 Corporatia Hunter Douglas NV – lider mondial al pietei elementelor de protectie solara pentru ferestre Luxaflex si producator important de sisteme destinate aplicatiilor arhitecturale – a raportat pentru anul trecut o majorare de 2,2% a cifrei de afaceri. Rezultatele pozitive se datoreaza sporirii substantiale a comenzilor din intreaga lume, remarcandu-se o crestere cantitativa relativ semnificativa a livrarilor de produse din categoria tehnicii de umbrire. In consecinta, vanzarile consolidate din ianuarie-decembrie 2014 au ajuns la 2,695 miliarde USD, iar in 2013 acestea au insumat 2,636 miliarde USD. "Situatia anului trecut a reflectat, de fapt, o sporire de 3,9% a cantitatilor comercializate pe toate meridianele globului, contrabalansata de un impact nefavorabil de 1,7% al cursului de schimb valutar. Vanzarile au fost optime in America de Nord, Europa si Asia, iar in America de Sud si Australia s-au constatat unele probleme in ceea ce priveste profitabilitatea. Mai precis, rezultatele pe plan european s-au imbunatatit din toate punctele de vedere, in SUA si Canada s-a constatat o majorare a vanzarilor in conditiile stabilizarii profitului, in America de Sud volumul livrarilor a fost mai mare cu 4%, dar profitul operational s-a restrans, in Asia vanzarile si rentabilitatea au fost mult mai bune ca in 2013, iar in Australia s-a raportat o stagnare", a declarat Ralph Sonnenberg, presedinte si director general al Hunter Douglas NV. Ca urmare a acestui fapt, s-au remarcat modificari structurale din punct de vedere al pietelor-tinta, subsidiarele din America de Nord contribuind cu 43% la cifra de afaceri din ianuarie-decembrie 2014, fiind urmate de filialele din Europa (38%) si de cele din America Latina (9%), Asia (7%) si Australia (3%). Sistemele de protectie solara pentru ferestre au constituit aproape 81% din cantitatea totala comercializata, iar diferenta (de 19%) a fost reprezentata de elemente pentru aplicatii arhitecturale (parasolare folosite la fatade) si alte produse. Ca structura, in 2014, vanzarile din Europa (inclusiv cele din Romania) au urcat cu 2%, pana la 1,02 miliarde USD (sau, daca se ia in considerare moneda comunitara, de la 757 milioane de euro la 771 milioane de euro), cele din America de Nord au sporit cu 5%, la 1,15 miliarde USD, in America Latina s-a evidentiat o scadere de -7%, la 239 milioane de dolari, in Asia a avut loc o crestere de 3%, pana la 186 milioane USD, iar in Australia incasarile s-au stabilizat la cota raportata in 2013 (respectiv la 93 milioane de dolari). Din punct de vedere al perspectivelor pentru 2015, managerii holdingului continua sa estimeze o imbunatatire a conditiilor economice in SUA si Asia, dificultati majore in America de Sud (mai ales ca urmare a fluctuatiilor cursului de schimb) si un mediu de afaceri extrem de fluctuant si ostil in Europa, unde revenirea increderii consumatorilor si recuperarea sectorului de constructie/ amenajare a locuintelor reprezinta aspecte posibile doar pe termen lung.
***
Corporatia Hunter Douglas - Olanda, care integreaza (in urma unei restructurari) 125 de companii, avand 50 de fabrici si 75 de unitati implicate in operatiuni de asamblare in peste 100 de tari, reprezinta – in acceptiunea managerilor sai – liderul de necontestat al pietei mondiale a sistemelor de protectie solara pentru ferestre si un producator important de sisteme arhitecturale. Cei 16.500 de angajati urmaresc principiile actuale privind economia de energie si sustenabilitatea, mai ales ca aceste concepte nu pot fi corect implementate in absenta instalarii elementelor de protectie solara in cadrul cladirilor. Pentru anul 2013, holdingul a anuntat o majorare de 1,9% a cifrei de afaceri, urmata de o alta crestere, de 2,2% in 2014, pana la 2,695 miliarde USD. In tara noastra, grupul – coordonat de echipa manageriala din Elvetia – activeaza prin intermediul unei reprezentante, avand sediul in Capitala si fiind luata in evidenta Ministerului Finantelor Publice in anul 2004. Cele mai recente date oficiale confirma ca, pentru 2013, Hunter Douglas Romania a raportat o cifra de afaceri neta de peste 3,9 milioane de lei (+105,26%), in conditiile in care, cu un an in urma, acest indicator a depasit 1,9 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hunterdouglas.com
|