„Anul 2021 a reprezentat inca un moment de succes pentru noi, vanzarile sistemelor si solutiilor oferite de catre Aluprof in Romania depasind valoarea de 13 milioane de euro. Acum, putem considera ca si anul 2022 este exceptional din multe puncte de vedere, chiar daca, in acelasi timp, s-au creat noi situatii dificile si impredictibile. Suntem bucurosi sa declaram ca si de aceasta data am reusit sa obtinem rezultate remarcabile, care ne permit sa preconizam ca prezenta Aluprof pe piata romaneasca o sa depaseasca valoric pragul de 18 milioane de euro, realizand, astfel, o crestere atat pentru componenta valorica, cat si pentru cea cantitativa, in raport cu exercitiul financiar precedent. Pentru 2023, ne propunem si prin intermediul subsidiarei din Romania o consolidare a pozitiei de lider global in sisteme si solutii arhitecturale din aluminiu. Evident, o sa continuam dezvoltarea de aplicatii eficiente energetic, care vor fi disponibile inca din prima parte a anului 2023, precum si instruirea tuturor celor implicati in domeniul propriu de activitate prin programe si activitati specifice. Gratie unei echipe competente, asa cum este si cea din Romania, impreuna cu partenerii nostri, avem convingerea ca o sa obtinem si in 2023 rezultate care sa se ridice cel putin la nivelul celor din ultimii ani. De asemenea, continuam sa asiguram un nivel inalt de calitate la toate produsele si serviciile oferite tuturor partenerilor, imbunatatindu-ne continuu reactiile. De altfel, inclusiv in 2022 am lansat produse noi, sisteme si solutii care au fost dezvoltate in centrul propriu de cercetare si apoi fabricate in unitatile de productie pe care le detinem in Bielsko-Biala si Opole (Polonia). Ne referim aici la sisteme si solutii cum ar fi MB-86N (sistem de tamplarie eficienta din punct de vedere energetic), MB-OpenSky 140 (sistem premium pentru pergole bioclimatice) si alte solutii realizate, gandite ca upgrade-uri pentru cele existente. Suntem foarte multumiti de cresterea ponderii sistemelor eficiente energetic si a solutiilor de umbrire solicitate de catre partenerii nostri pe piata locala si speram ca si in Romania sa se puna accentul tot mai mult pe solutii eficiente si sustenabilitate, segment pe care Aluprof este unul dintre liderii europeni ai domeniului. Multumita unui suport excelent, oferit de catre compania mama, Aluprof SA, nu putem spune ca ne-am confruntat in Romania cu dezechilibre majore. Am reusit sa respectam cu succes termenele de livrare oferite clientilor nostri si sa mentinem un nivel al preturilor competitiv, incercand sa minimizam pe cat posibil impactul negativ care se putea rasfrange asupra partenerilor. Putem afirma ca toti acesti factori negativi cu care ne-am confruntat in ultimii ani, dar mai ales in 2022, nu au facut decat sa demonstreze echilibrul companiei noastre si capacitatea de a raspunde cu succes tuturor provocarilor. Din fericire, daca se poate spune asa, cresterea preturilor la energie a avut o contrapondere importanta in scaderea cotatiilor aluminiului, nefiind necesare modificari ale nivelurilor de pret oferite de catre compania noastra. Traversam in continuare o perioada dificila si este greu de estimat ceea ce se va intampla in viitor, inclusiv pe termen scurt, insa ramanem in continuare optimisti. Analizand obiectiv aceasta situatie, este posibila o incetinire a investitiilor in sectorul rezidential, coroborata cu stagnarea perceputa in zona de «office» din ultimii ani. Avem incredere ca piata din Romania este suficient de matura incat sa discearna cu acuratete, iar produsele cu un inalt nivel calitativ se vor impune tot mai mult si in sectorul propriu de activitate, componenta generata de pret nemaifiind cea decizionala, ci raportul calitate-pret, care ar trebui sa fie decisiv”. Informatii suplimentare, la
www.aluprof.eu.