Piata central-europeana de rulouri (Germania, Austria si Elvetia) a consemnat in anul precedent o crestere de 3,8% din punct de vedere al volumelor livrate, iar tendinta este de asteptat sa se mentina, cel putin pe termen scurt si mediu. Astfel, estimarile expertilor austrieci indica pentru zona analizata vanzari de 7,4 milioane de unitati in acest an, fata de 7,1 milioane cat s-a raportat in 2017. Explicatia rezida in cresterea accelerata a sectorului constructiilor, dar se pare ca industria de profil nu a reusit sa profite complet de oportunitatea respectiva, dat fiind faptul ca numarul ansamblurilor noi dotate cu sisteme de rulouri este in scadere (29,1% din total in urma cu un an si previziuni de 27,1% in 2020). Expertii afirma ca respectiva contractie este generata de dezvoltarea unor solutii alternative, cum ar fi, de exemplu, jaluzelele venetiene sau asa-numitele
zip-screens. Analiza geografica a pietei arata pentru Germania o majorare a livrarilor cu 3,8% in 2017, fata de numai 2,6% in Austria. Cel mai utilizat material ramane aluminiul, in Elvetia, de exemplu, aceste solutii avand o cota de de 92%, fata de 61,4% in Austria si 67,5% in Germania. In aceste doua din urma zone, produsele executate din PVC au, la randul lor, pozitii solide, de 33,4%, respectiv 29,1%. In ceea ce priveste gradul de automatizare (exprimat prin dotarea cu motoare de actionare), acesta se plaseaza la 64,2% in Elvetia, 56,1% in Germania si 55,6% in Austria. Gradul de concentrare a ofertei este foarte ridicat in toate cele trei state, primele 10 companii din bransa avand cote cuprinse intre 55% si 64%.