Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
27 Feb 2024 06:00
|
Raportul anual pentru 2023 dat publicitatii de concernul norvegian Hydro arata ca precedentele 12 luni au fost marcate de consecintele razboaielor, de rivalitatea geopolitica si de lupta impotriva inflatiei, care au dus la situatii dificile si la rezultate financiare mai slabe. Cu toate acestea, in timp ce a gestionat in mod optim incertitudinea pe termen scurt, Hydro si-a consolidat oportunitatile comerciale pe termen lung, care decurg din tranzitia ecologica si la rolul-cheie pe care aluminiul urmeaza sa il aiba in acest proces. Realizarea economiei circulare cu emisii reduse de carbon nu este facila si necesita miscari indraznete, au aratat expertii grupului, care au mai subliniat ca Hydro se va baza in viitor pe aceasta megatendinta fundamentala. Revenind la performanta financiara, grupul a raportat pentru 2023 venituri operationale brute ajustate in cuantum de 22,258 miliarde coroane norvegiene – NOK (circa 1,96 miliarde euro), in scadere fata de anul-record 2022. Declinul a fost cauzat de scaderea preturilor metalelor, pe fondul unei cereri primare globale cu 4% mai mici, fara a lua in considerare China. Pe pietele europene de produse extrudate, cererea a suferit o contractie de 17% fata de anul precedent, dar chiar si in aceste conditii Hydro Extrusions a reusit cel de-al doilea cel mai mare EBITDA ajustat din istorie, in cuantum, de 6,480 miliarde NOK, intrucat cresterea in segmentele cu marje mari de profit a compensat in totalitate scaderea livrarilor. Hydro a avut o rentabilitate medie a capitalului angajat de 11% in ultimii cinci ani, peste tinta propusa, de 10%. In legatura cu foaia de parcurs pe care Hydro a stabilit-o pentru 2030 in vederea consolidarii pozitiei de deschizator de drumuri in tranzitia catre aluminiul verde, oficialii companiei au incredere in potentialul semnificativ de creare de valoare pentru Hydro. Capacitatea Hydro de a utiliza lantul valoric integrat care livreaza produse cu emisii reduse de dioxid de carbon si cu un profil puternic de sustenabilitate, va crea valoare atat pentru clienti, cat si pentru actionari.
|