HUNTER DOUGLAS: Circa 36% din vanzari se efectueaza in Europa |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Nov 2017 07:07 |
Corporatia Hunter Douglas NV - lider mondial al pietei elementelor de protectie solara pentru ferestre Luxaflex si producator important de sisteme destinate aplicatiilor arhitecturale - a raportat recent, pentru primele noua luni din 2017, o crestere de +13,8% a cifrei de afaceri, care survine dupa majorarea de +10,5% a vanzarilor, consemnata in exercitiul financiar precedent, ceea ce denota o mentinere a unui trend ascendent sustenabil. Astfel, in continuare, rezultatele pozitive se datoreaza unei tendinte tot mai clare de sporire a livrarilor cantitative pe plan mondial (cu exceptia Americii de Sud si, partial, a unor tari asiatice, unde problemele economice par sa se perpetueze), precum si aportului valoric tot mai mare adus de noile entitati preluate, in pofida unor pierderi generate de cursul nefavorabil de schimb valutar. In consecinta, vanzarile consolidate din ianuarie-septembrie 2017 au ajuns la 2,3465 miliarde USD, iar in primele trei trimestre din 2016 acestea au insumat 2,0616 miliarde USD. In acelasi timp holdingul si-a majorat rentabilitatea, exprimata atat prin indicele EBITDA al perioadei, cifrat la 276,6 milioane USD (+8,7%), cat si prin profitul net total (145,2 milioane de euro, in crestere cu +2%).
"Situatia de majorare cu aproape 14% a vanzarilor, consemnata in intervalul de referinta (reprezentat de primele noua luni ale anului in curs), a reflectat, de fapt, o sporire de +2,7% a cantitatilor comercializate pe aproape toate meridianele globului, coroborata insa cu un impact nefavorabil de -0,3% al cursului de schimb valutar, dar care a fost acoperit in totalitate de un aport pozitiv de +11,4% al companiilor preluate si integrate. Vanzarile au fost, astfel, optime in America de Nord, Europa si Australia, dar s-au depreciat in America Latina si Asia", a declarat Ralph Sonnenberg, presedinte executiv al Hunter Douglas NV.
Ca urmare a acestui fapt, s-au remarcat alte modificari structurale din punct de vedere al pietelor-tinta, deoarece subsidiarele din America de Nord au contribuit cu 51% la cifra de afaceri din ianuarie-septembrie 2017, fiind urmate de filialele din Europa (36%) si de cele din Asia, America de Sud (cu 5% fiecare) si Australia (3%). Sistemele de protectie solara pentru ferestre au constituit aproape 86% din cantitatea totala comercializata, iar diferenta (de 14%) a fost reprezentata de elemente pentru aplicatii arhitecturale (parasolare folosite la fatade) si alte produse. Din punct de vedere al perspectivelor pentru 2017, managerii holdingului isi mentin si in continuare estimarea potrivit careia in acest an se vor remarca premise ce determina o crestere continua in Europa si SUA, un mediu de afaceri care s-ar putea optimiza in Asia si o continuare a dificultatilor in America Latina. Grupul Hunter Douglas este insa pregatit sa faca fata oricaror provocari, aflandu-se pe o pozitie solida in termeni de produse, distributie, aspecte financiare si de management.
Mai trebuie mentionat si ca, in pofida unor conditii adverse pe anumite continente, holdingul si-a continuat politica de investitii, cheltuielile de capital ajungand la 93 milioane USD in intervalul ianuarie-septembrie al acestui an (fata de 54 milioane USD in aceeasi perioada din 2016), iar pentru intregul exercitiu financiar in curs Hunter Douglas si-a planificat sa aloce fonduri totale de aproximativ 120 milioane USD (mai mari fata de cele 110 milioane USD estimate anterior), alte 80 milioane USD reprezentand cheltuieli pentru depreciere si amortizare.
Crestere de 16% a vanzarilor din Europa
Din analiza regionala a vanzarilor consemnate in primele trei trimestre din 2017, rezulta ca politica de achizitii strategice a inceput sa genereze rezultatele scontate, mai ales in Europa, unde contributia companiilor preluate a devenit semnificativa.
Astfel, in Europa, Hunter Douglas a consemnat un rulaj de 843 milioane USD in ianuarie-septembrie a.c. (+16%), ce reflecta o crestere cantitativa de +4%, un impact negativ de -1% al cursului de schimb si un aport de +13% al entitatilor preluate. Exprimate in euro, vanzarile s-ar fi majorat tot cu 16%, fiind de 756 milioane de euro. In America de Nord, pe fondul unei sporiri cantitative de +3% si al unui aport la fel de substantial al companiilor preluate (+13%), corporatia a consemnat o cifra de afaceri record, de 1,193 miliarde USD (+16%). O situatie optima s-a semnalat si in Australia, cu o majorare de +14%, la 67 milioane USD, respectiv +2% ca volum si +9% ca aport al companiilor recent preluate de grup. In schimb, pe pietele din Asia, vanzarile s-au contractat cu -4%, ajungand la 129 milioane de euro, ca urmare a unei diminuari cantitative de -3% si a unui impact nefavorabil al cursului de schimb (-1%). O situatie asemanatoare s-a raportat si in America Latina, unde rulajul a regresat cu -2%, pana la 115 milioane de euro, reflectand o scadere cantitativa de -3%, ce nu a fost compensata de aportul pozitiv al cursului de schimb (+1%).
Referindu-se la rezultatele celui de-al treilea trimestru din 2017, conducerea grupului indica o sporire mai putin substantiala, de +10,4%, a vanzarilor, la 755,3 milioane USD, pe fondul unei cresteri cantitative de +1,7%, al unui impact pozitiv al ratelor de schimb de +1,4% si al unei majorari de +7,3% al aportului generat de companiile achizitionate. Vanzarile organice din iulie-septembrie a.c. au fost mai mari in Europa si relativ comparabile cu nivelurile din aceeasi perioada a anului trecut in toate celelalte continente.
***
Corporatia Hunter Douglas - Olanda, care integreaza (in urma unei restructurari, precum si a unor achizitii ulterioare) 131 de companii, avand 50 de fabrici si 81 de unitati implicate in operatiuni de asamblare in peste 100 de tari, reprezinta - in acceptiunea managerilor sai - liderul de necontestat al pietei mondiale a sistemelor de protectie solara pentru ferestre si un producator important de sisteme arhitecturale. Cei 22.500 de angajati (comparativ cu 19.500 de persoane din 2016) urmaresc principiile actuale privind economia de energie si sustenabilitatea, mai ales ca aceste concepte nu pot fi corect implementate in absenta instalarii elementelor de protectie solara in cadrul cladirilor. Pentru anul 2013, holdingul a anuntat o majorare de +1,9% a cifrei de afaceri, urmata de o alta crestere, de +2,2% in 2014, pana la 2,695 miliarde USD, dupa care a survenit scaderea evaluata la -5% din 2015, la 2,552 miliarde USD si majorarea de +10,5% din 2016, pana la 2,821 miliarde USD. In tara noastra, grupul - coordonat de echipa manageriala din Elvetia - activeaza prin intermediul unei reprezentante, avand sediul in Capitala si fiind luata in evidenta Ministerului Finantelor Publice in anul 2004. Cele mai recente date oficiale confirma ca, in 2016, subsidiara de pe plan autohton a lucrat cu patru salariati si a avut un rulaj de peste 2,88 milioane de lei (+11,2%, ce reprezinta un ritm de crestere superior celui al corporatiei), in conditii de profitabilitate (307.312 lei), in timp ce, in 2015, cifra de afaceri a fost de 2,59 milioane de lei (-4,07%), iar profitul (pozitiv), de 94.441 lei. Mai mult, pentru 2014, Hunter Douglas Romania a raportat o cifra de afaceri neta de peste 2,7 milioane de lei (-31,18%), in contextul unei pierderi de 0,2 milioane de lei, insa in conditiile in care, cu un an in urma, acest indicator a depasit 3,9 milioane de lei (+105,26%), iar in 2012 rulajul a fost de 1,9 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hunterdouglas.com
|