si mutual avantajoase cu si intre clientii din industria electronica, a produselor de igiena, in domeniul medical, in transporturi, sectorul aerospatial, in domeniul energiei „verzi”, in industria ambalajelor, in constructii, industria de prelucrare a lemnului etc. In Romania, unele din produsele societatii (materiale de sigilare a vitrajelor, de tip hot-melt) sunt disponibile prin intermediul Abitare CG, dar corporatia este reprezentata pe plan local de societatea HB Fuller Adhesives Romania, fondata in anul 2002 la Oradea si care, potrivit datelor oficiale, in 2018 a raportat un rulaj net de 18.480 lei (cu o pierdere de 44.403 lei), in 2017 a consemnat o cifra neta de afaceri de 4,8 milioane de lei, in conditii de profitabilitate, iar in 2016 s-a remarcat prin vanzari de 5,3 milioane de lei.
|