Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home
Italia: Trend ascendent pentru vanzarile de pereti cortina in 2002 (I)
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 19 Iul 2003 11:30
Conform datelor furnizate de Uniunea Nationala a Constructorilor de Tamplarie din Aluminiu, Otel si Aliaje (UNCSAAL) - cea mai importanta asociatie de profil din Italia - cifra de afaceri totala a companiilor care extrudeaza profile din aluminiu si otel pentru executia de pereti cortina a fost de 2,142 miliarde de euro in 2002. Aceasta a reprezentat o majorare de 9% in comparatie cu anul 2001. Cea mai insemnata crestere a fost inregistrata in zona de Sud. Anul trecut, in Italia au fost produse 3,5 milioane de unitati de fereastra (u.f.) din aluminiu si otel, ceea ce a reprezentat o majorare de 7-9% in comparatie cu anul 2001, cand au fost realizate 3,1 milioane u.f. Productia de pereti cortina a fost anul trecut de 1,1 milioane mp, in crestere cu 10% fata de 2001, cand pentru prima data s-a atins nivelul psihologic de un milion mp de pereti cortina.

Exportul s-a indreptat catre pietele est-europene
In prima parte a anilor '90 piata fatadelor cortina a fost caracterizata de o puternica scadere, insa incepand cu anul 1998 s-a inregistrat un reviriment. Conform raportului UNCSAAL, totalul suprafetelor de pereti cortina in anul 2000 a fost de aproape 970 de mii mp, adica o crestere cu 5% fata de 1999. Fatadele cu grad ridicat de tehnologizare au reprezentat 20% din total, adica 190 de mii mp. Valoarea fatadelor traditionale a fost de 275 de milioane de euro, in timp ce peretii cortina inovativi reprezentau circa 76 de milioane de euro. Exportul de fatade cortina a fost de 15-20% din productia globala, fiind directionat catre pietele est-europene. Daca in 2001 s-a atins nivelul de un milion mp, in anul 2002 reluarea lucrarilor din domeniul public a influentat evolutia vanzarilor de fatade cortina inovative. UNCSAAL prevede o continuare a acestui trend pozitiv si in 2003, mai ales in domeniul peretilor cortina de inalta tehnologie, ca urmare a noilor cerinte privind termoizolarea.

Aluminiul ramane in topul preferintelor
In Italia s-au produs in 2001 circa 7 milioane de unitati de fereastra (aluminiu, lemn si PVC), adica 12 milioane mp de tamplarie. Cele mai multe au fost executate din aluminiu (43%). Sectorul constructiilor noi a atras circa 55% din productie, in timp ce diferenta a fost utilizata la renovari. Din punct de vedere al tipului de deschidere, studiul precizeaza ca 90% din ferestre sunt oscilo-batante, restul fiind glisante. La 45% dintre ferestrele de aluminiu executate in anul 2000 s-au utilizat profile normale, 40% cu bariera termica si 10% din lemn-aluminiu (circa 500 de mii de mp). Pe baza pretului mediu al tamplariei, totalul vanzarilor de acum trei ani a insumat circa doua miliarde de euro, din care aproape 10% a reprezentat export. Raportat la anul 1999, se constata o crestere semnificativa (cu circa 10%), iar pentru 2001 estimarile indicau o evolutie similara. In ceea ce priveste tamplaria metalica, analistii UNCSAAL arata ca noile imobile au absorbit 60% din productie, restul fiind folosit pentru lucrari de renovare; 43% din ferestre si usi au utilizat profile normale din aluminiu si 42% - profile cu bariera termica. Sistemele aluminiu/lemn si-au pastrat cota de 10%, alte aliaje reprezentand numai 5%. In 2001, piata ferestrelor metalice a fost de 1,6 miliarde de euro (in crestere cu 3,5%), iar exportul si-a pastrat cota de 10%.
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left