Concernul Hunter Douglas NV – lider mondial al pietei elementelor de protectie solara pentru ferestre Luxaflex si producator important de sisteme destinate aplicatiilor arhitecturale – a avut in primul trimestru al anului 2013 o cifra de afaceri de 580,9 milioane USD (-2,2% in raport cu nivelul de 594,1 milioane USD din perioada ianuarie-martie 2012). In schimb, daca diminuarea vanzarilor este mai putin accentuata si indica o anumita stabilizare, in pofida conditiilor meteo nefavorabile, profitabilitatea a avut de suferit, deoarece – desi a ramas in marje pozitive – s-a constatat o diminuare puternica (-51,63%). Totodata, au aparut si probleme in ceea ce priveste indicatorul lichiditatii operationale, care a ajuns la -54,6 milioane USD in raport cu -20,6 milioane USD. "In perioada analizata, pe fondul inrautatirii conditiilor pietei globale, Hunter Douglas a reusit sa-si consolideze pozitia in termeni de produse, distributie, finante si management, cu toate ca rezultatele sunt dezamagitoare. Situatia actuala reflecta, de fapt, o scadere de 2,4% a cantitatilor comercializate, respectiv o contributie cu 1% mai mare a firmelor recent integrate in cadrul grupului si un impact nefavorabil de 0,8% a cursului de schimb valutar. Comenzile au fost optime in America de Nord, America Latina si Asia, insa in Europa si Australia s-au depreciat vizibil", a declarat Ralph Sonnenberg, presedinte si director general al Hunter Douglas NV. Ca urmare a acestui fapt, s-au remarcat modificari structurale din punct de vedere al pietelor-tinta, subsidiarele din America de Nord contribuind cu 41% la vanzarile trimestrului intai din acest an, urmate de cele din Europa (38%), America Latina (10%), Asia (7%) si Australia (4%). Sistemele de protectie solara pentru ferestre au constituit aproape 82% din cantitatea totala comercializata, iar diferenta (de 18%) elemente pentru aplicatii arhitecturale (parasolare folosite la fatade) si alte produse. Din punct de vedere al perspectivelor pentru 2013, managerii holdingului se asteapta la o imbunatatire a conditiilor economice in SUA, America de Sud si Asia, respectiv la un mediu de afaceri extrem de provocator si nesigur in Europa, o posibila reluare a cresterii sustenabile pe plan global urmand a fi observata dupa recuperarea pierderilor consemnate pe piata constructiilor rezidentiale, dupa care va urma o recastigare a increderii consumatorilor.
***
Corporatia Hunter Douglas - Olanda, care integreaza 169 de companii, avand 68 de fabrici si 101 unitati implicate in operatiuni de asamblare in peste 100 de tari, reprezinta – in acceptiunea managerilor sai – liderul de necontestat al pietei mondiale a sistemelor de protectie solara. Incasarile aferente anului 2011 au totalizat 2,573 miliarde USD, iar cele din 2010 au fost de 2,44 miliarde USD, in timp ce pentru 2012 s-a raportat o cifra de afaceri de 2,529 miliarde USD. Cei 16.500 de angajati – al caror numar nu s-a modificat din 2011 - urmaresc principiile actuale privind economia de energie si sustenabilitatea, mai ales ca aceste concepte nu pot fi corect implementate in absenta instalarii elementelor de protectie solara in cadrul cladirilor. In tara noastra, grupul – coordonat de echipa manageriala din Elvetia – activeaza prin intermediul unei reprezentante, luata in evidenta Ministerului Finantelor Publice in anul 2004. Pentru 2011, Hunter Douglas Romania a raportat o cifra de afaceri de peste 4 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hunterdouglas.com
|