KLASS COATING SYSTEM asigura gama completa de sisteme pentru tamplaria PVC |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Feb 2024 06:15 |
Cu peste 150 de specialisti angajati in sistemul de productie, care isi desfasoara activitatea in patru sectii amplasate pe o platforma industriala ce se intinde pe o suprafata de peste 100.000 mp, compania romaneasca cu capital integral privat Klass Coating System este in prezent unul dintre cei mai importanti producatori europeni de profile din PVC, destinate fabricatiei de ferestre si usi termoizolante. Pentru obtinerea profilelor PVC la standarde internationale, compania foloseste linii de extrudare marca Theysohn si sisteme de matrite austriece, de ultima generatie. Portofoliul de produse include sisteme complete de profile din PVC cu adancimi constructive cuprinse intre 60 mm si 76 mm, insotite de o gama de accesorii si armaturi comune, ceea ce asigura eficientizarea stocurilor partenerilor. Profilele PVC sunt produse conform regimului de Clima Severa si agrementate pentru impermeabilitate la apa, etanseitate la aer, imbatranire accelerata si rezistenta la foc. In continuare, Gabriel Ene, directorul general al companiei, se refera la conjunctura actuala, masurile adoptate pentru adaptarea la noile conditii de piata si perspectivele de dezvoltare pe termen mediu si lung, in conditiile alinierii la strategiile actuale de eficienta energetica si protectie climatica.
- Care sunt principalele repere ale strategiei companiei de raportare la o piata atat de dinamica, asa cum este cea de tamplarie termoizolanta?
- Inca din anul 2007, care constituie momentul infiintarii companiei Klass Coating System, am pus un accent deosebit pe devotamentul fata de clienti si pe construirea unui parteneriat de succes cu acestia. Intelegerea nevoilor si cerintelor colaboratorilor nostri este piatra de temelie a unei relatii solide de afaceri. Ne propunem sa fim un partener de incredere si pe termen lung pentru clienti, oferindu-le suport si consultanta in fiecare etapa a colaborarii si ascultandu-le atent feedbackul, pentru a ne imbunatati produsele si serviciile. Intr-o lume complicata, in care predictiile nu isi mai au locul, profilele Klass incearca sa stabileasca o constanta in randul fabricilor de tamplarie si sa creeze o comunitate unita in jurul conceptului "FABRICAT IN ROMANIA".
- Ce vanzari ati inregistrat in 2023 si care a fost raportul fata de anul anterior? Care sunt tintele pentru 2024?
- Dupa 2022, cand ne-am confruntat cu cresterea pretului materiilor prime si am resimtit puternic primele semne de contractie a pietei de profile din PVC, 2023 a venit cu o relaxare a presiunii asupra costurilor de productie, drept urmare acestea repozitionandu-se. In pofida contextului economic in care tendinta de diminuare a cererii s-a pastrat, am reusit sa mentinem trendul ascendent al celor mai importanti indicatori financiari, gratie abor darii constructive si transparente pe care o avem in relatia cu partenerii si a investitiilor facute cu scopul imbunatatirii serviciilor si produselor pe care le oferim. Ne asteptam la o crestere a cifrei de afaceri in anul 2024, generata de extinderea portofoliului de produse si expansiunea pe pietele adiacente.
- Oferiti detalii despre cele mai recente inovatii introduse in portofoliu. Cum sunt acestea adaptate la tintele actuale de protectie climatica, reducere a amprentei de carbon si eficientizare energetica?
- Prima investitie menita sa acorde o atentie deosebita schimbarilor climatice si reducerii amprentei de carbon a fost sectia de reciclare, inaugurata in 2020, unde procesam atat deseurile generate in fabricatie, cat si pe cele colectate de la partenerii nostri. Strategia de dezvoltare a companiei este in concordanta cu acordurile de mediu la nivelul Uniunii Europene, in vederea reducerii emisiilor de carbon si crearii unui mediu inconjurator cat mai curat. Profilele Klass sunt 100% ecologice atat din punct de vedere al retetelor de fabricatie, cat si datorita faptului ca folosesc energie "verde", produsa de parcul fotovoltaic cu o capacitate instalata de 0,6 MW. Acesta a fost dezvoltat in urma unei investitii in cuantum de peste 0,6 milioane de euro realizate in perioada 2021 - 2022 si va fi permanent modernizat in perioada 2024 - 2025. Am inceput anul in curs cu includerea in oferta standard a patru noi nuante de folie decorativa, urmand sa introducem in portofoliul nostru seria de profile de 76 mm, cu un coeficient de transfer termic ultraperformant, precum si o gama diversa de glafuri pentru interior din PVC. Lansarea acestor produse va avea loc in etape, oferind oportunitatea de a explora si adopta fiecare noua aditie in mod detaliat.
- Ce probleme majore intampinati la momentul actual si cum le gestionati? Cum decurg relatiile de afaceri cu producatorii de tamplarie termoizolanta in contextul scaderilor consemnate pe piata constructiilor rezidentiale din Europa?
- Cea mai acuta problema pe care am fost nevoiti sa o infruntam a fost generata de contextul european si international si a constat in lipsa de predictibilitate a pretului, a stocurilor si logisticii la nivelul furnizorilor de materii prime. Din cauza imprevizibilitatii modificarilor economice si fiscale pe care statul roman le practica in cursul anului financiar, bugetele stabilite in prealabil sunt afectate, aspect ce reprezinta un punct critic pe care trebuie sa il avem permanent in vedere. Reusim sa tinem piept acestor situatii prin practicarea unui raport calitate - pret corect si prin parteneriatele solide pe care le-am construit de-a lungul timpului atat cu furnizorii nostri de materii prime, cat si cu clientii, producatori de tamplarie PVC, lucruri pentru care le suntem recunoscatori si in care investim permanent.
- Care sunt masurile pe care le luati pentru alinierea rapida la tendintele actuale de digitalizare?
- Strategia de dezvoltare a companiei a vizat inclusiv procesul de digitalizare, acesta fiind demarat intuitiv. Am implementat un sistem ERP avansat, prin care am reusit sa centralizam si sa optimizam o mare parte din procesele din cadrul firmei, lucru care duce la eficientizare si economie de resurse. Suntem mandri ca investitia pe care am facut-o in optimizarea SEO a avut rezultate remarcabile. Site-ul nostru se afla in topul cautarilor de profile PVC de calitate pentru usi si ferestre. Pe masura ce ne extindem si ne diversificam portofoliul, investim permanent in consolidarea identitatii si in cresterea "brand awareness"-ului pe plan intern si extern, pentru a reflecta evolutia noastra ca organizatie. In plus, ne aflam in plin proces de construire si consolidare a brandului de angajator, urmarind atragerea unui personal talentat.
- Ce perspective de dezvoltare intrevedeti pentru companie si piata, in general, pe termen mediu si lung?
- Contrar semnalelor care indica momentan contractia pietei de profile si tamplarie PVC, ne continuam, la fel de motivati, misiunea de a pune accent pe inovatie, de a respecta criteriile de calitate si a produce valoare. Avem incredere in posibilitatile de crestere ale acestei industrii pe termen mediu si lung si ne-am propus o implicare mai activa in piata din Romania. Suntem deja prezenti pe pietele adiacente din Republica Moldova, Bulgaria si Serbia si urmarim dezvoltarea de noi piete, in special in partea de vest a Europei. Mizam pe o crestere a productiei generata de acoperirea nevoilor partenerilor nostri si a clientilor acestora, iar in acest sens avem programate in anul 2024 urmatoarele investitii: noi sisteme de matrite, linii de extrudare, marirea capacitatii de malaxare, etc. Bugetul aferent va fi acoperit in mare parte din surse proprii si finantari, insa exista in derulare si cateva proiecte bazate pe accesarea unor fonduri structurale
|