„Ne asteptam sa incheiem actualul exercitiu financiar, care se finalizeaza, cu o majorare de pana la 20% a cifrei de afaceri, dupa o crestere semnificativa si in 2020. Cresteri substantiale se vor realiza la feroneria dedicata usilor situandu-se la peste 20% si la sistemele de culisante cu ridicare, unde estimam o majorare de aproape 60%. Ne-am stabilit acest obiectiv luand in considerare rezultatele inregistrate pana in T3, chiar daca T4 (grevat de inrautatirea crizei sanitare, peste care s-a suprapus si o criza a materiilor prime) ne-a infirmat oarecum aceste estimari. Vom incheia acest an cu o rectificare si estimam ca acest «boom», datorat faptului ca unii clienti si dealeri au plusat putin, nu se va resimti si in 2022, avand in vedere si faptul ca vom fi nevoiti sa operam cresteri de preturi inca din luna ianuarie a anului 2022 la produsele comercializate. Preconizam ca dificultatile pe care le vom intampina in activitate in 2022 vor fi cauzate de majorarea preturilor, care a aparut in 2021 la foarte multe produse din domeniul tamplariei termoizolante si din cel al constructiilor, in general si care se va regasi in pretul final de achizitie a locuintelor nou-construite (de exemplu). Este posibil ca, in 2022, cererea de unitati locative noi sa se inscrie pe un trend descendent, chiar din acest motiv, ceea ce ne va afecta in mod direct, desi intr-o masura mai mica, dar trebuie sa avem in vedere faptul ca produsele din categoria tamplariei sunt o componenta importanta a unui imobil. Dupa majorarea preturilor la materiile prime, incepand cu luna martie a acestui an, am fost nevoiti la randul nostru sa operam cresteri ale preturilor produselor pe care le comercializam, insa acestea au fost foarte mici, de aproximativ 2,2%. Am remarcat ca activitatea furnizorilor de materii prime este data aproape complet peste cap, ceea ce ne afecteaza si pe noi, nemaiavand predictibilitate in ceea ce priveste onorarea comenzilor. Distributia pe piata din Romania ar fi mult mai usoara daca autoritatile ar finaliza un sistem de standardizare a ferestrelor din punct de vedere calitativ si daca la nivelul constructiilor s-ar mentiona ce tip de tamplarie (de ordin calitativ) se impune pentru anumite proiecte. In ceea ce priveste evolutia cererii, am inregistrat o majorare semnificativa pentru gama de produse destinate tamplariei din aluminiu, motiv pentru care, in 2022, ne-am propus sa ne focusam mai mult si in aceasta directie, respectiv sa lansam noi produse si in Romania dedicate acestui segment. In portofoliul Siegenia Romania se regasesc sisteme de feronerie destinate usilor (40%) si ferestrelor (60%). Distributia acestora se realizeaza pe intreg teritoriul Romaniei, prin intermediul unor companii reprezentative, precum VBH Romcom, Profine Romania sau Schachermayer Romania. Concernul Siegenia (Germania) activeaza la nivel international, prin intermediul subsidiarelor din Romania, Polonia, Franta, Italia, Austria, Ungaria, Elvetia, Marea Britanie, Turcia, Rusia, Belarus, Ucraina, China, India si Corea de Sud. Investitile realizate in 2021 si cele planificate pentru perioadele urmatoare la unitatile de productie, se focuseaza pe langa cresterea eficientei, pe protectia mediului”.